Beheerder Openbare Verlichting

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 4 dagen
105 36 Gelderland

Begindatum:

3 nov 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

21 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als beheerder openbare verlichting ben jij die praktische techneut, met elektrotechnische kennis, die verantwoordelijkheid wil dragen voor het beheer van ons verlichtingsnetwerk in de openbare ruimte en die het als een uitdaging ziet om innovatieve ontwikkelingen te realiseren op weg naar de stad van de toekomst! Arnhem heeft een eigen verlichtings netwerk met c.a 900 km kabel en 34.000 lichtpunten. Verder zetten we graag de iconen van de stad zoals de John frostbrug en de Eusebiuskerk in prachtig licht.

Het is onze opgave om de stad klimaatbestendiger, duurzamer te maken. Vanzelfsprekend neemt ook het streven naar een inclusieve, circulaire en energie neutrale stad een belangrijke plek in. Kortom, je werkt mee aan een complexe en uitdagende opgave om Arnhem toekomstbestendig te maken. Dat doe je niet alleen. Binnen het cluster Openbare Ruimte werk je intensief samen in een klein team met collega's die werkzaam zijn op verschillende afdelingen.

Werkzaamheden
Als beheerder hou je het beheersysteem bij en draag je zorg voor het verwerken van revisie van de opgeleverde projecten. Maar je denkt ook mee over bijvoorbeeld de doorontwikkeling van LED, hergebruik producten, het circulair maken van producten en gebruik, controle door slimme systemen, sensoren in masten, oplaadpunten auto's in masten. Ook beoordeel jij innovatieve ontwikkelingen op meerwaarde en beheerkosten. Verder coördineer je de meldingen van storingen en schades richting de aannemer, hierbij maken we gebruik van Fixi en Luminizer.

Daarnaast:

  • Je bent verantwoordelijk voor preventieve en correctieve onderhouds- en herstelwerkzaamheden aan de openbare verlichting.

  • Je zorgt dat je te beheren areaal inzichtelijk en op orde is om een afgestemde meerjarenonderhoudsplanning te maken;

  • Je beoordeelt lichtberekeningen;

  • Je analyseert de informatie uit het beheersysteem om het beheer telkens slimmer uit te voeren;

  • Je draagt zorg voor de compleetheid en juiste (basis) informatie in de beheersystemen;

  • Je bent het aanspreekpunt bij klachten en verzoeken van bewoners, betrokken instanties en collega's op het gebied van openbare verlichting;

  • Bij storingen en schades in de openbare verlichting coördineer je dit met de onderhoudsaannemer en voor je buiten controles uit.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP'er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.
  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal MBO niveau in de richting van Elektrotechniek
  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van kennis van elektrotechnische installaties, denk aan NEN3140.
  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van kennis van beheersystemen zoals Luminizer en meldsystemen zoals Fixi of vergelijkbaar.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het aansturen van verlichting aannemers.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring met het maken en beoordelen van lichtberekeningen.

Wensen en competenties

Wensen
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.
Competenties
  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
  • Inlevingsvermogen
  • Onafhankelijkheid
  • Samenwerken

Organisatie en team

Het Cluster waarin je werkt

Het cluster Openbare Ruimte houdt de Arnhemse buitenruimte in vorm. Arnhem groen, schoon, heel, veilig en bereikbaar houden is ons doel en dat doel is best een uitdaging. Maar... door passie en kennis van de stad en de omgeving en haar gebruikers boeken we keer op keer mooie en zichtbare resultaten. 'Samendoen' is hierbij ons sleutelwoord. Wij samen met bewoners, bedrijven, organisaties, opdrachtgevers en de politiek. Alleen bereik je niets, met elkaar bereik je bijna alles! Je komt te werken bij de afdeling Beheer welke bestaat uit 27 medewerkers verdeeld over verschillende assets. We werken Hybride, wat inhoud dat je voor de helft van de tijd thuis kan werken.
Openbare Ruimte bestaat uit zeven afdelingen: Beheer, Programmeren, Projectleiding & Directievoering, Ontwerp, Wijkonderhoud, Stedelijk Onderhoud en Vergunning & Handhaving.

Gespreksinformatie

Selectiegesprekken data en/of info

  • Briefselectie 27 oktober

  • Terugkoppeling 27 oktober

  • Wordt zsm ingepland na de briefselectie in de week van 27 oktober

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging
Maximaal 12 mnd

Toelichting op uur per week
Minimaal 24 uur, hybride mogelijk max. 1 dag per week bij 36 uur.

Werkdagen
Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag

CV-eisen
Zorg voor een duidelijke omschrijving van het profiel en laat hierbij de eisen en wensen duidelijk naar voren komen. Plaats in het CV ook (indien van toepassing) de gegevens van de verantwoordelijke accountmanager met naam, e-mailadres én telefoonnummer zodat wij weten met wie wij contact op kunnen nemen.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Dit zal dan meegenomen worden in de beoordelingscriteria. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een leidinggevende van een recente opdrachtgever die relevant is voor de uitgevraagde opdracht.

VOG
Bij gunning van de opdracht is het overleggen van een VOG vereist voor in ieder geval 'De Connectie', bij Arnhem en Renkum is dit (nog) niet verplicht. Wordt de kandidaat aangeboden via een leverancier dan is de leverancier verantwoordelijk voor de aanvraag van de VOG. Bij de gunning aan een ZZP'er zal Inhuurbalie026 de VOG aanvragen. De kosten voor de aanvraag van de VOG zijn niet declarabel en zijn voor eigen kosten.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur