Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 dec 2025Publicatiedatum:
2 sept 2025Sinds 1 januari 2025 staat er een operationele inzamellogistiek, aansluitend op de in Amsterdam gebruikelijke inzamelsystemen, routes en assets, met een optimale dienstverlening aan de inwoners en ondernemers in Weesp. Sinds maart 2022 is Weesp onderdeel van de gemeente Amsterdam.
Voor een goed functionerende afvalinzameling en dienstverlening was het van belang dat per 01-01-2025 de logistieke inzamelorganisatie operationeel was. Voor de afronding van de overgang van afvalinzamelaar GAD naar de gemeente Amsterdam is een projectleider nodig. Daarnaast houd je je bezig met de zomeraanpak in de Amsterdamse binnenstad, waarbij er in samenwerking met Stadswerken in een logische volgorde afval wordt ingezameld en de straten schoon worden geveegd.
Werkzaamheden:
Je geeft uitvoering aan het projectplan voor de inzameling in Weesp en zorgt voor de decharge.
Ook voor de zomeraanpak geef je uitvoering aan het projectplan en zorgt voor een goede afronding van de zomeraanpak dit jaar.
Je bevindingen neem je erin mee en na afronding stel je een rapportage met bevinden en aanbevelingen op.
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd;
De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende WO diploma.
Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd;
De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf jaar ervaring met complexe projecten in de stedelijke omgeving, bij nadrukkelijke voorkeur opgedaan in de afvalbranche;
De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee jaar ervaring met het opbouwen van netwerken met (commerciële) strategische partners;
De aangeboden kandidaat heeft ruime ervaring met implementeren en operationaliseren van projectresultaten in een uitvoeringsorganisatie, bij nadrukkelijke voorkeur de afvalbranche;
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft ervaring bij de gemeente Amsterdam in het fysieke domein, bij voorkeur in een operationele organisatie als Afval en Grondstoffen;
30p
De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring met planning en uitrol afval-inzamelsystemen;
30p
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 115,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
40p
Samenwerken
Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.
5p
Resultaatgerichtheid
Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
5p
Vasthoudendheid
Volhardend zijn en bij tegenslag vasthouden aan de ingezette koers.
5p
Analytisch vermogen
Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten.
5p
Omgevingsbewustzijn
Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
5p
Relatiebeheer
Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze.
5p
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever:
Binnen onze gemeente werkt de directie Afval en Grondstoffen aan een duurzame en efficiënte afvalketen. Vanuit onze directie zorgt de afdeling Beleid, Strategie en Projecten, waarvan jij deel uitmaakt, voor de bijbehorende beleidsvorming en -realisatie. Met ruim zestig collega's, onder wie strategen, programmamanagers, projectleiders en projectmedewerkers, richten we ons op de uitrol van concrete programma's en projecten. Naast deze afdeling bestaat de directie uit de afdeling Inzameling - grootste van het onderdeel - en de afdelingen Assets (Containers, Voertuigen en Recyclelocaties) en een Bedrijfsbureau. We sparren graag met elkaar en staan voor elkaar klaar. Zo komen we samen tot de juiste aanpak en zorgen we voor optimale afvalscheiding en -inzameling, prettige dienstverlening en efficiënte bedrijfsvoering. Hierbij werken we steeds nauw samen met in- en externe stakeholders, zoals stadsdelen, bewoners en bedrijven.
Planning interviews
Medio september 2025
Beoordeling Interview
Om de functie of opdracht goed uit te kunnen voeren moet de kandidaat over bepaalde competenties beschikken.
Ook wordt van alle medewerkers en 'externe inzet' van de gemeente Amsterdam verwacht dat zij open, actief en integer zijn.
De opdrachtgever heeft voor deze offerteaanvraag de onderstaande competenties als eis gesteld.
Er wordt aangegeven welk niveau van beheersing vereist is (basis, gevorderd of expert).
De kandidaat moet in staat zijn om de beheersing van de competenties tijdens het gesprek aan te kunnen tonen.
De beheersing van de competenties wordt tijdens het interview beoordeeld door de opdrachtgever. Aan alle kandidaten worden dezelfde vragen gesteld om te kunnen toetsen in welke mate ze aan de competenties voldoen.
De vragen die door de opdrachtgever worden gesteld worden vooraf niet bekend gemaakt.
Per competentie wordt een cijfer (0-10) gegeven met onderbouwing. De gemeente kan besluiten vooraf een weging mee te geven aan de competenties.
De score van de kandidaat op de competenties dient per competentie minimaal een 6 te zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt de offerte ter zijde gelegd.
De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke leverancier de opdracht gegund krijgt.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Aanvullende informatie
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check
Werklocatie: Anton de Komplein 150, 1102 CW, AMSTERDAM
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
Let op!:
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.