Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

senior planeconoom

Julianastraat 6, 2411 CV Bodegraven, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 36

Begindatum:

16 okt 2025

Einddatum:

16 okt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

20 okt 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Ben jij de ervaren planeconoom die met een scherp financieel oog en strategisch inzicht meewerkt aan de gebiedsontwikkelingen in onze prachtige, groene gemeente? Ben jij de rechterhand van de projectleider die kansen en risicos durft te benoemen en creatieve oplossingen kan vinden? Dan ben jij de senior planeconoom die wij zoeken, die bruggen bouwt tussen verschillende belangen intern als extern, financiele haalbaarheid en maatschappelijke ambities

Werkzaamheden

Als senior planeconoom ben je de financiele expert op het gebied van alle aspecten in gebiedsontwikkeling. Je takenpakket is breed; van input leveren op visie niveau en meedenken over financieel-administratieve processen binnen de gemeente tot aan de financiele begeleiding van projecten in de uitvoering. Je signaleert kansen en geeft gevraagd maar ook ongevraagd advies over:

  • Financieel-economisch kwesties: Je adviseert integraal en strategisch over de financiele aspecten van ruimtelijke plannen en projecten. Dit doe je in alle fasen, van initiatief tot realisatie. Je stelt haalbaarheid analyses en businesscases op.
  • Grondexploitaties en risicoanalyses: Je stelt zelfstandig grondexploitaties en risicoanalyses op en beheert deze. Je hebt oog voor zowel de cijfers, verschillende vakdisciplines als de maatschappelijke opbrengsten.
  • Onderhandelingen: Je voert samen met de projectleider onderhandelingen met private partijen over grond- en exploitatieovereenkomsten en begeleidt verkooptrajecten van gemeentelijke eigendommen.
  • Implementatie Omgevingswet: Je adviseert over het kostenverhaal conform de Omgevingswet en zorgt voor een consistente toepassing in contracten, in nauwe samenwerking met onze juristen.
  • Beleidsontwikkeling: Je levert een zelfstandige en actieve bijdrage aan de ontwikkeling van het strategisch grondbeleid en adviseert over complexe en langdurige ontwikkelingen.
  • P&C cyclus: Je bent een onderdeel van de P&C cyclus binnen de gemeente. Je haalt informatie op, stemt af binnen de projecten en team projecten en levert de input voor de voorjaarsnota, begroting en najaarsnota. En je bent verantwoordelijk voor het opstellen van het jaarlijkse Meerjaren Programma Grondexploitatie (MPG).
  • Adviseur: je adviseert aan collega adviseurs, projectleider ambtelijk opdrachtgever, teamleider en wethouders. Je vertegenwoordigt het financiele belang binnen de de gemeente.

Eisen

  • Kennis van BBV, wet en regelgeving
  • Kennis van gebiedsontwikkelingsprocessen en bouwprocessen

Wensen en competenties

Competenties

  • Zorgvuldig werken en uitgangspunten die aan financiële analyses ten grondslag liggen, checken
  • Hoog verantwoordelijkheidsgevoel
  • Verbinder
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden
  • Helder communiceren naar belanghebbenden
  • Houden aan deadlines en afspraken
  • Complexe grondexploitaties op een eenvoudige manier kunnen uitleggen
  • Politiek sensitief
  • Makkelijk verbanden leggen en snel doorzien welke vakgebieden verbonden zijn aan vraagstukken
  • Stevig in de schoenen staan
  • Strategisch kunnen denken
  • Focussen op de belangen van verschillende stakeholders en voorstellen doen om mogelijke tegenstellingen te overbruggen
  • Samenwerking opzoeken, zowel binnen als buiten de organisatie
  • Overzicht behouden en prioriteiten bewaken in een dynamische werkomgeving
  • Oog voor de details van een vraagstuk, maar ook een stap terug kunnen doen om de zaken van een afstand te bekijken

Organisatie en team

Waar is de gemeente mee bezig?

Voor de toekomst van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk zetten we in op behouden en versterken van onze eigen identiteit: een knooppunt in het Groene Hart. Daarom werken we met 265 trotse medewerkers, naast de dagelijkse werkzaamheden, aan drie samenhangende ambities: gezonde dorpen, een duurzaam landschap en een sterke samenleving. Deze manier van werken maakt ons als organisatie flexibel en wendbaar. Dit maakt dat wij kunnen blijven inspelen op de blijvend veranderende omgeving. Wij kennen voldoende doorgroeimogelijkheden en bieden een prettige werkomgeving.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur