Logo van Gemeente Bodegraven-Reeuwijk
Logo van Gemeente Bodegraven-Reeuwijk

Teamleider Sociaal Domein

Julianastraat 6, 2411 CV Bodegraven, Nederland

Sluit over 18 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

19 dec 2025
Opdracht tarief 32Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wil jij jouw daadkrachtige, mens- én resultaatgerichte leiderschap inzetten om hieraan tijdelijk een bijdrage te leveren? Dan zoeken we jou!

Opdracht

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, gedreven en actiegerichte teamleider, die tijdelijk een waarnemende rol vervult tot de vaste teamleiders een plek hebben gevonden in de nieuwe organisatie. In een zeer korte periode pak jij de rol om jouw teams te motiveren, te inspireren en aan te sturen met jouw energie en enthousiasme.

Werkzaamheden

Als Teamleider geef je integraal leiding aan één of meerdere van de 4 teams binnen het domein Maatschappij. Dit domein bestaat uit 2 teams binnen het Sociaal Domein (team Maatwerk en team Preventie, team Samenleving en team Externe Diensteverlening). Hierbij draag je tevens zorg voor het realiseren van inhoudelijke doelstellingen en resultaten. De teams zijn op 1 januari 2025 opgericht en bestaan uit circa 15 tot 30 medewerkers.

Terwijl jij in jouw rol een waarnemende functie toepast, ben je een cruciale schakel.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je bent snel in te zetten en een inspirerende verbinder, die het team in korte tijd in beweging kan krijgen.

  • Je hebt oog voor structuur, overzicht en talenten van mensen.

  • Je vindt het een uitdaging om als coachende leidinggevende het beste uit een ieder te halen en medewerkers te motiveren.

  • Jij waarborgt een optimale werksfeer en een goede verbinding tussen collega's.

  • Jij weet feilloos om tussen meerdere niveaus te schakelen en kunt bestuurlijke ambities koppelen aan haalbare teamdoelstellingen en andersom en weet bij te sturen waar nodig.

  • Tegelijkertijd heb jij het lef je uit te spreken wanneer nodig en feedback te geven.

  • Je bent daarbij concreet en zakelijk op de inhoud maar zacht op de relatie.

  • Resultaatgerichtheid zit in jouw natuur.

  • Je bent budgetverantwoordelijk voor de uitgaven van het team en je bent verantwoordelijke voor de zorg, aandacht en ontwikkeling van medewerkers, waarbij je ontwikkelingen initieert, borgt en continueert.

  • Je brengt focus waar nodig en stelt prioriteiten bij werkzaamheden.

  • Je stimuleert daarbij de teamleden om eigenaarschap te tonen en verantwoordelijkheid te nemen.

  • Ook ben je een gesprekspartner binnen het Management Team, voor de Domeinregisseur een portefeuillehouders.

  • Je adviseert over team- en organisatie brede vraagstukken en houdt de concerngedachte en leidende principes in het oog.

  • Je zoekt steeds naar een goede balans tussen bestuurlijke ambities en resultaten van het team.

Eisen

  • Een afgeronde HBO- of WO-opleiding;
  • Managementvaardigheden;
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring als leidinggevende van een groot team (circa 25 medewerkers);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als leidinggevende binnen het Sociaal Domein bij een gemeente of vergelijkbaar;
  • Aantoonbare werkervaring met organisatieontwikkeling en teamvorming;
  • Aantoonbare werkervaring met het afleggen van verantwoording richting bestuur/ politiek.

Wensen en competenties

Wensen

  • Heeft affiniteit met HR-zaken en/of is tevens Teamleider HR geweest.

Competenties

  • Bestuurlijke sensitiviteit

  • Empathisch vermogen

  • Flexibel

  • Leiderschap

  • Resultaatgericht

  • Snel schakelen

  • Stressbestendig

Organisatie en team

Gemeente Bodegraven-Reeuwijk telt zo'n 265 medewerkers en is volop in ontwikkeling. Voor de toekomst van de gemeente zetten we in op het behouden en versterken van onze identiteit: een knooppunt in het Groene Hart. Naast de dagelijkse werkzaamheden werkt de gemeente aan drie samenhangende ambities: gezonde dorpen, een duurzaam landschap en een sterke samenleving. Deze manier van werken maakt de organisatie flexibel en wendbaar zodat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving.

De medewerkers zijn proactief, nemen initiatief en dragen verantwoordelijkheid. Vanuit de domeinen, werken we samen aan diverse uitdagingen die vanuit de samenleving op ons afkomen. Wij zijn trots op de collega's en daarom biedt de gemeente volop kansen voor persoonlijke groei en een prettige werkomgeving.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Hybride:
Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Extra info
De teamleider dient afwisselend of tegelijkertijd binnen het domein Maatschappij verschillende teams aan te kunnen sturen binnen het Sociaal Domein. De nadruk binnen de opdracht ligt dan ook sterkt op de personele component en minder op de inhoudelijke kant.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr