Logo van Gemeente Bunnik
Logo van Gemeente Bunnik

Vastgoedspecialist

Singelpark 1, 3984 NC Odijk, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

12 dec 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 24

Omschrijving

Je bent onderdeel van de afdeling Ruimtelijke Regie en gaat projecten op het gebied van vastgoed en beheer uitvoeren, waarin o.a. de maatschappelijke accommodaties worden beheerd. Je bent sparringpartner van de wethouders, manager en collega’s binnen vastgoed en het sociaal domein. Je bent belast met de rechten van opstal, regievoering over verbonden partijen, afhandelingen van schades en aansprakelijkheidstellingen, en verkoopadvies.

De werkzaamheden zullen verder bestaan uit:

  • Begeleiden privatisering van (sport)verenigingen m.b.t. vastgoed;

  • Het opstellen van rechten van opstal voor sportverenigingen;

  • Aanbesteden van werkzaamheden en het aanvragen van vergunningen;

  • Het begeleiden van complexere aansprakelijk stellen van derde partijen;

  • Je kunt multitasken: van werkvoorbereiding tot budget- en kwaliteitsbewaking, van de aansturing van vaklieden en onderaannemers tot de communicatie met politiek-bestuurders en interne beleidsmedewerkers;

  • Je zorgt voor de juiste communicatie en afstemming met belanghebbenden en je bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever (intern);

  • Je bent goed op de hoogte van de huidige wet- en regelgeving rond de bouw en realisatie van vastgoedprojecten en het beheren en exploiteren van vastgoed (zoals inkoop, veiligheid, arbo, milieu, enzovoort);

  • College- en raadsbesluiten en raadsinformatiebrieven opstellen;

  • Vertegenwoordiging van het college in beroep- en hoger beroepzaken.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Bouwkunde, Vastgoedkunde;
  • Aantoonbare werkervaring met rechten van opstal;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Vastgoed bij een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met financiële en juridische vraagstukken op het gebied van vastgoed.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uiterlijk beschikbaar per 13 januari 2026 voor 24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen;

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Vastgoed bij een gemeentelijke organisatie;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het aanbesteden van werkzaamheden vastgoed binnen een gemeente, licht dit toe in het cv;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met privatiseren van Vastgoed en het opstellen van rechten van opstal (benoem waar deze is opgedaan);

  • Uurtarief maximaal € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten, en fee.

Competenties

  • Financiële en juridische kennis;

  • Communicatieve vaardigheden;

  • Commercieel inzicht;

  • Schriftelijke vaardigheden.

Organisatie en team

Organisatie
Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma ‘Bunnik bouwen voor elkaar’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd.

Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 6, woensdag 7 en donderdag 8 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1x 5 maanden

Hybride: Is hybride werken mogelijk: ja.

Aantal professionals of FTE: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do

Overige informatie
De aanbestedende dienst kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, vr