Logo van Gemeente Amstelveen
Logo van Gemeente Amstelveen

Contractmanager Jeugd

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

28 okt 2025
Opdracht tarief 99Opdracht uren 24 - 28
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een ervaren relatiemanager die heldere afspraken kan maken en vertrouwen weet te realiseren tussen alle stakeholders?

Opdracht omschrijving

Als Contractmanager Jeugd ben je aanspreekpunt voor alle aanbieders binnen Jeugdhulp met betrekking tot contracten en tarieven. Hieronder vallen o.a. de aanbieders op het gebied van preventie, hulp bij opvoeding, geestelijke gezondheidszorg, begeleiding voor kinderen met een verstandelijke beperking, jeugdbescherming en reclassering, pleegzorg en vervoer.

Je zorgt voor een correcte uitvoering van de contracten door de gecontracteerden, waaronder tijdige contractafsluiting, -verlenging en –beëindiging. Je voert evaluaties met de gecontracteerde aanbieders en stuurt tijdig bij op zowel financiële en marktveranderingen.
Aanvullend daarop fungeer je als sparringpartner voor de collega’s van vakafdelingen en zorg je voor structurele informatie met betrekking tot budgetontwikkelingen, budgetbewaking en advisering, waardoor sturing op de vakafdelingen mogelijk is. Tevens zorg je voor tijdige levering van de informatie ten behoeve van de verantwoording voor de jaarrekeningen van Jeugd.
Afstemming met regiogemeenten en coördinatie van besluitvorming zijn onderdeel van deze rol.

We hebben in deze uitvraag verlengingsopties opgenomen, zoals toegestaan onder de Aanbestedingswet via een herzieningsclausule. Maar let op: dat betekent niet dat er automatisch aanspraak op gemaakt kan worden. Het is een optie, geen recht.

Kandidaat omschrijving

  • Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding.

  • Je beschikt over werkervaring als Contractmanager Sociaal Domein.

  • Je hebt ervaring binnen het sociaal domein, bijvoorbeeld bij een gemeente of zorgaanbieder.

  • Je hebt kennis van en affiniteit met jeugdhulp.

  • Je hebt kennis van en affiniteit met Wmo.

  • Je kunt kort en bondig rapporteren, kunt gegevens begrijpen en doorgronden, je hebt financieel inzicht en oog voor detail.

Eisen

  • Werkervaring
    Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Contractmanager Sociaal Domein (binnen een gemeente of zorgaanbieder), opgedaan in de afgelopen 4 jaar.

  • Opleiding
    Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor Hbo opleiding.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uurtarief
    Weging: 25

  • Sollicitatiegesprek
    Weging: 25

  • Werkervaring 1
    Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring als Contractmanager binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 4 jaar. Graag geel arceren op cv.
    Weging: 20

  • Werkervaring 2
    Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van contractmanagement jeugdhulp, opgedaan in de afgelopen 4 jaar. Graag geel arceren op cv.
    Weging: 20

  • Werkervaring 3
    Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van contractmanagement Wmo, opgedaan in de afgelopen 4 jaar. Graag geel arceren op cv.
    Weging: 10

Competenties

  • Klantgericht.

  • Resultaatgericht.

  • politiek sensitief

  • Verbindend.

  • Stressbestendig.

  • Analytisch.

Organisatie en team

Organisatie

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door een ambtelijke organisatie.

Team

Als Contractmanager kom je te werken in het informele en hardwerkende team Beleid, Contract en Control (BCC). Dit team valt onder de afdeling Werk & Inkomen en ondersteunt de afdelingen Werk & Inkomen, Jeugd & Samenleving en Sociale Voorzieningen binnen het Sociaal Domein op het gebied van beleid, contractmanagement, interne controle en managementinformatie. Het team bestaat uit 24 medewerkers, waarvan 6 Contractmanagers.

Gespreksinformatie

Interview planning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats in week 46: 10 november - 14 november 2025.

De gesprekken vinden op locatie plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Gesprek

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Beoordelingscriteria:

  • Verificatie van de cv

  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.

  • Competenties voor deze uitvraag.

  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

We hebben in deze uitvraag verlengingsopties opgenomen, zoals toegestaan onder de Aanbestedingswet via een herzieningsclausule. Maar let op: dat betekent niet dat er automatisch aanspraak op gemaakt kan worden. Het is een optie, geen recht.

Toelichting op rooster

24-28 uur bespreekbaar. Er wordt verwacht dat je in elk geval 2 dagen per week in kantoor werkt, waarbij de vaste werkdag dinsdag is en de andere dag in overleg vastgelegd wordt. Daarnaast ben je flexibel om ook op andere dagen naar kantoor te komen als het werk daar om vraagt.

Aanleveren na gunning:

  • Verklaring van geheimhouding en integriteit;

  • VOG;

  • Gegevens crediteuren;

  • Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen.

Referentie

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG

Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr