Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Werkorganisatie BUCH
Logo van Werkorganisatie BUCH

Vastgoed Datamanager

Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

19 nov 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 32 - 36

Omschrijving

Omschrijving opdracht

Vastgoed Data Manager
Domein Ruimtelijke Ontwikkeling

Takenpakket

In deze rol ben je verantwoordelijk voor de voortzetting van het reeds lopende project dat zorgdraagt voor het realiseren van een op de businessprocessen van Strategisch Vastgoedmanagement, volledige en juiste vastgoedadministratie in het Vastgoed Beheer Systeem (VBS).
Het gaat om een projectmatige rol binnen het project Basis Vastgoedinformatie.

  • Leidinggeven aan het betreffende projectteam (5 personen)
  • Ontwikkelen en inrichten van processen voor gestandaardiseerd vullen en bewaken van vastgoeddata
  • Inrichten van de structuur van het vastgoed beheer systeem (VBS)
  • Applicatie Beheer VBS
  • Onderzoeken van mogelijkheden voor data integratie, en implementatie daarvan op basis van een vastgesteld plan.
  • Invoeren van vastgoedgegevens in het vastgoed management systeem.
  • Controleren en corrigeren van bestaande gegevens om de nauwkeurigheid te waarborgen.
  • Ophalen van actuele gegevens bij onze vastgoed contractanten.
  • Samenwerken met interne afdelingen en externe organisaties om ontbrekende informatie te verzamelen en/of te corrigeren.
  • Het aansturen van externe leveranciers om het maximale uit de vastgoed beheer software te halen.
  • Onderzoek en implementatie van data oplossingen en mogelijkheden voor bijv. data bulk uploads en/of technische (API) connecties met andere online systemen, zoals onderhoud- en financiële gegevens.
  • Onderhouden en bewaken van de vertrouwelijkheid en veiligheid van alle gegevens.
  • Assisteren bij het genereren van rapporten en het uitvoeren van gegevensanalyses.
  • Actualiseren van documentdossiers bij onze gebouwen en contracten.
  • Regelmatige afstemming met aanverwante dataeigenaren (waaronder financiële en beheersmatige data)
  • Regelmatige afstemming met de afdeling Informatiebeheer
  • Je legt verantwoording af aan de programmamanager Strategisch Vastgoedmanagement.

Eisen

  • Hbo-diploma in een (financieel-) administratieve of daaraan gerelateerde richting.
  • Ervaring met online (SaaS) systemen, zoals Contract-, Data- en Content Management Systemen.
  • Ervaring met data management, entry en data opschoning taken (o.a. in MS Excel).
  • Uitvoerige technische kennis van online (SaaS) systemen en data integratie mogelijkheden (o.a. API, CSV inleesbestanden)
  • Concrete werkervaring op het gebied van Vastgoed in een gemeentelijke organisatie

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis van, en ervaring met administratieve processen van vastgoed(beheer)
  • Ervaring met vastgoed beheer software (bij voorkeur VBS)

Competenties

  • Nauwkeurig en oog voor detail.
  • Goede communicatieve vaardigheden (intern en extern).
  • Het vermogen om effectief samen te werken met diverse belanghebbenden, van beleidsmatig tot operationeel (Vastgoed beleidsadviseur tot Data analist).
  • Resultaatgericht werken op basis van vastgoedbeleid en doelstellingen.
  • Pragmatisch, doorzettingsvermogen en oplossingsgericht.

Organisatie en team

Reden inhuur
Piekbelasting/Projecten

Invulling ZZP'er
Deze opdracht is wel geschikt voor invulling door een ZZP'er

Inschaling bij werkorganisatie BUCH
De functie is ingeschaald in schaal 10
Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl
Plafondtarief / all-in uurtarief: € 120,-
Inschrijvingen boven het uurtarief worden uitgesloten van verdere deelname aan de aanbesteding en kunnen niet meer in aanmerking voor gunning van de opdracht.

Gespreksinformatie

Interview
Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Castricum datum volgt z.s.m.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
VOG Screeningsprofiel
Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11-12-13-22-41-53.

Gebruik van eigen devices
De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr