Tweelingstraat 2, 2312 LX Leiden, Nederland
Begindatum:
19 jun 2023Einddatum:
31 dec 2023Uren per week:
32Publicatiedatum:
15 mei 2023Inleiding
De gemeente Leiden verzorgt sinds 1 januari van dit jaar de bedrijfsvoering voor de eigen gemeente en de drie buurgemeenten Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude via een nieuwe centrumregeling. De gemeente Leiden heeft de taak overgenomen van de gemeenschappelijke regionale uitvoeringsorganisatie Servicepunt71, die per 1 januari is stopgezet. Vanuit het cluster Interne Dienstverlening en Advisering (IDA) levert de gemeente Leiden alle bedrijfsvoeringsdisciplines, waaronder de informatievoorziening. In de IV-organisatie zijn sinds 2020 alle informatievoorzienings-rollen ondergebracht, zoals functioneel beheer, informatiemanagement, databeheer, informatiebeheer & archivering, en de regie op de in 2020 voor een groot deel uitbestede ICT. In totaal bestaat de IV-organisatie uit vijf teams met ruim 200 medewerkers onder leiding van de regionale CIO en bedient zij zo’n 2500 medewerkers in de regio.
Door de overgang naar Leiden is de bedrijfsvoeringsorganisatie in beweging en wordt gewerkt aan een nieuwe managementstructuur, die aansluit bij de Leidse managementstructuur. Parallel daaraan wordt gewerkt aan de verdere verbetering en doorontwikkeling van de IV-organisatie. Door het vertrek van een teammanager en de lopende reorganisatie van de managementstructuur is de Gemeente Leiden op zoek naar een interim Teammanager Projecten Informatievoorziening.
Functieomschrijving
De teammanager maakt deel uit van het MT-IV, rapporteert aan de CIO, geeft leiding aan 20 medewerkers en een lopend projectenportfolio van ca. 40 projecten. De teammanager is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de projectuitvoering en voor het strategisch- en uitvoerend portfoliomanagement. De projectuitvoering staat momenteel onder druk: met name door leveringsproblemen bij interne- en externe leveranciers lopen teveel projecten uit en worden ze duurder.
Daarnaast speelt de teammanager een belangrijke rol bij de doorontwikkeling van de hele IV keten. De IV teams zijn in de periode 2019-2021 samengebracht vanuit de gemeentelijke organisaties en zijn sindsdien bezig om de kwaliteit van de informatievoorziening te versterken, zowel op inhoud als op samenwerking. Multidisciplinaire teams werken aan verbeteringen gericht op drie doelen: “IV doet het gewoon”, “Business en IV werken samen steeds beter” en “We doen onze projecten goed, snel en soepel”. De teammanager is (mede-) eigenaar van deze doelen.
Eisen
Minimaal vijf jaar ervaring in projectmanagement en/of portfoliomanagement
Minimaal drie jaar ervaring als leidinggevende in een vergelijkbare context
Minimaal drie jaar ervaring in gemeentelijke organisaties
WO werk/denkniveau
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.