Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 apr 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
28 nov 2024Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Detachering) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt
Organisatie
Alphen aan den Rijn groeit de komende jaren sterk. Dat betekent dat we de professionaliteit die bij een 100.000+ gemeente hoort in rap tempo moeten ontwikkelen en verankeren in onze processen. Met goede, gemotiveerde professionals werken we aan goede dienstverlening aan onze inwoners. Tegelijkertijd zijn we bezig met het aanbrengen van structuur en het op orde brengen van processen om in control te komen in tijden van verandering. Een ambitieus college maakt de uitdaging compleet.
Vanaf voorjaar 2025 werken we binnen het sociaal domein vanuit drie beleidssectoren (Sociale Basis, Jeugd & Onderwijs, Werk, Inkomen en Zorg) en het uitvoerende Serviceplein. Samen werken we aan bestaanszekerheid, gelijke kansen en gezond leven voor onze inwoners.
Opdracht
We zijn bezig met het werven van vaste sectormanagers voor Jeugd & Onderwijs en voor Werk, Inkomen en Zorg. Voor de Sociale Basis hebben we een fijne collega gevonden. Voor Jeugd & Onderwijs verwachten we komend voorjaar versterking. Voor Werk, Inkomen en Zorg zijn we nog aan het werven.
Ter overbrugging zoeken we een interim-sectormanager die ons kan helpen met de basis verder op orde brengen, zodat een vaste collega’s straks een vliegende start kunnen maken.
Als jij straks klaar bent, dan zijn beide sectoren goed ingericht, zijn processen op orde, ligt er voor beide sectoren een jaarplan en is er inzicht overzicht in werkzaamheden en financiën en budgetten. We zien graag dat je dat voor beide sector (Jeugd & Onderwijs en Werk, Inkomen en Zorg) doet. Dat doe je in samenspraak met de sectormanager Sociale Basis, om eenheid te creëren, met de beleidsregisseurs en met het MT Sociaal Domein en met de concerndirecteur Sociaal Domein als opdrachtgever. Daarbij pak je ook inhoudelijke en financiële verantwoordelijkheid, heb je persoonlijke aandacht voor de collega’s, stuur je opgave-gericht op integrale thema’s en kun je ons waar nodig regionaal vertegenwoordigen.
Profiel
Je hebt ervaring met het inrichten van afdelingen en teams van beleidsprofessionals in een gemeentelijke organisatie, bij voorkeur in het sociaal domein;
Je weet bij te dragen aan de ontwikkeling van een nieuwe koers in het sociaal domein en de inrichting van het uitvoeringsveld, terwijl je vooral bezig bent met structuur en processen binnen de twee sectoren;
Je laat inhoudelijke kennis en advisering bij de beleidsregisseurs en beleidsadviseurs, maar zorgt wel voor inrichting en uitvoering van de juiste routing om goede adviezen op het juiste moment bij MT en bestuurders op tafel te krijgen;
Je stimuleert daarbij eigenaarschap zodat het werk doorloopt terwijl jij aan het bouwen bent;
Je bent een teamspeler die om zich heen kijkt hoe de inrichting van jouw sectoren past in het grotere geheel van het sociaal domein binnen de gemeente;
Je begrijpt hoe de bestuurlijke wereld en ambtelijke wereld en uitvoering door ketenpartners zich tot elkaar verhouden en zorgt daarin voor goed samenspel.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als manager binnen gemeentelijke overheid waarbij teamvorming en de inrichting van organisatieonderdelen (inrichten en bouwen en collega’s daarin meenemen) een onderdeel zijn;
2. Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2025 voor 36 uur per week;
3. Uurtarief maximaal € 135,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op WO-niveau (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als manager binnen het sociaal domein (50 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een politiek-bestuurlijke context bij een gemeente (30 punten).
Competenties
Warm-zakelijke instelling
Analytisch sterk
Daadkrachtig en resultaatgericht
Verbindend en samenwerkingsgericht
Open, duidelijke en toegankelijke communicatiestijl
Politiek sensitief
Oog voor sociaal en maatschappelijke belangen
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 14.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg ma – di – wo – do – vr. Hybride werken is mogelijk.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 10 december 2024 van 09:00 uur tot 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 9 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).