Logo van Gemeente Amstelveen
Logo van Gemeente Amstelveen

Huisvestingadviseur maatschappelijk vastgoed

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 15 dagen

Begindatum:

25 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

18 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ivm langdurig afwezigheid van een collega willen wij graag voor de periode van 1 jaar een vervanging.

Wil jij de schakel zijn tussen visie en realisatie? Als huisvestingsadviseur draag jij bij aan duurzame, toekomstbestendige voorzieningen voor Amstelveen – van scholen tot zorglocaties. Samen maken we maatschappelijke impact zichtbaar in stenen.

Dan is dit jouw baan!
Jouw takenpakket is zeer divers. Gezien de omvangrijke en diverse vastgoedportefeuille kun je op verschillende vastgoedonderdelen en beleidsvelden worden ingezet. Je bent verantwoordelijk voor theaters, wijkcentra, kinderdagverblijven, woningen, sporthallen en historisch erfgoed. Daardoor is je dag nooit hetzelfde.

De gemeente Amstelveen en Aalsmeer hebben zowel maatschappelijk als commercieel vastgoed in haar portefeuille. Je bent verantwoordelijk voor de verhuur, het beheer en de optimalisatie van (een deel) van onze vastgoedportefeuille. Je bent het eerste aanspreekpunt voor huurders en collega's van de beleidsafdelingen met betrekking tot het afstemmen van vraag en aanbod van je vastgoedportefeuille. Je voert (huur)onderhandelingsgesprekken, stelt contracten op en rekent door wat de effecten zijn van keuzes voor de vastgoedexploitatie.

Daarnaast adviseer je over de wijze waarop het vastgoed kan worden ingezet en zoek je naar een optimale balans tussen zowel financieel als maatschappelijk rendement.

Tevens adviseer je het management en gemeentebestuur over de te maken keuzes over het vastgoed en bereid je de benodigde besluitvormingsdocumenten voor. Je onderhoudt een nauwe samenwerking met de collega's, die verantwoordelijk zijn voor het technisch beheer en realisatie van het vastgoed, de beleidsafdelingen en de afdeling financiën.

Eisen

  • Op CV aantoonbaar minimaal een relevante afgeronde bachelor HBO opleiding zoals facilitair of vastgoed of vergelijkbaar;

  • Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar als huisvestingsadviseur voor maatschappelijk vastgoed binnen de overheid;

  • Op cv aantoonbaar ervaring met het opstellen van vastgoedexploitaties en/of huurovereenkomsten. Graag geel arceren op CV;

  • Je beschikt over de nodige kennis op technisch-, financieel- en juridisch gebied;

  • Je hebt ervaring met gemeentelijke besluitvormingsprocessen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Op cv aantoonbaar ervaring op het gebied van accountmanagement van een vastgoedportefeuille (Weging: 15);

  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als huisvestingadviseur in de afgelopen 5 jaar binnen een Gemeente. (Weging: 20);

  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring in gemeentelijke besluitvormingsprocessen in de afgelopen 5 jaar. (Weging: 20).

Competenties

  • Creatieve instelling

  • Overtuigingskracht

  • Zelfstandig.

  • Bestuurlijke sensitiviteit

  • Resultaatgericht.

Organisatie en team

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!

Gespreksinformatie

Planning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdag13 januari tussen 09:00 en 11:00 uur en van 16:00 tot 17:00 uur op het raadhuis in Amstelveen. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Beoordelingscriteria:

  • Verificatie van de cv

  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.

  • Competenties voor deze uitvraag.

  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen: Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie voor de kandidaat om na een jaar kosteloos overgenomen te worden. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel 'eisen', is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr