Logo van Werk en Inkomen Lekstroom (WIL)
Logo van Werk en Inkomen Lekstroom (WIL)

Ambtelijk Secretaris Geschillencommissie

Stadsplein 1B, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

0-16

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 0-16

Omschrijving

Opdracht

WIL is op zoek naar een ambtelijk secretaris voor de externe Geschillencommissie. De komende periode buigt de Geschillencommissie zich over (mogelijke) bezwaren naar aanleiding van de herijking van het functiehuis. Daarnaast vinden in de loop van 2026 enkele organisatieveranderingen plaats, waaruit geschillen kunnen voortvloeien. Als ambtelijk secretaris begeleid je de Geschillencommissie van A tot Z in het juist en tijdig behandelen en afhandelen van bezwaren en geschillen.

Werkzaamheden
Concreet bewaak je de mailbox van de Geschillencommissie, zorg je voor tijdige en juiste communicatie en informatievoorziening naar alle betrokkenen, bewaak je afgesproken deadlines, plan en organiseer je hoorzittingen, stel je agenda's, notulen en adviezen op.

Resultaten

Kortom jij bent de verbindende schakel die zorgt voor structuur, overzicht en de benodigde ondersteuning, zodat de Geschillencommissie haar rol optimaal kan vervullen.

Voor het eerste deel van de opdracht is affiniteit met functiewaardering (bij voorkeur methodiek HR21) welkom. Voor het tweede deel van de opdracht is affiniteit met het proces rondom een sociaal vangnet wenselijk.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als ambtelijk secretaris;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het werken in een gemeentelijke context;

  • Per direct beschikbaar;

  • Flexibel en ad-hoc beschikbaar voor een wisselend aantal uur per periode;

  • In het CV zijn minimaal 2 referenties opgenomen inclusief contactgegevens. Zonder deze referenties in het CV wordt dit criterium niet goedgekeurd;

  • Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten (inclusief fee).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als ambtelijk secretaris (50 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het werken in een gemeentelijke context (50 punten).
  • Affiniteit met functiewaardering (bij voorkeur methodiek HR21).
  • Affiniteit met het proces rondom een sociaal vangnet.

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Luisteren
  • Tactisch gedrag
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) is de uitvoeringsorganisatie voor werk, inkomen en schuldhulpverlening voor de gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik en Nieuwegein. Vanuit het Stadshuis in Nieuwegein en deels ook op locatie werken we met ruim 200 mensen aan het gericht vooruit helpen van onze klanten. Wij bieden inkomensondersteuning en verstrekken uitkeringen waar nodig. Ook stimuleren we mensen om naar vermogen mee te doen in de maatschappij. Bij WIL werken we vanuit een mensgerichte aanpak. Waar mogelijk passen we maatwerk toe binnen de geldende wet- en regelgeving.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 4 december 2025, van 11:00 uur tot 12:00 uur. En vrijdag 5 december 2025, van 09:30 uur tot 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Opties verlenging
Mogelijk, maar nog niet bekend

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de Wijziging Leidraad Invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal de externe partij 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal de externe partij 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Opdrachtnemer heeft de mogelijkheid om met eigen ‘mobile devices’ te werken zoals een laptop en telefoon. Indien hiervoor gekozen wordt zal de Gemeenschappelijke regeling Werk en Inkomen Lekstroom géén telefoonkosten vergoeden voor de opdrachtnemer.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr