Wmo consulent voor de voorzieningen ho, cvv en woon-, vervoer- en rolstoelvoorzieningen

Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
75 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

11 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Baarn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Baarn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Organisatie
Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Baarn. Hier kun je je hart ophalen. Wij hebben ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen. De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert, korte lijnen met het bestuur en management en een uitdagende werkomgeving. Wij zijn op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Opdracht
De uitvoering van het Sociaal Domein gaat vanaf 2026 over naar de uitvoeringsorganisatie Eemkracht. Deze tijdelijke opdracht bestaat uit het overdragen van de WMO taken naar de nieuwe uitvoeringsorganisatie Eemkracht, inzetten expertise om de wachtlijst beheersbaar te maken maken en het zelfstandig behandelen van zorgmeldingen (wonen, rollen, vervoer en hulp bij het huishouden) van melding tot beschikking. Dit doe je door middel van een brede Wmo intake (het zogenoemde kantelingsgesprek) met de cliënt met als oogmerk vraagverheldering en analyse van de ondersteuningsvraag, en samen met de cliënt samenstellen van een arrangement.

  • Overdragen van taken aan de nieuwe uitvoeringsorganisatie Eemkracht

  • Beheersbaar maken van de wachtlijst

  • Beoordelen van de aanvragen. Voeren van overleg, aanvragen en beoordelen van offertes, verzorgen
    van (her)indicatiestelling of aanvragen medisch advies.

  • Opstellen van rapportages en adviezen, nemen van besluiten en opstellen van de beschikking en
    zorgdragen voor de afhandeling. Daarbij hoort het bewaken van de voortgang van het proces van
    aanvraag tot verstrekking.

  • Het geven van opdrachten aan leveranciers van Wmo-diensten en -voorzieningen.

  • Behandelen van bezwaren.

  • Verzorgen van voorlichting en advies aan inwoners.

  • Verzorgen van het telefonisch spreekuur Wmo.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als WMO consulent;
3. BYOD (bring your own device) voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
4. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau  in de richting van Sociaal Juridische dienstverlening;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als WMO Consulent (35
punten);
6. Aantoonbare werkervaring als WMO Consulent bij een gemeente (30 punten);
7. Uiterlijk beschikbaar per 19 mei 2025 (10 punten).
8. Aantoonbare werkervaring met een Zaaksysteem (10 punten);
9. Uurtarief maximaal €75,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en werk-werk en fee externe partij (15 punten).

Competenties

  • Standvastig, stevig in de schoenen staan;

  • Flexibel;

  • Zorgvuldig;

  • Stressbestendig;

  • Duidelijke communicatie

  • Zelfstandig kunnen werken

  • Inlevingsvermogen/ empathie

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg)
Is hybride werken mogelijk:  ja, minimaal 1 dag per week op kantoor.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 22 april 2025 van 10.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.

  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.