Logo van Rijksvastgoedbedrijf (RVB)
Logo van Rijksvastgoedbedrijf (RVB)

Projectleider

Korte Voorhout 7, 2511 CW Den Haag, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

17 nov 2025

Einddatum:

1 dec 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

4 nov 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 28 - 32

Omschrijving

Project

Binnen de sectie worden de regio overstijgende gelijksoortige projecten, landelijk uitgevoerd. Eea tbv uniformiteit, effectiviteit en klanttevredenheid. Deze uitvraag betreft projecten als het realiseren van laadpalen bij zowel onze Defensie- en Rijkslocaties t.b.v. het verder elektrificeren van het Rijkswagenpark.

Opdracht omschrijving

De projectleider is binnen de organisatorische kaders integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding-, afroepen op de raamovereenkomst en/of realisatiefase van zijn projecten. Een volledige overdracht aan de objectmanager hoort daarbij. Deze projecten variëren en betreffen vooral landelijke onderhoudsprojecten of investeringsprojecten. Je hebt gelijktijdig meerdere projecten welke kunnen variëren in discipline en budget.

Voor de uitvoeringsprojecten in gebouwen is affiniteit en/of ervaring met elektrotechniek, werktuigbouwkunde en bouwkunde van essentieel belang. De projectleider maakt afspraken over de inzet van deskundigen op deze gebieden en werkt samen met collega’s van andere afdelingen, bijv. contractmanagement. De kwaliteit van de uitvoering, projectvoortgang, de planning, de kosten en de uitwisseling van projectinformatie wordt bewaakt.

Je fungeert als eerste aanspreekpunt intern voor andere afdelingen of directies, maar ook voor opdrachtgevers, gebruikers, gemeenten, etc. Je verzorgt de projectadministratie en organiseert een juiste en volledige overdracht, ook op administratief gebied.

Jij draagt actief bij aan het verbeteren en standaardiseren van werkprocessen, procedures en applicaties. We zetten hiervoor binnen de sectie Lean Methodieken in. Je bent verantwoording schuldig aan de programmamanager voor wat betreft de uitvoering en uitwerking van de projecten. Je werkzaamheden zijn deels op kantoor, deels vanuit huis en deels op het werk, tbv de begeleiding en klantcontacten.

Kandidaat omschrijving

Je bent je bewust van de dynamiek, processen en verschillende belangen binnen de betrokken organisaties en partijen en je bent in staat de aanpak hierop af te stemmen en als de situatie daarom vraagt ben je in staat om buiten de gebaande paden te denken en handelen op het moment dat de situatie daarom vraagt (b.v. calamiteiten). Je onderkent tijdig de (politieke) afbreukrisico’s voor de bewindspersonen en het RVB en anticipeert met de juiste interventies en stevigheid. Je bent proactief en organisatie-sensitief. Je hebt ervaring in het maken van afspraken met anderen over kwaliteit en kwantiteit van het te leveren werk en houdt voortgang in de gaten van eigen acties en anderen. Je kunt snel, goed werken onder tijdsdruk en je bent communicatief sterk. Het samenwerken in multidisciplinaire teams is een vanzelfsprekendheid. Je bent in staat de mening van anderen te beïnvloeden.

Eisen

Aanbiedingen dienen vergezeld te gaan van een cv waarmee de kandidaat aantoont te voldoen aan de eisen 1, 2 en de wensen.
LET OP: onderbouw in uw cv voor eis 1 en 2 hoe en op welke wijze u voldoet. Bij het ontbreken van een of meer minimumeisen voldoet het cv niet. Voorts neemt de kandidaat in zijn aanbieding een verklaring op met betrekking tot de overige eisen.

Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj].

  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een HBO werk- denk niveau, aantoonbaar door minimaal 3 jaar werkervaring in een technische richting.

  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van projectmanagement, waarbij aantoonbaar sprake is van de volgende aspecten:

    • Utiliteitsbouw, hieronder wordt in dit verband niet verstaan een loods, fabriekshal of woningbouw, maar bouw met ruimtes zoals bijvoorbeeld onderzoeksruimtes en andere ruimtes die aan bijzondere klimaateisen moeten voldoen.

    • Waarborgen continuïteit van de kritische bedrijfsprocessen;

    • Alle projectfasen van initiatieffase tot en met de oplevering van de realisatiefase van projecten in het kader van nieuwbouw, renovatie en/of instandhouding;

    • Kennis hebben van de Aanbestedingswet 2012 of het ARW 2012 en het toepassen daarvan in een aanbesteding;

    • Toepassen van risicomanagement;

    • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werken voor publieke opdrachtgevers.

  • De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOLVCA) en een geldig GPI certificaat of is bereid deze op eigen kosten te behalen binnen drie weken na startdatum opdracht.

  • De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Met als startdatum, uiterlijk een maand na de genoemde startdatum i.v.m. een mogelijke opzegtermijn.

  • Het maximum uurtarief voor deze opdracht is € 110,- all in, excl. btw.

  • Benoem duidelijk in het cv bij de opleiding en werkervaringen aan welke eis (onder vermelding van het nummer van deze eis) hiermee wordt voldaan. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat van maximaal 7 pagina's A4.

    De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op het bijgevoegde aanbiedingsformat (zie bijlage 1), dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen). Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties.

    *De offerte is uitgebracht in PDF conform de richtlijnen van de Wet AVG (zie bijzonderheden).

  • De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld.

    Onder elektronische hulpmiddelen vallen mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet

  • De aangeboden kandidaat gaat akkoord met de verplichte documenten genoemd onder de toelichting. Daarnaast dienen de genoemde documenten voor aanvang (en/of zo spoedig mogelijk) geüpload te worden in het digitale (leveranciers)dossier.

  • In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.

Wensen en competenties

De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet.

Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op dit document, dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen).

Weging
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die op basis van de beoordelingsmatrix de aanbieding heeft gedaan met de beste prijs-kwaliteitsverhouding. De maximumscore voor prijs en kwaliteit tezamen is 100 punten, waarbij de prijs voor 20 % en kwaliteit voor 80 % meetelt.

Wensen

  • De mate van ervaring als projectleider bij het uitvoeren van projecten voor organisaties met uitdagingen met paslezer systemen en toegangscontrole techniek.
    25p

    • Bouw- en verbouwprojecten waarin ervaring met de continuïteit van kritische bedrijfsprocessen;

    • Projecten waarin ervaring is opgedaan met oplossingen en uitdagingen in paslezersystemen en toegangscontrole techniek;

    • Ervaring met mono- en multidisciplinaire projecten, met een financiële omvang >€1,5 miljoen;

    • Ervaring met bouw- en verbouwprojecten van initiatie-, ontwerp- tot en met de realisatiefase.

  • De mate van ervaring op het vlak van communicatie en samenwerking.
    25p

    • Bepaling van scope & randvoorwaarden.

    • Bepaling klanteisen en wensen.

    • Samenwerking met opdrachtgevers, gebruikers, projectteamleden, interne stakeholders en overige externe stakeholders.

    • Transparant werken.

    • Draagvlak en samenhang creëren bij tegengestelde belangen.

  • De mate van ervaring met resultaatgericht werken en continu verbeteren.
    25p

    • Beheersen van alle GROTIK elementen.

    • Voortgang borgen.

    • Evalueren, knelpunten vinden en op basis daarvan continu verbeteren van processen.

    • Zoeken naar kansen om prestaties te verbeteren.

  • De mate van ervaring als projectleider met het werken binnen een (rijks) overheidsorganisatie.
    5p

    * (rijks) overheidsorganisatie, ambtelijke organisatie: De betreffende opdracht vraagt om ervaring met een politiek bestuurlijke omgeving zoals bij een (rijks)overheid het geval is. Omdat er sprake is van meerdere directies en uiteenlopende belanghebbenden.

    • Ervaring met politiek/bestuurlijke aspecten

      * politiek/bestuurlijke aspecten: een organisatie waarbij er sprake is van meerdere directies waarbij op hoog niveau wordt geadviseerd over specialistische onderwerpen met uiteenlopende belanghebbenden.

    • Ervaring met het schakelen tussen de verschillende abstractieniveaus binnen de projectorganisatie;

    • Ervaring met conflicten en het bereiken van consensus binnen de ambtelijke organisatie;

    • Ervaring met het werken in interdepartementale projecten

      * interdepartementale projecten: Meerdere opdrachtgevers binnen de Rijksoverheidsorganisatie.

Competenties

Voor de uitvoering van deze opdracht is het essentieel dat je beschikt over:

  • Organisatiesensitiviteit

  • Plannen en organiseren

  • Resultaatgericht

  • Motiveren

  • Netwerken

  • Zelfontwikkeling

Organisatie en team

Rijksvastgoedbedrijf

Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met ‘We willen de waarde van Rijkvastgoed maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen.’

Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het Rijksvastgoedbedrijf.

Directie Vastgoedbeheer

De directie Vastgoedbeheer is de schakel naar en staat dicht bij de gebruikers en hun gebruik. Alle directies hebben klantcontacten. De directie Vastgoedbeheer heeft dit vanuit beheerperspectief en is vaak de vooruitgeschoven post, het herkenbare gezicht van het RVB. Vastgoedbeheer omvat de functies assetmanagement en vastgoedadministratie, technisch advies, contractbeheer en object- en projectmanagement. Het projectmanagement is gericht op vervanging en instandhouding, soms aangevuld met klantwensen. Belangrijke randvoorwaarde is veiligheid, belangrijke ambitie is duurzaamheid. De omvang van de projecten variëren van € 1- tot €300 mljn. De projecten variëren in complexiteit, maar zullen veelal multidisciplinair zijn (bouwkunde, elektrotechniek en werktuigbouwkunde)

Realisatie

De afdeling Realisatie is integraal verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de panden die het RVB in eigendom heeft of huurt. De afdeling opereert binnen de financiële en kwaliteitskaders die aan het RVB zijn gesteld. Binnen die kaders is bij de sturing van de activiteiten het klantbelang leidend. De organisatie van de afdeling Realisatie (in samenhang met de afdeling Klant- en Assetmanagement, de afdeling Kennis en het Bedrijfsbureau) is ingericht aan de hand van de verschillende fasen in de cyclus van beleid, planning, realisatie en evaluatie.

Programma’s en Projecten bebouwd gebied (SPP 1 BG)

In de sectie SPP 1 BG (Programma’s en Projecten 1 Bebouwd Gebied) verzorgen programmamanagers en projectleiders landelijke projectprogramma’s over de regio’s heen. De projectmanagers worden waar nodig ondersteunt door interne adviseurs, soms worden de adviezen op de markt ingekocht.

Gespreksinformatie

Verificatiegesprek: Een verificatiegesprek zal bij voorkeur fysiek plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Werklocatie: Korte Voorhout 7, Den Haag (hybride werken is mogelijk na inwerkperiode en in overleg met de manager).

Aantal opdrachten: 2

Uurtarief excl. btw: Maximaal € 110,- all in, excl. btw | Schaal 11

CV/document: Er kan in totaal 1 document worden geüpload. Het CV en de beschrijving van de wensen kunnen worden samengevoegd in 1 document, waardoor er een bestand (van maximaal 10 pagina’s A4) geüpload kan worden.

  • De Inhuurdesk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

  • De werkervaring en afgeronde opleidingen zoals gevraagd in de eisen moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem de functie, bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj].

  • De werkervaring / kennis zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het cv van de kandidaat. Noem de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj]. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot aftrek van punten.

Optie op verlenging: Ja, 2x maximaal 12 maanden na afloop initiële opdracht.

Aan te leveren documenten:

  • GVA verklaring,

  • bewijs van verzekering,

  • beroepsaansprakelijkheid (alleen voor ZZP/ZZP via intermediair),

  • bedrijfsaansprakelijkheid,

  • VOG verklaring,

  • formulier Integriteitsverklaring,

  • formulier nevenwerkzaamheden,

  • bewijs KvK inschrijving,

  • de bijlage Model Integriteitsverklaring Rijk voor externen.

Screening: Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) met screeningspunten 11, 12, 13 en 41 dient uiterlijk 6 weken na aanvang van de opdracht in DioR geüpload te worden. Bij ‘Naam organisatie’ dient de naam van de leverancier vermeld te staan inzake het inhurende dienstonderdeel. Geheimhoudingsverklaring: Er dient een geheimhoudingsverklaring te worden getekend met betrekking tot afspraken die gelden voor de toegang beveiligingsprojecten ten behoeve van informatiebeveiliging. Deze dient uiterlijk bij aanvang van de opdracht in DioR geüpload te zijn.

Bijzonderheden: * AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.