Karel de Grotestraat 30, 3962 CL Wijk bij Duurstede, Nederland
Begindatum:
1 dec 2024Einddatum:
1 feb 2025Uren per week:
16Publicatiedatum:
24 okt 2024Dit is de gemeente Wijk bij Duurstede: Groot genoeg om klein te blijven
Samen met Cothen en Langbroek vormt Wijk bij Duurstede met ongeveer 24.000 inwoners en 150 medewerkers een relatief kleine gemeente, waar het fijn is om te wonen en te werken. We zijn klein en dat zien we als voordeel. Want werken voor onze gemeente wil zeggen dat je niet alleen je hoofd gebruikt, maar ook je handen uit de mouwen steekt en met je voeten in de klei staat. Je weet mét en voor wie je werkt en je ziet het resultaat van je werk in de praktijk tot stand komen. Korte lijnen met inwoners, ondernemers en het bestuur maken je werk interessant. Daarbij zetten we een gezonde dosis pragmatiek in. Naast je vakkennis is er volop ruimte om je talenten in te zetten. Het is denken én doen geblazen hier in Wijk. Daarbij vinden we het belangrijk dat we elkaar goed kennen en het leuk hebben met elkaar.
Bij de gemeente Wijk bij Duurstede verwelkomen wij graag mensen met verschillende leeftijden, achtergronden, overtuigingen en voorkeuren. We vinden het belangrijk dat jouw talenten en kwaliteiten worden benut en dat je met vertrouwen en plezier je werk kan doen. Verhalen van collega’s over hoe het is om bij ons te werken vind je op www.werkenbijgemeentewijkbijduurstede.nl.
Opdracht
De Adviseur Kabinet is binnen de gemeente de spin in het web van alles wat met kabinetszaken en representatie te maken heeft. Jij bent bij uitstek degene die alle lijntjes aan elkaar knoopt. Zeker bij belangrijke momenten neem je zelf het voortouw. Bestuurders en collega’s kunnen bij jou terecht wanneer ze advies willen hebben over protocollaire zaken. De adviseur kabinet is onder andere verantwoordelijk voor:
het schrijven van de toespraken en voorwoorden die voortvloeien uit de kabinetswerkzaamheden;
een ondersteunde functie naar het college van B&W en in het bijzonder de burgemeester bij het voorbereiden van officiële ontvangsten en zaken van representatieve aard;
het behandelen van aanvragen voor koninklijke en gemeentelijke onderscheidingen;
het behandelen van kabinetszaken van vertrouwelijke aard; het verder opbouwen en onderhouden van bestuurlijke en politieke contacten en netwerken op lokaal, regionaal en nationaal niveau;
de organisatorische (eind-)verantwoordelijkheid voor jaarlijks terugkerende evenementen, zoals de Lintjesregen, de nieuwjaarsreceptie, de gemeentelijke Veteranenbijeenkomst, activiteiten in het kader van de herdenking en viering van 4 en 5 mei en Koningsdag.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als adviseur kabinet bij een gemeente;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau;
3. Uiterlijk beschikbaar per maandag 2 december 2024 voor 16 uur per week;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als adviseur kabinetszaken bij een gemeente; (45 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van toespraken en voorwoorden; (20 punten)
6. Afgeronde training/cursus op het gebied van Kabinetszaken. (35 punten)
Competenties
je bent een prettige gesprekspartner;
je bent communicatief vaardig in geschrift en taal;
je bent accuraat, integer en stressbestendig;
je beschikt over een flinke dosis doorzettingsvermogen;
je kunt goed organiseren, analyseren en verbinden;
je hebt een flexibele werkinstelling.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja/nee
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 5 november 2024 van 14.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 4 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).