W. van der Knoopdreef 1, 1132 KN Volendam, Nederland
Organisatie
Edam-Volendam: een wereldmerk
Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat Edam-Volendam uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, eigen tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig. Een palet van verscheidenheid dat kleur geeft aan onze gemeente en het tevens aantrekkelijk maakt voor mensen van ver buiten de gemeentegrenzen om ons te bezoeken. Edam-Volendam is een wereldmerk.
Ondernemend en Betrokken
Samen met inwoners, bedrijven en instellingen bouwt het bestuur en de gemeentelijke organisatie aan een gemeenschap die bijdraagt aan het welzijn. De inwoners zijn makkelijk in contact, benaderbaar en hechten waarde aan gelijkwaardigheid. Mensen zijn zichzelf, voelen een onderlinge verbondenheid en houden van hard werken. Betrokkenheid en ondernemerschap zijn de belangrijkste ingrediënten voor onze ambities. Ze staan aan de basis van ons succes. Door onze saamhorigheid en onderlinge verbondenheid weten we wat er leeft en waar we elkaar kunnen helpen. Met onze ondernemende geest krijgen we dingen voor elkaar. We zetten onszelf in als mensen met ieder onze eigen kwaliteiten en bundelen zo onze krachten voor een betrokken en ondernemende gemeente. Onze missie luidt dan ook: ‘Ondernemend en Betrokken’. De gemeente Edam-Volendam is een aantrekkelijke gemeente om in te leven, te wonen en te werken. Als gemeente kijken we van buiten naar binnen (samen met de inwoner), werken we volgens het principe Van Ik-naar-Wij, bouwen we op vertrouwen, zijn we resultaatgericht binnen een goede werksfeer en is er voor de medewerker ruimte voor ontwikkeling, opleiding en doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie.
Omschrijving van de opdracht
Voor de periode van 3 maanden zoeken we een secretaresse/secretaris van de burgemeester.
Voor de tijdelijke ondersteuning van de nieuwe burgemeester zijn wij op zoek naar een zelfstandig bestuurssecretaresse. Het betreft een interim-opdracht voor een zelfstandig professional (ZZP-er). De inzet is tijdelijk en gericht op de periode waarin de burgemeester de organisatie leert kennen. Na deze fase zal gestart worden met de werving van een vaste bestuurssecretaresse.
De opdracht omvat het zelfstandig uitvoeren van secretariële en organiserende werkzaamheden ter ondersteuning van de burgemeester. Denk hierbij aan het beheren van de agenda, het coördineren van afspraken, het voorbereiden van overleggen en het verzorgen van correspondentie. Daarbij wordt verwacht dat je als zelfstandig professional op eigen wijze invulling geeft aan de opdracht, vanuit je expertise en ervaring.
Er wordt uitgegaan van een professionele samenwerking, waarbij jij als opdrachtnemer verantwoordelijk bent voor de uitvoering en organisatie van je werkzaamheden. Uiteraard stem je op hoofdlijnen af met betrokkenen binnen het bestuurssecretariaat, met wie je inhoudelijk kunt schakelen waar nodig.
Ook het (zelfstandig) voorbereiden en organiseren van enkele kabinetstaken kan onderdeel zijn van de opdracht.
Vereisten / knock-outcriteria
Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én Fee;
Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als secretaresse/secretaris, waarvan minimaal 5 jaar als bestuurssecretaris van wethouders of burgermeester;
Beschikbaar per 1 mei 2025 voor de periode van minimaal 3 maanden.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Aantoonbare werkervaring met iBabs (Benoem waar dit is opgedaan) (25 punten);
Aantoonbare werkervaring met kabinetszaken (25 punten);
Aantoonbare werkervaring bestuurssecretaresse/-secretaris bij het wisselen van burgemeester of college (licht dit duidelijk toe in het cv) (30 punten);
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau (20 punten).
Competenties
Empatisch vermogen
Communicatieve vaardigheden
Goed kunnen samenwerken
Gestructureerd werken
Flexibel
Politieke sensitiviteit
Integer
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met de kandidaat.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 28 april 2025, De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 25 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de ZZP'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.