Projectleider Omgevingsplan

Stationsweg 18, 3743 EN Baarn, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
125 16 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

11 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Baarn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Baarn Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.

Opdracht / werkzaamheden
Als projectleider Omgevingsplan bij de gemeente Baarn  ben je verantwoordelijk voor de regie op de totstandkoming van het omgevingsplan. Je stuurt en begeleidt het team dat werkt aan de transitie naar het definitieve omgevingsplan. Je bewaakt de samenhang en voortgang van dit proces en bepaalt de marsroute bij de transitie. Je stuurt op prioritering binnen het team en neemt de rest van de organisatie mee in deze veranderingen. In je rol draag je o.a. de volgende werkzaamheden/verantwoordelijkheden:

  1. Aansturen en begeleiden van de betrokken medewerkers tijdens de transitie naar één omgevingsplan, en bewaken van de samenhang en voortgang.

  2. Aansturen en inrichten van het projectteam, en waar nodig  ook inhoudelijke bijdragen leveren.

  3. Het opstellen van een projectmatige aanpak voor de wijziging van het omgevingsplan tijdens het doorlopen van de eerste wijziging, en het bedenken van een logische marsroute voor het opnemen van bruidsschatregels, verordeningen en overige regelgeving in het omgevingsplan.

  4. Coördineren van interne en externe afstemming over de omgevingsplanregels.

  5. Voorbereiden en opstellen van bestuurlijke besluitvorming waar nodig.

  6. Bewaken van planning, financiën, kwaliteit en risico’s en adviseren over maatregelen om deze risico’s te verkleinen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
3. Aantoonbare werkervaring met de implementatie van Omgevingswet en/of Omgevingsplan;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het ruimtelijke domein van een overheidsorganisatie.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke organisatie als projectleider of projectmanagement in het ruimtelijk domein (30 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met implementatie van Omgevingswet en/of Omgevingsplan (30 punten);
7. Bereid om fysiek aanwezig zijn tijdens de werkzaamheden (10 punten);
8. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na (X) periode / initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur) (10 punten);
9. Uiterlijk beschikbaar per 1 mei 2025 (10 punten)
10. Een maximum uurtarief van € 125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (10 punten).

Competenties

  1. Als projectleider hou jij moeiteloos het overzicht en zorg je voor een strak georganiseerd, soepel lopend proces waarin jij de regie stevig in handen hebt.

  2. Je ziet de grote lijnen, brengt structuur in complexiteit, en bewaart het perspectief zonder details uit het oog te verliezen.

  3. Met jouw politiek-bestuurlijke sensitiviteit en uitstekende communicatieve vaardigheden weet je mensen te verbinden en draagvlak te creëren. Je toont initiatief, bent resultaatgericht, inspireert het team op coachende wijze en zorgt voor verbinding en samenwerking vanuit vertrouwen

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  beperkt (na inwerken)

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 24 april 2025 in de ochtend tussen 09.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.

  • Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur