thumbnail
thumbnail

Toezichthouder / handhaver bouw en ruimtelijke ordening

Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
36 Overijssel

Begindatum:

1 jun 2023

Einddatum:

31 dec 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 mei 2023

Omschrijving van de opdracht
In deze functie ga jij op pad om toezicht te houden op het gebied van bouw en ruimtelijke ordening en indien nodig, treed jij handhavend op. Door jouw heldere en rustige manier van communiceren ben jij in staat om op een goede en constructieve manier het gesprek met een (mogelijke) overtreder te voeren. Jij bent het visitekaartje van de gemeente Dalfsen en bent vertegenwoordiger van de gemeente richting inwoners, partners en/of belanghebbenden. Jij weet zowel verbaal als non-verbaal een juiste houding aan te nemen en bent door jouw goede communicatieve vaardigheden in staat om in begrijpelijke taal uit te leggen wat de regels en procedures zijn. Ook schrijf jij rapportages van bezoeken, stel je brieven op en zoek jij uit binnen bestemmingsplannen en vergunningen wat wel en niet is toegestaan.

Je wordt onderdeel van team Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) met in totaal drie toezichthouders/handhavers bouw en ruimtelijke ordening, een aantal casemanagers omgevingsvergunningen en juristen. Je werkt zelfstandig, neemt zelfstandig besluiten maar zoekt ook regelmatig ruggespraak met je collega’s. Met de komst van de Wet Kwaliteitsborging per 1 januari 2024 verdwijnt de toezichttaak op nieuwbouw bouwwerken die vallen onder gevolgklasse 1. Handhaving hierop blijft nog wel onderdeel je takenpakket. Jouw taken in deze functie bestaan onder andere uit:

  • In samenspraak met de juristen ondersteuning bieden bij behandeling van binnengekomen zienswijzen;

  • In samenspraak met collega’s ondersteunen en adviseren van management en bestuur;

  • Geven van advies over bouw gerelateerde zaken, zoals veiligheid van bouwwerken;

  • Informeren/ adviseren van klanten en collega’s over regelgeving en procedures;

  • Bijhouden van relevante regelgeving en procedures. Brandveilig gebruik is een belangrijk aandachtsgebied in deze functie.

Specifiek vraagt bovenstaande opgave om een toezichthouder/handhaver bouw en ruimtelijke ordening die:

  • Zowel mondeling als schriftelijk een goede beheersing heeft van de Nederlandse taal;

  • Bereid is op onregelmatige tijden te werken als daar om gevraagd wordt. De werkdagen zijn van maandag t/m vrijdag en bij uitzondering in de weekenden;

  • In het bezit is van een autorijbewijs B en beschikt over eigen vervoer;

  • Minimaal MBO werk- en denkniveau;

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl), omgevingsrecht) of bereid dit te leren.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk)

  • Kandidaat heeft minimaal een mbo opleiding afgerond.

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

  • Kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring in de afgelopen 3 jaar in eenzelfde of vergelijkbare functie m.b.t. toezicht/handhaving bouw óf ruimtelijke ordening of vergelijkbaar bij een gemeente

  • Kandidaat is bereid onregelmatig te werken. De kandidaat wordt bij uitzondering in het weekend ingezet.

  • Kandidaat beschikt over een autorijbewijs en eigen vervoer.

Wensen

  • Competenties: Zie omschrijving van de opdracht.

  • Kandidaat heeft een ABW opleiding afgerond

  • Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van (door scholing of ervaring, maar af te leiden uit CV) van Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl).

  • Kandidaat heeft minimaal een mbo opleiding in de richting bouwkunde afgerond

  • Kandidaat heeft meer dan 1 jaar recente ervaring in eenzelfde of vergelijkbare functie m.b.t. toezicht/handhaving bouw óf ruimtelijke ordening bij een gemeente bouwplantoetsing bij een gemeente.

  • Kandidaat heeft meer dan 1 jaar recente ervaring in eenzelfde of vergelijkbare functie m.b.t. toezicht/handhaving bouw én ruimtelijke ordening bij een gemeente.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Toezichthouder / handhaver bouw en ruimtelijke ordening die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.