Specialist Vastgoed (Opvanglocaties)

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum gemiddeld 8 tot 16 uur per week Gelderland

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

gemiddeld 8 tot 16 uur per week

Publicatiedatum:

19 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Omschrijving van de opdracht
Gemeente Ede is op zoek naar een specialist vastgoed die een structurele oplossing zoekt voor de huisvesting van buitenslapers. Op dit moment is er een tijdelijke voorziening waar buitenslapers gedurende de nacht terecht kunnen. Deze tijdelijke locatie start op 1 mei en heeft een looptijd van één jaar.

De specialist Vastgoed zal mogelijk ook betrokken zijn bij de afronding van deze tijdelijke locatie, maar de nadruk ligt op het realiseren van een structurele oplossing. Dit vereist een gedegen vastgoedstrategie en afstemming met verschillende stakeholders binnen en buiten de gemeente. Daarnaast zal de specialist vastgoed mogelijk ook dit jaar al betrokken zijn bij huisvestingsvraagstukken voor andere doelgroepen, zoals asielzoekers, statushouders en Oekraïense vluchtelingen.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Als specialist vastgoed ben je verantwoordelijk voor het identificeren en realiseren van een passende, structurele locatie voor de opvang van buitenslapers. Je houdt hierbij rekening met de vastgoedportefeuille van de gemeente en onderzoekt mogelijke herbestemmingen of verschuivingen binnen het bestaande aanbod. Daarbij betrek je relevante wet- en regelgeving, zoals brandveiligheid, bouwkundige eisen en vergunningstrajecten.

Jouw taken omvatten onder andere:

  • Inventariseren van beschikbare gemeentelijke vastgoedobjecten en beoordelen of deze geschikt zijn voor de beoogde doelgroep. Mocht de huidige vastgoedportefeuille niet de gewenste oplossing bieden voor een structurele opvang, dan ga je actief verwerven. 

  • Onderzoeken van wet- en regelgeving (o.a. brandveiligheid, bouwkundig, vergunningen) en toepassen op mogelijke locaties.

  • Afstemmen met de afdeling Vastgoed en technische experts voor de haalbaarheid van locaties.

  • Inschakelen van financieel advies om de kosten en mogelijke investeringen in kaart te brengen.

  • Adviseren van het bestuur over de mogelijkheden, inclusief het in kaart brengen van de voor- en nadelen per optie.

  • Afstemming met relevante afdelingen binnen de gemeente, zoals het sociaal domein en veiligheid.

  • Oog hebben voor bredere huisvestingsvraagstukken, zoals de opvang van asielzoekers, statushouders en Oekraïense vluchtelingen. De projectleider kan mogelijk al dit jaar betrokken worden bij deze doelgroepen.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het verwerven maatschappelijk vastgoed;

  3. Aantoonbare werkervaring met vastgoedontwikkeling en herbestemming binnen een overheidscontext;

  4. Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving (o.a. brandveiligheid, bouwkundig, vergunningen) (Benoem dit duidelijk in het cv);

  5. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering en stakeholdermanagement.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring als specialist vastgoed binnen een gemeente (40 punten);

  2. Aantoonbare kennis van en werkervaring met vastgoedstrategieën, wet- en regelgeving en bestuurlijke processen (30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het adviseren bij projecten als vastgoed specialist (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring als aanspreekpunt voor particulieren, bedrijven, stichtingen en andere externe partijen zoals makelaars, notarissen, bouwers en ontwikkelaars (15 punten).

Competenties

  • Communicatie: proactieve gesprekspartner als aanspreekpunt voor externe partijen, en oplossingen creëert die breed gedragen

  • Oplossingsgerichtheid – Proactief knelpunten signaleren en met concrete oplossingen komen.

  • Omgevingsbewustzijn – Gevoel voor bestuurlijke en maatschappelijke verhoudingen binnen de gemeente.

  • Resultaatgerichtheid – Gericht op het behalen van concrete doelstellingen binnen de gestelde termijn.

  • Samenwerkingsvaardigheden – In staat om effectief met verschillende stakeholders samen te werken, zoals collega’s, bestuur en externe partijen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Nee.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 7 mei 2025, vanaf 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 1 mei 2025  bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente EdeDit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Belastingsamenwerking Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.