Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Adviseur Informatiehuishouding

Magistratenlaan 174

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 jun 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

31 okt 2024
Deze opdracht is exclusief te vinden op Opdracht Overheid.

Type inzet: Geen ZZP'er
Deze aanvraag leent zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.

Omschrijving van de opdracht
Mooie, maatschappelijk relevante, complexe en uitdagende vraagstukken landen op jouw bureau. In nauwe samenwerking met je collega’s zoek jij naar de ideale balans tussen processen, wetgeving, digitale transformatie en mensgerichtheid. Jouw rol vraagt om proactief meedenken, zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid en samenwerking. De rol van adviseur informatiehuishouding is relatief nieuw bij de Raad.

We willen onze informatiehuishouding op orde brengen én houden. Om dit te bereiken, is het nodig dat de informatie volledig, betrouwbaar, relevant, snel en duurzaam toegankelijk is. De burger krijgt steeds meer eigen regie over zijn gegevens. Grip krijgen en houden op informatie die de Raad verwerkt is hierbij van groot belang. Het is belangrijk om op strategisch niveau de samenhang aan te brengen tussen processen, systemen, informatie en de mensen, die in staat zijn hiermee te werken. De Adviseur Informatiehuishouding is samen met interne stakeholders verantwoordelijk voor de richting en inrichting van informatievoorziening. Als de informatievoorziening en -huishouding op orde zijn, worden organisatiedoelstellingen behaald.

Taken en verantwoordelijkheden
De functie van Adviseur Informatiehuishouding houdt in ieder geval het volgende in:

  • Je zorgt voor de richting, inrichting en borging van informatiehuishouding bij de Raad;

  • Je bent is staat mensen te overtuigen van het belang en de voordelen van een goede informatiehuishouding;

  • Je werkt samen met interne stakeholders aan strategische beleidsdocumenten op het gebied van informatievoorziening en informatiehuishouding zoals de i-Strategie;

  • Je zorgt voor beleid en kaders op het gebied van informatiehuishouding;

  • Je zorgt in nauwe samenwerking met collega’s voor de implementatie van (wetgevings)ontwikkelingen op het gebied van informatievoorziening;

  • Je bent trekker van de Werkgroep IV;

  • Je bent verantwoordelijk voor de realisatie en doorontwikkeling van het actieplan ‘Informatiehuishouding op orde’. Je coördineert en stemt de aanpak en uitvoering van verschillende (deel)projecten af met interne en externe stakeholders en rapporteert over de voortgang aan het organisatieonderdeel en het MT;

  • Je adviseert de Raad op strategisch en tactisch niveau over de inrichting van processen en ondersteunende systemen op het gebied van informatiehuishouding en –voorziening;

  • Je stelt projectvoorstellen op en fungeert als inhoudelijk opdrachtgever voor projectleiders op het gebied van informatiehuishouding en waar nodig begeleid je zelf projecten;

  • Je vertaalt technologische en maatschappelijke ontwikkelingen binnen je vakgebied naar verbetervoorstellen voor de informatiehuishouding;

Je volgt de ontwikkelingen in je vakgebied en neemt deel aan netwerksessies en kennisplatforms, zowel intern als extern.

Profiel:

  • Je beschikt over wo-werk- en denkniveau;

  • Je hebt kennis en ervaring met informatie-, proces- en projectmanagement;

  • Je hebt aantoonbare kennis van informatiebeheer en archiefvraagstukken;

  • Je weet samenwerking te bewerkstelligen op basis van netwerken (intern en extern) en te verbinden bij tegengestelde belangen;

  • Je beschikt over overtuigingskracht en sterke adviesvaardigheden. Je kunt eenvoudig schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau en bent in staat een oordeel of advies mondeling en schriftelijk in begrijpelijke taal (Nederlands) weer te geven;

  • Je werkt zelfstandig pragmatisch, oplossingsgericht en je bent een aanpakker: je bent je bewust van wat er moet gebeuren en realistisch over wat er op welke termijn mogelijk is;

  • Je begrijpt politiek-bestuurlijke gevoeligheden en bent organisatiesensitief; ervaring bij de (rijks)overheid of organisatie waar veel (gevoelige) data verwerkt wordt is een pré.

Het is een pré als de kandidaat aantoonbare ervaring heeft met:

  • aantoonbare kennis van het programma Open op Orde en wat dit betekent voor overheidsorganisaties zoals de Raad;

  • aantoonbare ervaring binnen het Openbare orde en Veiligheid domein;

  • een netwerk binnen het Justitie en Veiligheid domein.

Duur van de opdracht
De duur en inzet van de opdracht worden als volgt ingeschat:

Duur: circa 6 maanden (met optie op verlenging);
Aanvangsdatum: 1 december 2024
Inzet: 36 uur per week gemiddeld.

Procedure en Planning
De Raad doet deze uitvraag onder de raamovereenkomst Inhuur ICT Professionals. De procedure voor een minicompetitie volgens deze raamovereenkomst is van toepassing. Voor meer informatie over deze aanvraag.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.