thumbnail
thumbnail

Inkoopadviseur

Nassaulaan 12, 2514 JS Den Haag, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
70
32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jul 2024

Einddatum:

30 jun 2027

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

3 jun 2024

Over VNG Realisatie
De VNG representeert de ruim 300 Nederlandse gemeenten en werkt samen met haar afdelingen aan een krachtige lokale overheid. VNG Realisatie stelt daarbij de lokale uitvoering van de maatschappelijke opgaven door gemeenten centraal. Onder meer door actief te participeren in de netwerken van gemeenten en hun partners, door samenwerking te stimuleren via ‘samen organiseren’ en waar mogelijk standaarden te ontwikkelen die de dienstverlening van gemeenten verbeteren. VNG Realisatie draagt bij aan vier gemeentelijke speerpunten:

  • werken als één overheid, met leden en partners, aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken op sociaal, fysiek en veiligheidsdomein;

  • verbeteren van de dienstverlening;

  • een efficiënte en wendbare organisatie;

  • anticiperen op de toekomst.

Over bedrijfsvoering en inkoop
Het basisteam bedrijfsvoering ondersteunt de VNG Realisatie organisatie. Dit betreft secretariële ondersteuning, projectsecretariaat, personeelsbeleid, communicatie, inkoop en financiën. Doelstelling is om de medewerkers van VNG Realisatie zodanig te ontzorgen dat ze zich optimaal kunnen richten op de dienstverlening aan gemeenten.

De opdracht wordt uitgevoerd binnen Team Inkoop. Het team bestaat uit een coördinator inkoop en vier inkoopadviseurs. Samen dragen zij zorg voor de rechtmatigheid en doelmatigheid binnen de organisatie. Zij ondersteunen de interne opdrachtgevers met hun vragen over inkoop en begeleiden inkoop/inhuur trajecten.

Omschrijving van de opdracht
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en gedreven professional die ons team komt versterken als inkoopadviseur binnen de organisatie. In deze rol ben je verantwoordelijk voor de inhuurtrajecten, de minder complexe inkooptrajecten en het verzorgen van verschillende inkoopadministraties van VNG Realisatie uitvoert.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Het inkoopteam van Bedrijfsvoering is verantwoordelijk voor de inkoop van VNG Realisatie. De inkoop van VNG Realisatie betreft de inkoop/inhuur van externe capaciteit alsmede de inkoop van alle diensten en middelen die benodigd zijn voor de projecten en werkzaamheden die worden uitgevoerd binnen de organisatie. Alle inkoopprocedures komen daarbij voor. Als inkoopadviseur pak je zelf de minder complexe trajecten op. Je bewaakt de rechtmatigheid en draag bij aan de doelmatigheid van de inkopen. Dat laatste o.a. door een goede samenwerking met de interne klanten, waarbij je je zo goed mogelijk inleeft in hun vakgebied. Je verstrekt informatie aan klanten en zorgt voor het accuraat bijhouden van verschillende administraties. Je bent je er van bewust dat het inkoopproces onderdeel is van de veel bredere bedrijfsvoering en denkt mee over goede aansluiting met de taakvelden Financiën en HR. In het team wordt momenteel intensief gewerkt aan het doorvoeren van verschillende kwaliteitsverbeteringen. De werkwijzen en systemen worden geëvalueerd. De huidige samenstelling van het team is tijdelijk en gericht op de actuele situatie. We werken verder aan de ontwikkeling van een toekomstbestendige inkooporganisatie die in staat is om flexibel en effectief in te spelen op veranderende behoeften en uitdagingen.

Resultaat van de opdracht

  • Conform afspraken uitgevoerde inkooptrajecten voor de inhuur van externe capaciteit en voor overige inkopen

  • Een actuele en correcte contractenadministratie

  • Goede communicatie met klanten

  • Actuele toegankelijke informatie voor de organisatie over alle zaken die inkoop betreffen

Eisen

  • HBO werk- en denkniveau

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in het werkveld inkoop bij een overheidsorganisatie

  • Kennis van en ervaring met de basis van de inkoop- en aanbestedingswet.

  • Aantoonbare werkervaring met gebruik van CTM Solution, TenderNed of vergelijkbare platforms;

  • Aantoonbare kennis van of werkervaring met het uitvoeren van DAS procedures;

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in een inkoopfunctie bij een overheidsinstelling.

  • Aantoonbare ervaring met het inkopen van inhuur van externe capaciteit in de afgelopen 4 jaar

  • Aantoonbare ervaring met het beheren van inkoop- of inhuurcontracten in de afgelopen 8 jaar

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Inkoopadviseur die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.