Inkomen - Projectleider armoedebestrijding (minnelijke schuldsanering)

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
135 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

26 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als projectleider wordt het jouw opdracht om de halvering van de MSNP (Minnelijke Schuldsanering Natuurlijke Personen) te realiseren.

In nauwe samenwerking met beleidsmakers zorg jij voor een correcte vertaling van de richtlijnen naar praktische instructies voor de werkvloer en voor een effectieve informatiestroom naar de samenwerkingspartners. In jouw brugfunctie tussen beleid en uitvoering besteed je extra aandacht aan de vraag hoe de kennis bij de uitvoerenden ook in de toekomst telkens actueel zal blijven.

Werkzaamheden:

  • Je brengt de huidige situatie van de communicatiemiddelen (website, systemen, brieven en andere communicatiemiddelen) in kaart.

  • En benoemt vanuit jouw kennis van de MSNP de punten die verbeterd kunnen worden om te realiseren dat uitvoerenden (intern en extern) altijd over de meest actuele informatie beschikken.

  • Je doet een voorstel voor de implementatie van de verbeteringen waarbij actualisering en bestendiging de hoogste prioriteit hebben. Vanuit jouw brugfunctie tussen beleid en uitvoering neem jij de verantwoordelijkheid voor de realisatie van het verbeterplan.

  • Je presenteert de resultaten van jouw inspanningen vanuit het perspectief van de beoogde halvering van de schuldregeling. Doet een voorstel over het praktisch inrichten en implementeren van de herfinanciering. Dit voorstel zal beoordeeld worden op realisme, doorlooptijd en toekomstbestendigheid.

Resultaat

Je presenteert de resultaten van jouw inspanningen vanuit het perspectief van de beoogde halvering van de schuldregeling.
Doet een voorstel over het praktisch inrichten en implementeren van de herfinanciering. Dit voorstel zal beoordeeld worden op realisme, doorlooptijd en toekomstbestendigheid.

Afstemming
Je verzorgt uit eigen initiatief tenminste 1 keer per 3 weken een rapportage naar de opdrachtgever over je voortgang. Benoem proactief de rol die de opdrachtgever kan nemen om hindernissen die je tegenkomt in de uitvoering van de opdracht weg te nemen. 
Je past zo nodig de doorlooptijd van je opdracht aan.

Eisen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd;

  2. De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een wo werk- en denkniveau;

  3. De aangeboden kandidaat beschikt over een Certificaat (minstens) LEAN Green Belt + Scrum Master.

    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;

  4. De aangeboden kandidaat beschikt over een WFT Basis en Consumptief Krediet;

  5. De aangeboden kandidaat heeft ervaring als teamleider (aansturen van minimaal twaalf medewerkers in een veranderende omgeving) van tenminste vijf jaar;

  6. De aangeboden kandidaat heeft ervaring met herinrichten van processen met gebruik van Lean Six Sigma;

  7. De aangeboden kandidaat heeft ervaring met aanbesteden en bewaken van businesstrajecten;

  8. De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring van minimaal een jaar in de laatste drie jaar in een G4-gemeente (vanwege gebruik Socrates);

Wensen en competenties

Wensen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  1. De aangeboden kandidaat heeft een Certificaat Black Belt.

    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
    10p

  2. De aangeboden kandidaat heeft ervaring in samenwerking met schuldhulpverlenende instanties binnen de sociale kaart van regio Amsterdam;
    30p

  3. De aangeboden kandidaat is in staat snel te kunnen starten voor minimaal 18 uur per week, een voorstel voor infaseren is onderdeel van de motivatie en van het eventuele gesprek;
    20p

  4. De aangeboden kandidaat geeft in de motivatie inzicht in vakantieplannen en is niet meer dan twaalf aangesloten werkdagen afwezig;
    20p

  5. Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 135,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    30p

Competenties

  • Analytisch vermogen
    5p

  • Omgevingsbewustzijn
    5p

  • Samenwerken
    5p

  • Relatiebeheer
    5p

  • Resultaatgerichtheid
    5p

  • Overtuigingskracht
    5p

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
Bij de directies Werk, Participatie en Inkomen (WPI) werken 2000 professionals die denkend vanuit de toegevoegde waarde voor Amsterdammers, dienstverlening op maat leveren. Inkomensconsulenten, klantbegeleiders Werk, handhavers, jobcoaches en schuldhulpverleners werken multidisciplinair en gebiedsgericht samen aan de opgaven die spelen binnen de verschillende stadsdelen. Ter realisatie van de doelstellingen van de nauw samenwerkende directies is het van belang om zo wendbaar mogelijk te blijven in het krachtenveld van onder andere de telkens wijzigende regelgeving, veranderende doelgroepen en aanscherpende wensen van het bestuur in combinatie met de ontwikkelingen en mogelijkheden van de technologie en de gekozen samenwerkingen.

Gespreksinformatie

Planning interviews
Nader te bepalen

Beoordeling Interview

  • Om de functie of opdracht goed uit te kunnen voeren moet de kandidaat over bepaalde competenties beschikken.

  • Ook wordt van alle medewerkers en 'externe inzet' van de gemeente Amsterdam verwacht dat zij open, actief en integer zijn.

  • De opdrachtgever heeft voor deze offerteaanvraag de onderstaande competenties als eis gesteld.

  • Er wordt aangegeven welk niveau van beheersing vereist is (basis, gevorderd of expert).

  • De kandidaat moet in staat zijn om de beheersing van de competenties tijdens het gesprek aan te kunnen tonen.

  • De beheersing van de competenties wordt tijdens het interview beoordeeld door de opdrachtgever. Aan alle kandidaten worden dezelfde vragen gesteld om te kunnen toetsen in welke mate ze aan de competenties voldoen.

  • De vragen die door de opdrachtgever worden gesteld worden vooraf niet bekend gemaakt.

  • Per competentie wordt een cijfer (0-10) gegeven met onderbouwing. De gemeente kan besluiten vooraf een weging mee te geven aan de competenties.

  • De score van de kandidaat op de competenties dient per competentie minimaal een 6 te zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt de offerte ter zijde gelegd.

  • De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke leverancier de opdracht gegund krijgt.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • Werklocatie: Jan van Galenstraat, 323, 1056CH, AMSTERDAM

  • Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Let op!: 
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.