Logo van Gemeente Arnhem
Logo van Gemeente Arnhem

Medewerker Reïntegratiesubsidies

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

10 nov 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

28 okt 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 28
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Achtergrond van de opdracht

De Gemeente Arnhem zet zich actief in om inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt te ondersteunen bij het vinden of hervatten van werk. Binnen het team Werk & Inkomen werken regisseurs die verantwoordelijk zijn voor de inzet van diverse re-integratie-instrumenten. Om deze inzet administratief en juridisch correct te verwerken, is het subsidiebureau verantwoordelijk voor de afhandeling van de bijbehorende subsidieaanvragen.

Het subsidiebureau bestaat uit een team van vijf medewerkers. Ter ondersteuning van dit team zijn wij op zoek naar een ervaren medewerker re-integratie subsidies die snel en zelfstandig inzetbaar is.

Omschrijving van de werkzaamheden

Als medewerker re-integratie subsidies draag je zorg voor de administratieve en inhoudelijke afhandeling van subsidieaanvragen die via de regisseurs binnenkomen. Het gaat hierbij voornamelijk om aanvragen gericht op de inzet van loonkostensubsidies voor inwoners die onder de Participatiewet vallen.

Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Ontvangen en registreren van subsidieaanvragen die per e-mail binnenkomen.
  • Controleren van de volledigheid en rechtmatigheid van aanvragen aan de hand van wet- en regelgeving.
  • Opvragen van ontbrekende gegevens bij de verantwoordelijke regisseurs.
  • Opstellen van beschikkingen en het verwerken van de bijbehorende betalingen in de gemeentelijke systemen.
  • Correct administreren van het subsidieverloop in Suite.
  • Verwerken van mutaties en uitvoeren van herberekeningen bij wijzigingen in de situatie van de klant.
  • Signaleren van knelpunten en bijdragen aan verbeteringen in het proces.

Je werkt nauw samen met je collega's binnen het subsidiebureau en stemt regelmatig af met de regisseurs Werk & Inkomen.

Eisen

  • Aantoonbare ervaring met het verwerken van loonkostensubsidies binnen een gemeentelijke context.
  • Ervaring met het werken in het systeem Suite is vereist.
  • Inhoudelijke werkervaring met reïntegratie instrumenten is vereist.
  • Je kunt zelfstandig werken en weet prioriteiten te stellen bij piekbelasting.
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (zoals de Participatiewet).
  • Nauwkeurigheid, gevoel voor processen en goede communicatieve vaardigheden zijn essentieel.
  • De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP'er / ondernemer.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het verwerken van loonkostensubsidies binnen een gemeentelijke organisatie.
  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het werken in het systeem Suite voor Sociaal Domein in de afgelopen 3 jaar.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met reïntegratie subsidies.

Wensen en competenties

Wensen

  • Mate van ervaring met loonkostensubsidies (1 jaar, 2-3 jaar, of +3 jaar ervaring).
  • Ervaring met gemeentelijke subsidieverlening in het sociaal domein.
  • Aantoonbare ervaring met Suite (minder dan 1 jaar, 1 tot 2 jaar, of meer dan 2 jaar).

Competenties

  • Proactief en zelfstandig, maar ook gericht op samenwerking.
  • Dienstverlenende houding.
  • Accuraat en kwaliteitsgericht.
  • Flexibel in denken en doen.
  • Nauwkeurigheid
  • Analyseren
  • Zelfstandig werken

Organisatie en team

Klant: Gemeente Arnhem
Afdeling: Bedrijfsbureau: Ondersteuning Werk & Inkomen
Werklocatie: Gemeente Arnhem Stadskantoor

De Gemeente Arnhem zet zich actief in om inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt te ondersteunen bij het vinden of hervatten van werk. Binnen het team Werk & Inkomen werken regisseurs die verantwoordelijk zijn voor de inzet van diverse re-integratie-instrumenten. Om deze inzet administratief en juridisch correct te verwerken, is het subsidiebureau verantwoordelijk voor de afhandeling van de bijbehorende subsidieaanvragen.

Het subsidiebureau bestaat uit een team van vijf medewerkers. Ter ondersteuning van dit team zijn wij op zoek naar een ervaren medewerker re-integratie subsidies die snel en zelfstandig inzetbaar is.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden kort na sluitingsdatum plaats.

De kandidaten van de top 2 in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit gesprek kan plaatsvinden via Teams of op locatie. De data/tijdstippen waarop een gesprek kan plaatsvinden zijn aangegeven in de aanvraag. Mocht jouw kandidaat of jijzelf in de top 2 van de ranking uitkomen, dan zal de Inhuurbalie026 de exacte datum/tijdstip met jou afstemmen en communiceren aan de inhurende manager.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Additionele informatie

Deze opdracht is helaas niet geschikt voor de inzet van een ZZP'er vanwege de Wet DBA - Het zijn werkzaamheden die direct onder leiding en gezag vallen, tevens zijn de werkzaamheden een vast onderdeel van de bedrijfsvoering.

Referentie

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Dit zal dan meegenomen worden in de beoordelingscriteria. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een leidinggevende van een recente opdrachtgever die relevant is voor de uitgevraagde opdracht.

VOG

Bij gunning van de opdracht is het overleggen van een VOG vereist voor in ieder geval 'De Connectie', bij Arnhem en Renkum is dit (nog) niet verplicht. Wordt de kandidaat aangeboden via een leverancier dan is de leverancier verantwoordelijk voor de aanvraag van de VOG. Bij de gunning aan een ZZP'er zal Inhuurbalie026 de VOG aanvragen. De kosten voor de aanvraag van de VOG zijn niet declarabel en zijn voor eigen kosten.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr