Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Civieltechnische projecten Openbare Ruimte

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

22 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving:
Sector Ingenieursbureau is verantwoordelijk voor het projectmatig realiseren van civiel- en cultuurtechnische projecten. De projecten kunnen betrekking hebben op ruimtelijke ontwikkeling en op herinrichting van de openbare ruimte. Van initiatieffase tot en met de overdracht aan de beheerders. Projecten in de openbare ruimte worden steeds complexer door de verschillende opgaven en vraagstukken die in de projecten samenkomen. Denk daarbij aan Omgevingswet, leefbaarheid, mobiliteit, duurzaamheid, klimaatadaptatie, energietransitie en assetmanagement. Daarnaast zitten wij in de transitie naar Gebiedsgericht Werken. De complexiteit van projecten vraagt om strategische afwegingen en rekenschap van de politieke, financiële en/of maatschappelijke impact.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
Als projectleider civiel ben je integraal verantwoordelijk voor de realisatie van civiel- en cultuurtechnische projecten in de openbare ruimte. Je werkt professioneel en projectmatig en je beheerst het vak van projectmanagement uitstekend. Je werkt nauw samen met je opdrachtgevers, je adviseert hen over het project en zorgt voor een goede opdrachtformulering. Je bent de centrale schakel in de samenwerking met interne en externe stakeholders. Je bent de regisseur in participatieprocessen en het aanspreekpunt voor inwoners. Je bent daarbij ook verantwoordelijk voor de communicatie intern en extern. Meer inhoudelijk ben je in de rol van projectleider o.a. verantwoordelijk voor de organisatie, coördinatie, planning, ramingen, contractvorming, controle en de veiligheid van de projecten die je leidt. Je bewaakt continu de kwaliteit, planning, het budget en de risico's van de projecten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Projectleider Openbare Ruimte
  • Je beschikt over kennis en ervaring met de specifieke GWW werkzaamheden
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met projectmanagement
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met verschillende contractvormen (o.a. UAV en UAVgc)
  • Je hebt ervaring met Systeemgerichte Contractbeheersing
  • Je hebt ervaring met functioneel specificeren
  • Je hebt aantoonbare ervaring met werken in een omgeving met slappe bodem /zettingsgevoelig gebied

Wensen en competenties

Wensen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting civiele techniek
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Projectleider Civiele techniek Openbare Ruimte
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met verschillende contactvormen (o.a. UAV en UAVgc)
  • Aantoonbare werkervaring met Systeemgerichte Contractbeheersing en werkervaring met functioneel specificeren
  • Aantoonbare werkervaring met werken in een omgeving met slappe bodem /zettingsgevoelig gebied
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het regisseren van participatietrajecten
  • Bereid om bij wederzijds goedvinden na 6 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur)

Competenties

  • Verbinder
  • Luistert goed en communiceert helder
  • Weet projectteamleden betrokken te houden en te coachen
  • Creatief
  • Pragmatisch
  • Resultaatgericht
  • Weet tegenstrijdige belangen en standpunten samen te brengen tot reële en gedragen oplossingen, binnen de vastgestelde kaders
  • Strategisch kunnen denken en handelen
  • Oog voor de politiek-bestuurlijke context en de maatschappelijke impact
  • Weet wanneer en hoe te communiceren en verwachtingen te managen
  • Klantgericht
  • Integraal kunnen werken
  • Communicatief vaardig
  • Verantwoordelijk
  • Zelfstandige oordeelsvorming
  • Kunnen regisseren
  • Samenwerkingsgericht

Organisatie en team

Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km2, waarvan 6 km2 water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Gespreksinformatie

Beoordeling:

Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV's die aan de organisatie worden voorgelegd
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning:
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen:
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie:
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 28 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 29 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 31 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur