Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Barendrecht
Logo van Gemeente Barendrecht

Bestuursaadvisering & ondersteuning

Binnenhof 1, 2991 AA Barendrecht, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

22 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wat ga je doen?

Als Strategisch Regisseur Financiën ben jij dé expert binnen het subteam Financiën & Control. Je stuurt de doorontwikkeling van financiële processen en projecten aan. Ook geef je inhoudelijke sturing en coördineer je het subteam Financiën & Control. Je helpt de financieel adviseurs indien nodig bij complexe vraagstukken en top-10 financieel risicodossiers.

Je vertaalt de gemeentefonds­circulaires en landelijke ontwikkelingen die impact kunnen hebben op de financiën van onze gemeente. Je bent verantwoordelijk voor doorontwikkeling van o.a. treasurybeleid en aanpassing van financiële regelingen en beleidsstukken.

Je adviseert bestuur, management en collega’s over financiële projecten en verbonden partijen, waaronder De Bedrijfsvoeringspartner. Je levert een inhoudelijke impuls aan de kwaliteit. Je initieert verbeteringen en verbindt betrokkenen binnen en buiten het team.

In deze functie benut je je financiële expertise én je verbindende en regisserende kwaliteiten. Jouw werk is onmisbaar voor een gezonde financiële positie van onze gemeente en daarmee voor onze inwoners.

Eisen

Verder heb je:

  • Minimaal een afgeronde relevante hbo-opleiding, zoals (bedrijfs)economie of controlling;
  • Ruime ervaring in een financiële adviesfunctie binnen de overheid, zoals met gemeenschappelijke regelingen en grondexploitaties;
  • Goede kennis van Excel en financiële systemen zoals Key2Financiën.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met besluitvormingsprocessen binnen gemeenten (pre)

Competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Gericht op samenwerking en verbinding;
  • Netwerkvaardigheden;
  • Uitstekende communicatieve en adviesvaardigheden;
  • Vermogen om mensen te enthousiasmeren en te stimuleren.

Organisatie en team

Wat hebben wij jou te bieden?

  • Schaal 12 volgens de CAO gemeenten;
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken;
Binnen het cluster Dienstverlening, Veiligheid en Bestuur maak je deel uit van het subteam Financiën & Control.  Met deze collega’s werk je dan ook nauw samen.  Dit subteam is onderdeel van het team Bestuursadvies en –ondersteuning. Hierin werken o.a.  bestuursadviseurs, collegesecretaris en bestuurssecretaresses. De sfeer op de werkvloer is open en informeel. We zoeken elkaar op, maken lol met elkaar, kijken kritisch naar ons werk en helpen elkaar waar nodig. Ondanks soms hectische momenten maken we tijd voor ontspanning, dat vinden we belangrijk en daar hebben we met z’n allen oog voor.

Werken voor Barendrecht

Barendrecht is een prachtige gemeente met bijna 50.000 inwoners en een dynamisch verenigings- en ondernemersklimaat. Onze positie tussen stad en groen voelt soms dorps aan, maar dan wel met stadse kwaliteiten en voorzieningen ‘dicht bij huis’. Met optimale verbindingen via tram, trein, fiets en auto ligt de wereld aan onze voeten. We zijn terecht trots op Barendrecht, daarom werken we hard om nog verdere stappen te maken. Ga jij met ons die uitdagingen aan?

Barendrecht als opdrachtgever

Bij de gemeentelijke organisatie werken 300 bevlogen collega’s die zich dagelijks samen inzetten voor beleid en uitvoering van bijvoorbeeld veiligheid, bestuur, buitenruimte en leefomgeving. In Barendrecht wachten we niet af, we gáán eropaf. We zien de toekomst vol energie tegemoet. We kennen de kwaliteiten van ons werelddorp, we zien alle dynamiek en dat geeft de motivatie om aan te pakken. En door te pakken. In Barendrecht kunnen we snel schakelen en lossen de zaken op. Het liefst met jou. Want als jij graag iets betekent voor onze omgeving, mensen of allebei: dan hebben we jou nodig!Met de gemeenten Albrandswaard en Ridderkerk werken we samen in De BedrijfsvoeringsPartner. Zij ondersteunen ons op het gebied van Finance, HRM en automatisering.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Hybride: Flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen: Procedure: in verband met de vakantieperiode worden de cv's na 5 januari beoordeeld.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr