Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker Support Toezicht en Handhaving

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
60 36 Zuid-Holland
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als medewerker handhaving binnen de gemeente Alphen aan den Rijn is geen dag hetzelfde. Voor deze functie verwachten wij het volgende van de geschikte kandidaat.

Werkzaamheden/Verantwoordelijkheden:

  • Aanwezig in de wijk;
  • Aansluiten bij bestaande netwerken (wijkteams, externe partners);
  • Deelnemen aan projecten politie;
  • Informatie gestuurd werken;
  • Informatie analyseren en delen waar nodig;
  • Obv informatie planmatig onderwerpen aanpakken;
  • Structureel aansluiten bij integrale controles;
  • Signalen ondermijning delen met partners;
  • Controle digitaal opkopersregister (DOR).
  • Toezicht en handhavingswerkzaamheden voor de gemeente. APV (algemene plaatselijke verordening), afvalstoffenverordening en andere wet- en regelgeving toegepast.
  • Signaleer je overtredingen op basis van deze verordeningen, en stelt daarbij bestuurlijke boetes en/of proces verbaal op.
  • Ontvang je meldingen en klachten die je moet oppakken in de openbare ruimte, zoals afval dumpingen, verkeerd parkeren, jeugdoverlast, hondenpoep etc.
  • Geef je ook voorlichting, verstrekt informatie en voorziet in aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Kandidaat treed bij wederzijds goedvinden na 1040 uur (kosteloos) in dienst bij de opdrachtgever;
  • Aantoonbaar in het bezit van een rijbewijs categorie B;
  • In het bezit van een geldig HTV en/of BOA getuigschrift en RTGB(geweldsbevoegdheid);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder / handhaver in de openbare ruimte;
  • Uurtarief maximaal 60.- exclusief btw en ORT, inclusief reiskosten woon-werk verkeer.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als toezichthouder/handhaver binnen een grote gemeente > 80.000+ inwoners (20 punten);
  • Aantoonbare kennis van de wet en regelgeving op het gebied van handhaving, advisering en support (ligt dit duidelijk toe in het cv) (30 punten);
  • Een toegevoegde motivatie door de kandidaat geschreven (In ons team is veel behoefte aan diversiteit. In de selectie zal veel gewicht worden toegekend aan discipline, (persoonlijke) motivatie, normen en waarden. Er wordt beoordeeld op samenhang en energie) (50 punten).

Competenties

  • Communicatief
  • Samenwerkingsgericht
  • Resultaatgericht
  • Klantgericht
  • Veranderingsbereid
  • Slagvaardig

Organisatie en team

Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. We zijn een gemeente met unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km2, waarvan 6 km2 water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 september 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 17 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag Politiegegevens (VOG-P) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 15 september 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 15 september 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 16 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.