Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Arnhem
Logo van Gemeente Arnhem

Extern adviseur

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

13 jan 2025

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

3 jan 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 16

Omschrijving van de opdracht
Als senior extern adviseur Onderzoek en Statistiek binnen het team Onderzoek & Statistiek van de gemeente Arnhem werk je aan uiteenlopende vraagstukken die de stad en haar wijken direct raken. Wij zoeken een ervaren adviseur die op zelfstandige basis advies geeft over evaluatie en monitoring van beleid en uitvoering, en complexe kwalitatieve en/of kwantitatieve onderzoeken uitvoert.

Het team Onderzoek & Statistiek bestaat uit zeven onderzoekers en maakt deel uit van de afdeling Informatie van de gemeente Arnhem. Hoewel je zelfstandig werkt, kun je op verzoek gebruik maken van de expertise en kennis binnen het team en andere afdelingen.

Opdracht en op te leveren resultaten

  • Advies en rapportages: Je helpt interne klanten bij het formuleren van onderzoeksvragen en vertaalt deze naar concrete doelen en indicatoren voor monitoring en onderzoek. Je stelt onderzoeksprojecten en -plannen zelfstandig op.

  • Uitvoeren van onderzoek: Je voert zelfstandig complexe onderzoeken uit, van beleids- en effectevaluaties tot onderzoeksprojecten. Je zorgt voor de kwaliteit van het onderzoek en levert eindrapportages en resultaten.

  • Kennisdeling en ondersteuning: Je adviseert over het gebruik van bestaande kennis, onderzoeksopzetten en monitoringvraagstukken, en kijkt naar beschikbare expertises binnen en buiten de organisatie.

  • Beleidsadvies: Je adviseert beleidsmakers en uitvoerders om informatie gestuurd te werken, ook wanneer er nog geen concrete onderzoeks- of monitoringsvragen liggen.

Voorbeelden van vraagstukken waar je mee aan de slag gaat:

  • Evaluatie van de uitvoering van het demonstratierecht

  • Monitoring van de Gezonde Leefomgeving

  • Doorontwikkeling van informatie gestuurd werken in de wijken

  • Pilot wijknetwerken in de transformatie van zorg en welzijn.

Eisen

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal werk- en denkniveau HBO gericht op kwantitatief of kwalitatief onderzoek, bijvoorbeeld in sociale wetenschappen of bestuurswetenschap, of gepromoveerd in deze richtingen.

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van complex (beleids)onderzoek: van dataverzameling tot het rapporteren van de onderzoeksbevindingen en het delen van de resultaten.

Wensen

  • De kandidaat beschikt over sterke adviesvaardigheden en kan vanuit een nog onduidelijke vraag komen tot een scherpe afbakening van de daadwerkelijke informatiebehoefte en juiste aanpak hiervan. Dit blijkt uit een voorbeeld die omschreven kan worden in de motivatiebrief en zal getoetst worden in het verificatiegesprek.

  • De kandidaat heeft kennis van een overheidsorganisatie met ervaring op het gebied van Onderzoek en Statistiek c.q. informatie gestuurd werken.

  • De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met dan wel goede kennis van tools om data te bewerken, te analyseren en te visualiseren, zoals Excel en SPSS, evt. GIS en PowerBI.

  • De kandidaat is aantoonbaar op basis van ervaring op meerdere beleidsterreinen inzetbaar.

  • Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/binaries/content/assets/fgr/mijn-loopbaan/competentietaal-rijk/pdf-competentie-gids_april-2024.pdf De uitgevraagde competenties voor deze rol zijn: Analyseren (5 punten) Plannen en organiseren (5 punten) Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid (5 punten) Punten worden door de gesprekspartners toegekend tijdens een gesprek waarna deze hier verwerkt zullen worden. Deze dienen dus niet ingevuld te worden door de leverancier / ZZP'er.
     

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.