Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Werkorganisatie BUCH
Logo van Werkorganisatie BUCH

Transitiemanager RO-Vastgoed

Middelweg 28, 1911 EG Uitgeest, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 nov 2025
Opdracht tarief 145Opdracht uren 36

Omschrijving

Omschrijving opdracht

De afdeling RO-Vastgoed en de hoofdprocessen van Strategisch Vastgoedmanagement worden heringericht. Door het vertrek van het huidige hoofd wordt ervoor gekozen nu eerst een interim hoofd aan te stellen die het veranderproces vormgeeft en aanstuurt (naast de operationele aansturing). In de loop van de inhuurperiode wordt vervolgens het profiel van het toekomstige vaste hoofd opgesteld en wordt de werving daarvoor opgestart.

Takenpakket

  • Management van het programma Strategisch Vastgoedmanagement. Dit behelst onder meer:
    • Project procesbeschrijvingen
    • Project Organisatieontwerp RO-Vastgoed
    • Project realiseren sluitende administratie en informatievoorziening Vastgoed
  • Herinrichten en implementeren van de hoofdprocessen van Strategisch Vastgoedmanagement conform procesontwerp
  • Herinrichten, implementeren van het organisatieontwerp van de afdeling RO-Vastgoed
  • Operationeel management van de afdeling RO-Vastgoed
  • Aansturen van de persoonlijke en professionele ontwikkeling van het team, vormgeven van de benodigde wervingsprocessen
  • Voorbereiden van de komst van een nieuw vast hoofd en de bijbehorende overdracht

Eisen

  • Minimaal 10 jaar ervaring met leidinggeven aan complexe, multidisciplinaire veranderingen, binnen een uitvoeringsorganisatie, in een politiek-bestuurlijke organisatie en een uitdagend stakeholderlandschap.
  • Een relevante afgeronde academische opleiding, bij voorkeur op het gebied van bedrijfskunde, management of een gerelateerd vakgebied.
  • Ervaring met, en kennis van de BUCH-werkorganisatie.
  • Concrete ervaring met het leidinggeven in een ambtelijke organisatie die ten dienste staat van meerdere gemeenten, de werking van gemeentelijke organisaties en besluitvorming

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met vastgoedvraagstukken in een gemeentelijke context.
  • Bewezen staat van dienst in het behalen van resultaten binnen strakke deadlines en budgetten.

Competenties

  • Authentiek: sterke persoonlijkheid, zelfstandig en onafhankelijk, met rechte rug ook onder druk.
  • Verbinden: medewerkers motiveren, verbinden en de samenwerking stimuleren zowel binnen als buiten het programma.
  • Leiderschap: Taakgericht leiding geven, kan een team aansturen, overtuigen en resultaatgericht werken. Je beschikt over het vermogen om overzicht, doorzicht en inzicht te creëren en van daaruit, uitzicht (voorspelbaarheid).
  • Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken.
  • Stressbestendig: In staat om onder tijdsdruk te werken en kan goed schakelen. Het vermogen om onder druk te presteren, prioriteiten te stellen en pragmatische oplossingen in te brengen in een dynamische omgeving.
  • Analytisch; Breed analyseren en in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden.

Organisatie en team

Reden inhuur

Vacatureruimte

Inschaling bij werkorganisatie BUCH

De functie is ingeschaald in schaal
Zie voor meer informatie over onze CAO: https://www.caogemeenten.nl

Gespreksinformatie

Interview

Het interview zal plaatsvinden op het gemeentehuis van Castricum, datum volgt z.s.m.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Invulling ZZP'er

Deze opdracht is wel geschikt voor invulling door een ZZP'er

Let op: De huidige leverancier heeft, net als andere partijen, de mogelijkheid om in te schrijven.

VOG Screeningsprofiel

Bij toekennen van de opdracht, ontvangen wij graag een geldige VOG, niet ouder dan 6 maanden, met screeningsprofiel 11-12-13-22-41-53-71.

Gebruik van eigen devices

De opdrachtgever stelt geen devices (laptops en mobiele telefoons) ter beschikking aan ingehuurd personeel. De kandidaat en uitlener dienen hiermee rekening te houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr