Begindatum:
16 sept 2024Einddatum:
15 jan 2025Uren per week:
32Publicatiedatum:
4 sept 2024Type inzet
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Medewerker debiteurenadministratie (32 uur, 4 maanden, met een optie tot verlengen)
Wij zijn een jonge gemeente met lef. In veertig jaar tijd groeide de gemeente Dronten uit tot een plek met meer dan 40.000 inwoners. Het thema “Dronten geeft je de ruimte” voert dan ook verder dan de fysieke ruimte in de gemeente. Ook in onze organisatie is ruimte een belangrijk kenmerk: we benutten talent en staan voor groei.
In het Sociaal Domein werken circa 100 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van diverse wetten zoals onder meer de Jeugdwet, de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en de Participatiewet. Het Sociaal Domein is een zeer dynamisch vakgebied die door haar nauwe relatie met de samenleving en wijzigingen in de wetgeving snel moet inspringen op veranderingen. Dit maakt het een leuke en uitdagende afdeling.
Dit ga je doen
Samen met twee collega’s ben je verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer. Met elkaar zorg je er voor dat de debiteuren P-wet, IOAW/IOAZ en/of bijzondere regelingen hun betalingsverplichtingen opgelegd krijgen en nakomen. Je werkt nauw samen met de collega’s van onder andere de uitkeringsadministratie, inkomensconsulenten en consulenten bijzondere regelingen. De nieuwe werkzaamheden rondom debiteurenbeheer in het kader van de RooO ga je met je collega’s oppakken en uitvoeren.
Verder
Je controleert en fiatteert herberekeningen en maakt debiteurendossiers en verplichtingen aan;
Je boekt ontvangsten, vorderingen en debiteurenbetalingen en beantwoord vragen met betrekking tot openstaande vorderingen;
Je houdt je bezig met incasso op openstaande vorderingen en boetes: je stuurt brieven met betrekking tot betalingsverplichtingen of neemt telefonisch contact op en maakt betalingsafspraken;
Je helpt mee dossiers te actualiseren en op orde te brengen;
Je rapporteert over situatie als kwijtschelding, beslaglegging of schuldsanering;
Je helpt met het huidige debiteurenproces te verbeteren, uitgaande van de menselijke maat, en doet verbetervoorstellen.
Dit breng je mee
Uiteraard heb je werkervaring op gebied van debiteurenadministratie. Samenwerken doe je graag. Je biedt ondersteuning aan teams die werkzaam zijn binnen de Participatiewet. Ook heb je een klantgerichte werkhouding. Deze weet je te combineren met gevoel voor kwaliteit en het nodige inlevingsvermogen. Je hebt goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Het beantwoorden van vragen van collega’s, inwoners of andere partijen is voor jou geen probleem. Daarnaast ben je stressbestendig waardoor je goed onder werkdruk kan werken.
Wat nog meer
Je hebt een afgeronde mbo-opleiding (niveau 4) met een administratieve achtergrond.
Je bent bekend met de wet- en regelgeving die van toepassing is binnen de Participatiewet.
Je hebt enkele jaren ervaring met debiteurenadministratie.
Je hebt ruime ervaring met gemeentelijke administratieve systemen, zoals Suite4WIZ, Djuma en Outlook;
Je houdt ervan om aan verbeter- en veranderopdrachten te werken.