Regisseur W&I

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 5 dagen
80 32 Gelderland

Begindatum:

4 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

11 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Introductie

Wil jij inwoners helpen grip te krijgen op hun financiële situatie en werken aan duurzame oplossingen? Als regisseur schuldhulpverlening bij Gemeente Arnhem begeleid je inwoners van aanmelding tot nazorg, met een focus op vroegsignalering, preventie en maatwerk. Je gaat werken in een nieuw team, waar je ruimte krijgt om mee te bouwen aan de vooruitgang van het team. Wil jij je inzetten voor een financieel stabiel Arnhem? Solliciteer nu.

Wat je gaat doen

Als regisseur schuldhulpverlening begeleid je inwoners met financiële uitdagingen van begin tot eind. De Arnhemse aanpak richt zich op preventie, vroegsignalering en het bieden van maatwerkoplossingen, waarbij schulphulpverlening onderdeel is van een bredere aanpak rondom werk, inkomen en welzijn. Arnhem voert de schuldhulpverlening sinds januari 2025 uit in eigen beheer, zodat onze inwoners snel en effectief geholpen kunnen worden.

Je coördineert het volledige traject van aanmelding tot nazorg, met als doel duurzame oplossingen te realiseren en inwoners op maat te coachen naar financiële stabiliteit. Dit doe je door middel van een integrale aanpak, waarin vroegsignalering en samenwerking met ketenpartners een cruciale rol spelen waarin wij naast de inwoner staan en stress sensitief werken.  

Je komt gaat werken in een team dat per 1 januari 2025 van start is gegaan. We benaderen ons werk met vertrouwen en openheid richting inwoners. Omdat het team nieuw is, liggen werkwijzen en processen nog niet volledig vast. Het geeft jouw werkplezier om verder mee te bouwen aan de vormgeving van dit team.

De belangrijkste werkzaamheden die jij hebt:

  • Intakegesprekken voeren: je beoordeelt aanvragen en brengt de financiële en bredere leefsituatie van inwoners in kaart en coacht hen op maat.

  • Toetsen en beoordelen volgens de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening (Wgs): Je bewaakt de kaders, signaleert knelpunten in de wet- en regelgeving en draagt verbetering aan.

  • Schuldregeling en budgetbeheer: je stelt ondersteuningsplannen op en begeleidt inwoners bij het treffen van betalingsregelingen en budgetbeheer met schuldeisers.

  • Je beheert je eigen caseload en bent verantwoordelijk voor zowel proces- als casusregie.

  • Vroegsignalering: je bezoekt inwoners met betalingsachterstanden en biedt hulp voordat de situatie verslechtert. Dankzij de Arnhemse aanpak werk je hierbij samen met woningcorporaties, zorgverzekeraars en energiebedrijven om inwoners proactief te ondersteunen.

  • Nazorg en duurzame begeleiding: Je zorgt ervoor dat inwoners financieel stabiel blijven door coaching en gerichte ondersteuning.

  • Samenwerking in de wijk: Je werkt nauw samen met bewindvoerders, wijkteams en ketenpartners en neemt deel aan multidisciplinaire overleggen.

  • Huisbezoeken en spreekuren: Je houdt regelmatig spreekuren in de wijk om laagdrempelige toegang tot hulp te bieden en inwoners persoonlijk te begeleiden.

Kandidaat omschrijving

Wij zoeken initiatiefrijke en mensgerichte collega’s die bijdragen aan onze aanpak rondom schuldhulpverlening. Jij bent in staat om inwoners op een begrijpelijke en respectvolle manier te begeleiden en werkt vanuit een persoonlijke benadering. Overzicht houden in moeilijke situaties, de juiste vragen stellen en passend advies geven dat is waar jij goed in bent. Je bent van nature geduldig, begripvol en geeft niet snel op. Flexibiliteit is belangrijk in deze functie zodat je altijd de best passende hulp kunt bieden voor onze inwoners. Je bent in staat om op basis van alle informatie een goede analyse met oordeel te vormen.

Daarnaast begrijp je dat je in een nieuw team en met een vernieuwende aanpakt gaat werken, waarin nog niet alles vastligt. Dit motiveer jou juist. Je denkt graag mee over hoe processen beter kunnen en bent zelfstandig in het oppakken en oplossen van knelpunten. Ook kun je goed samenwerken, zowel met collega’s als met externe hulporganisaties.

Verder vragen wij:

  • Je hebt relevante werkervaring in het begeleiden/coachen van cliënten/inwoners en het voeren van casusregie;

  • Kennis in één van de aandachtsgebieden zoals op maat coaching/begeleiding, budgetbeheer, schuldregeling, budgetbegeleiding of vroegsignalisering;

  • De integrale en mensgerichte aanpak die we binnen Arnhem hebben ontwikkeld moet passen bij jouw manier van werken. Dit betekent dat je op een persoonlijke, laagdrempelige en coachende manier inwoners ondersteunt en intrinsiek gemotiveerd bent hen perspectief bieden op een schuldenvrije toekomst;

  • Kennis en ervaring met werken met applicatie Allegro is een pré.

Eisen

  • Geen ZZP'er;

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO niveau in de richting van Sociaal Juridische Dienstverlening, Social Work of aanverwant;

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar relevante werkervaring opgedaan als regisseur schuldhulpverlening. Let op, dit dient volwaardige werkervaring te zijn, traineeships tellen niet mee;

  • Je hebt relevante werkervaring in het begeleiden/coachen van cliënten/inwoners en het voeren van casusregie;

  • Kennis in één van de aandachtsgebieden zoals op maat coaching/begeleiding, budgetbeheer, schuldregeling, budgetbegeleiding of vroegsignalisering;

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid;

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het coachen van inwoners op het gebied van financiën;

  • Kennis en ervaring met werken met applicatie Allegro.

Competenties

  • De integrale en mensgerichte aanpak die we binnen Arnhem hebben ontwikkeld moet passen bij jouw manier van werken. Dit betekent dat je op een persoonlijke, laagdrempelige en coachende manier inwoners ondersteunt en intrinsiek gemotiveerd bent hen perspectief bieden op een schuldenvrije toekomst;

  • initiatiefrijk

  • mensgericht

  • begrijpelijke en respectvolle manier begeleiden

  • persoonlijke benadering

  • overzicht houden in moeilijke situaties

  • de juiste vragen stellen

  • passend advies geven

  • geduldig

  • begripvol

  • geeft niet snel op

  • flexibel

  • goede analyse met oordeel vormen

  • zelfstandig in het oppakken en oplossen van knelpunten

  • goed samenwerken, zowel met collega's als met externe hulporganisaties

  • Samenwerken

  • Plannen en Organiseren

  • Flexibiteit

Organisatie en team

Wie zijn wij? Wij zijn het cluster Werk & Inkomen, een groot team van 330 professionals. Onze afdeling bestaat uit zes gebiedsteams, het bedrijfsbureau, bureau nieuwkomers, en vanaf 1 januari 2025 ook schuldhulpverlening. Samen streven we naar een allesomvattende werkwijze die zelfstandigheid bevordert, de juiste ondersteuning aan inwoners biedt en efficient samenwerkt met onze partners. Vanaf 1 januari 2025 beheert gemeente Arnhem zelf de schuldhulpverlening. We dragen de verantwoordelijkheid voor ongeveer 800 lopende dossiers en maandelijks circa 1000 nieuwe aanmeldingen voor vroegsignalering verwerken. Het team bestaat uit 27 regisseurs schuldhulpverlening die gebiedsgericht werken waarbij Arnhem verdeelt is in 4 gebieden en 11 medewerkers schuldhulpverlening. Het team schuldhulpverlening heeft korte lijnen met de andere teams binnen werk en inkomen en met de beleidsmakers rondom bestaanszekerheid. Omdat het aantal aanmeldingen snel toeneemt zoeken meerdere (ongeveer 5) nieuwe regisseurs schuldhulpverlening.

Gespreksinformatie

Planning
De selectiegesprekken vinden plaats op Woensdag 23 juli 2025 tussen 12 en 17 uur. Houd hier rekening mee bij het aanbieden van de kandidaat. Is uw kandidaat onverhoopt niet beschikbaar voor een gesprek, dan behouden we ons het recht voor om verder te gaan met andere kandidaten en wordt uw kandidaat op reserve geplaatst.

Verificatiegesprek
De kandidaten van de top 3 in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit gesprek kan plaatsvinden via Teams of op locatie.

Indien uit het verificatiegesprek blijkt dat niet is voldaan aan één of meerdere eisen, dan wordt de betreffende aanbieding uitgesloten van de procedure en uit de rangorde genomen. De kandidaat met de nieuw hoogst scorende aanbieding in de rangorde kan dan worden uitgenodigd voor het verificatiegesprek. Indien uit het verificatiegesprek blijkt dat te veel punten zijn toegekend in de schriftelijke beoordeling, dan wordt dit gecorrigeerd in de beoordeling. De nieuwe rangorde wordt na de correctie opnieuw vastgesteld. B

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Let op, dit is een functie onder leiding en gezag en tevens hebben wij identieke interne rollen. Daardoor is de uitvraag helaas niet geschikt voor de inzet van een ZZP'er conform Wet DBA.

Optie tot verlenging
Ja, max 9 maanden

CV-eisen
Zorg voor een duidelijke omschrijving van het profiel en laat hierbij de eisen en wensen duidelijk naar voren komen. Plaats in het CV ook (indien van toepassing) de gegevens van de verantwoordelijke accountmanager met naam, e-mailadres én telefoonnummer zodat wij weten met wie wij contact op kunnen nemen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur