Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente De Ronde Venen
Logo van Gemeente De Ronde Venen

Jurist Handhaving Omgevingszaken

Gemeente De Ronde Venen

Croonstadtlaan 111, 3641 AL Mijdrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

1 jun 2024

Einddatum:

1 jun 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 mei 2024
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36

Organisatie
Organisatieontwikkeling staat de komende jaren bij De Ronde Venen centraal. Het doel daarvan is het beter en sneller aansluiten bij de wensen vanuit de samenleving. Kernwaarden daarbij zijn Durf, Resultaat en Verbinding. Taken van het Team Omgeving zijn o.a.: ruimtelijke plannen, vergunningen en handhaving van omgevingszaken (o.a. wonen, bouw en milieu).

Opdracht
Voor de projectmatige handhaving van het geldende bestemmingsplan in ons buitengebied zoeken we een handhavingsjurist die zich bezighoudt met juridische handhavingszaken en – procedures. Je voert gesprekken met eigenaren en gebruikers, stelt handhavingsbesluiten op, voert verweer bij de bezwarencommissie of bij de Rechtbank/Raad van State. Je zorgt daarbij ook voor de interne- en externe afstemming. Je bewaakt de termijnen, houdt regie op de werkvoorraad en signaleert bijzonderheden.

Je werkt daarbij nauw samen met de toezichthouders en bent samen verantwoordelijk voor de lopende handhavingstrajecten.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als jurist handhaving;

Gunningscriteria (weging)
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van: Juridisch, Bestuurskunde of Omgevingszaken (25 punten);
4. Aantoonbare kennis van en werkervaring met bestuursrechtelijke handhavingsprocessen / wabo (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een gemeente (25 punten);
6. Aantoonbare kennis van: wabo, awb, gemeentewet, wro, omgevingswet/ omgevingsvisie (25 punten);
a. Aantoonbare kennis van alle bovengenoemde wetten (25 punten);
b. Aantoonbare kennis van 4 van de bovengenoemde wetten (15 punten);
c. Aantoonbare kennis van 3 van de bovengenoemde wetten (10 punten);
d. Aantoonbare kennis van 2 van bovengenoemde wetten (5 punten);
e. Aantoonbare kennis van geen of 1 van bovengenoemde wetten (0 punten).

Competenties

  • Communicatief;

  • Daadkrachtig;

  • Overtuigingskracht;

  • Zelfstandig;

  • Zorgvuldig. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 22 mei 2024 tussen 13.00 uur en 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 21 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er
* De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.