Coördinator

Willem Alexanderstraat 7, 7442 MA Nijverdal, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
Geen maximum 32 Overijssel

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

10 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Functiebeschrijving
De gemeente Hellendoorn is bezig met de professionalisering en versterking van het Sociaal Domein. Binnen deze veranderopgave zoeken we een Coördinator Sociaal Domein die een sleutelrol speelt in de doorontwikkeling van het team WMO. De focus ligt op het optimaliseren van werkprocessen en het begeleiden van medewerkers naar een generalistische en financieel bewuste werkwijze. Daarbij het begeleiden van het beide teams, om de aanspreekcultuur te verbeteren, te komen tot een verdere samenwerking en verdeling van werkzaamheden. 

In deze rol ben je verantwoordelijk voor de operationele aansturing van de team Wmo en zorg je voor een effectieve en efficiënte werkwijze. Je brengt structuur aan in de werkprocessen, stimuleert samenwerking en creëert een open aanspreekcultuur. Daarnaast ondersteun je medewerkers in hun professionele ontwikkeling en zorg je voor een duidelijke werkverdeling en caseloadbeheer. Je bent analytisch sterk, procesmatig onderlegd en weet veranderingen op een gedragen manier door te voeren.

  • Procesmatig werken en systeemgebruik: Verhogen van kennis over en werken met systemen zoals Suites.

  • Generalistisch werken met specialistische kennis: Stimuleren dat teamleden als generalist werken, met specialistische kennis waar nodig.

  • Teamontwikkeling en aanspreekcultuur: Verbeteren van de aanspreekcultuur en zorgen voor actieve participatie binnen het team.

  • Leiderschap: Bieden van duidelijk leiderschap met een heldere koers op procesmatig werken (Suites) en juridisch en kwalitatief juist.

  • Cultuurverandering begeleiden: Medewerkers ondersteunen bij de veranderopgave en hen begeleiden naar een meer generalistische en financieel bewuste werkwijze.

  • Caseload en werkverdeling optimaliseren: Inzicht creëren in werklast en processen verbeteren voor efficiëntere werkverdeling.

Cv-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Eisen

  1. De kandidaat heeft minimaal een HBO diploma behaald in de richting van bestuurskunde, sociale wetenschappen en/of management.

  2. De kandidaat heeft minimaal 5 jaar kennis en ervaring opgedaan binnen een leidinggevende rol in het sociaal domein, bij voorkeur in de omgeving van Wmo.

  3. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis en ervaring met procesmatig werken bij voorkeur met het gebruik van systemen zoals Suites.

  4. Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Competenties
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
30 punten

  • Sterke communicatieve vaardigheden om een open en constructieve aanspreekcultuur te bevorderen.

  • Analytisch sterk en in staat om structurele verbeteringen door te voeren.

  • Flexibel en in staat om zowel de inhoud als de samenwerking binnen het team te versterken.

  • Financieel bewustzijn en het vermogen om kosten en baten binnen het sociaal domein te monitoren en te sturen.

Wensen

  1. De kandidaat heeft een WO opleiding succesvol afgerond in de richting van bestuurskunde, sociale wetenschappen en/of management.
    10 punten

  2. De kandidaat heeft minimaal 5 jaar kennis en ervaring opgedaan binnen een leidinggevende rol in het sociaal domein, bij voorkeur in de omgeving van Wmo.

    • Meer dan 8 jaar (10 Punten)

    • 5 tot 8 jaar (5 Punten)

    • Minder dan 5 jaar (0 Punten)

  3. De kandidaat heeft sterke inhoudelijke kennis en ervaring met het gebruik van procesmatige systemen zoals Suites.
    10 punten

  4. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis en ervaring met verandertrajecten en het begeleiden van teams naar een meer generalistische werkwijze.
    10 punten

  5. Gesprekken vinden plaats op donderdag 24 april, tussen 12:00 en 17:00 uur, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
    1 punt

  6. Prijsscore: (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    1 punt

Aanvullende informatie

  • Optie tot verlengen afhankelijk van aanwezigheid huidige teamleider (ziekte).

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).

  • Selectiegesprekken data en/of info: Gesprekken vinden plaats op donderdag 24 april, diverse blokken tussen 12:00 en 17:00 uur.

Let op!: De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur