Inhuur senior projectadviseur integrale veiligheid N211 Wippolderlaan

Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland

Sluit over 8 dagen
125 12 Zuid-Holland

Begindatum:

28 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2028

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

6 jun 2025

Project N211
De provincie Zuid-Holland werkt samen met het Rijk en de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) en de omliggende gemeenten aan de uitvoering van het Bestuursaccoord A4 Passage Den Haag en Poorten en Inprikkers. De N211 Wippolderlaan is een belangrijke verbindingsweg in een uniek gebied waar werken, wonen en recreëren samenkomen. Veel vrachtverkeer uit het Westland en omstreken rijdt via de Westlandroute (N222) en de N211 naar de A4 en terug. Ook voor woonwerkverkeer vanuit het Westland, Midden-Delfland, de woonwijk Wateringse Veld en Den Haag Zuidwest is de N211 een belangrijke verbinding. Met de aanpassingen aan de N211 Wippolderlaan kan het verkeer beter doorrijden op de N211 en N222. Daardoor verbetert de bereikbaarheid en de leefbaarheid in deze regio.

De provincie Zuid-Holland is opdrachtgever van de reconstructie N211 Wippolderlaan en werkt hiervoor nauw samen met diverse partners, zoals de gemeente Westland en het hoogheemraadschap van Delfland. Het project bevindt zich inmiddels in de realisatiefase.
https://n211wippolderlaan.nl/

Omschrijving van de opdracht
Deze uitvraag richt zich op de invulling van de rol van een senior projectadviseur integrale veiligheid binnen het IPM-team van het project N211 Wippolderlaan.

De senior projectadviseur integrale veiligheid is het aanspreekpunt voor (integrale) veiligheid en gesprekspartner voor het Integraal Projectmanagement team (IPM) en valt onder de verantwoordelijkheid van de Technisch Manager.

Het adviseren en informeren van de Technisch manager en het IPM-team over o.a.:

  • De borging van integrale veiligheid en de toepassing van de veiligheidskaders zoals beschreven in het Integraal Veiligheidsplan voor het project N211 Wippolderlaan;

  • Het uitdragen van de (project)veiligheidsambitie en daaruit voortvloeiende taken voor het IPM-team en veiligheidscultuur;

  • Het bijdragen aan het veiligheidsgedrag en -bewustzijn van projectteamleden

  • Bevindingen op gebied van veiligheid;

  • Het signaleren van veiligheidsrisico’s, -afwijkingen en –kansen;

  • Het beoordelen en borgen van de kwaliteit van de veiligheidsproducten;

  • Het toezicht houden op veiligheid tijdens operationele werkzaamheden, beheersmaatregelen en andere activiteiten binnen het project;

  • Deelname en organiseren van veiligheidsoverleggen met opdrachtnemer, veiligheidsadviseurs e.d.;

  • Het organiseren en doen van periodieke veiligheidsronden en safety walks op de locatie en het vastleggen van de bevindingen in een wekelijks rapport verslag met foto’s;

  • Het opstellen van een maandelijkse veiligheidsrapportage met o.a. vaststelling van geconstateerde verbeteringen en verbeterpunten;

  • Het adviseren en ondersteunen bij toetsen op het gebied van veiligheid, audits en inspecties; Het organiseren en het (laten) uitvoeren van onderzoeken/evaluaties naar aanleiding van incidenten en ongevallen.

Bij einde dienstverband dient u ieder document wat voor de provincie Zuid-Holland relevant is i.h.k.v. de opdracht en het project, in Sharepoint/IDMS te plaatsen. De betrokken IPM rolhouder ziet hier op toe.

Eisen
Door het indienen van een inschrijving verklaart de Inschrijver zich akkoord met alle hieronder genoemde eisen:

  1. Beschikbaarheid:
    De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 28 juli 2025 tot en met 31 december 2028 beschikbaar voor circa 12 uren per week voor het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 28 juli 2025 kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum;

  2. Vormvereiste CV:
    De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001959’ en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld.
    NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.

  3. Vormvereiste invulformulier Kwaliteit:
    Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001959’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;

  4. Vormvereiste Tarief:
    Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001959’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform;
    BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001959’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief,

  5. Bandbreedte opdrachtwaarde en integrale uurtarief:
    Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001959’ minimaal € 100,-- en maximaal € 125,-- exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten;

  6. Kennis en expertise:
    Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2024-0000396’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:

    • Minimaal een aantoonbaar diploma Hogere Veiligheidskunde (HvK);

    • Meer dan tien (10) jaar aantoonbare werkervaring in een functie als Senior Projectadviseur of Hogere Veiligheidskundige en/of in een gelijkwaardige functie;

    • Minimaal acht (8) jaar aantoonbare ervaring als Senior Projectadviseur of Hogere Veiligheidskundige en/of in een gelijkwaardige functie in complexe infrastructurele projecten van meer dan € 30 miljoen;

    • Een geldig VCA-certificaat VOL 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA);

    • Een rijbewijs B.

  7. Verklaring omtrent gedrag (VOGnp):
    De inschrijver zal in het geval deze de opdracht gegund krijgt een VOGnp (algemeen risicoprofiel) van de kandidaat aanleveren via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na definitieve gunning. Het aanvragen van de VOGnp kan inschrijver zelf doen of hiervoor een dienstverlener inschakelen.

  8. Vervanging:
    Indien uitval van de kandidaat zich voordoet door bijv. ziekte dient Opdrachtnemer een passende oplossing aan te bieden en af te stemmen met Opdrachtgever;

EMVI: Prijs-Kwaliteitverhouding
PZH hanteert het gunningcriterium ‘Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI) - variant de Beste Prijs-Kwaliteitverhouding (PKV)’. De verhouding voor deze uitvraag is conform onderstaande:

  • Kwaliteit 80 punten

  • Uurtarief 20 punten

Competenties
Uit de door de inschrijver ingediende stukken en het verificatiegesprek blijkt dat de kandidaat minimaal over de onderstaande competenties beschikt. Deze competenties staan in relatie met de wijze waarop de opdracht moet worden uitgevoerd.

  • Heeft het vermogen om vraagstukken en problemen te analyseren vanuit verschillende disciplines, invalshoeken en aandachtsgebieden, en weet daarbij de juiste verbanden te leggen. Herkent de belangen achter informatie(bronnen) en benadert zaken integraal.

  • Toont een proactieve houding.

  • Neemt zowel gevraagd als ongevraagd een standpunt in, brengt dit helder naar voren en blijft daarbij standvastig.

  • Is zich bewust van de omgeving en werkt in verbinding met het projectteam en de opdrachtnemer.

  • Werkt zorgvuldig en is in staat om een onderbouwd oordeel te vormen, ook wanneer sprake is van tegenstrijdige belangen van meerdere partijen of autoriteiten.

  • Beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

  • Weet te overtuigen in het geven van adviezen.

  • Toont sensitiviteit en blijft stressbestendig onder druk.

  • Handelt rol zuiver en met toewijding.

Uit de door de inschrijver ingediende stukken en het verificatiegesprek blijkt de aanpak van de voorliggende opdracht op de volgende deelgebieden:

  • Uw visie op de opdracht;

  • De proceskennis en kunde;

  • De inhoudelijke kennis en kunde.

Gunningscriteria

  1. Aantoonbare werkervaring in een functie als Senior Projectadviseur of Hogere Veiligheidskundige en/of in een gelijkwaardige functie. (Max. 20 punten);

    • A. Tien (10) tot twaalf (12) jaar aantoonbare werkervaring (5 punten);

    • B. Twaalf (12) tot veertien (14) jaar aantoonbare werkervaring (10 punten);

    • C. Veertien (14) tot zestien (16) jaar aantoonbare werkervaring (20 punten);

    • D. Meer dan zestien (16) jaar aantoonbare werkervaring (30 punten).

  2. Aantoonbare werkervaring als Hogere Veiligheidskundige of Senior Projectadviseur en/of een gelijkwaardige functie in complexe, infrastructurele projecten van meer dan € 30 miljoen met een Design & Construct (D&C) of Design Build and Maintenance (DBM) contract op basis van UAV-gc in de uitvoeringsfase bij een vergelijkbare overheidsorganisatie. (Max. 30 punten);

    • A. Minimaal vijf (5) tot en met acht (8) jaar aantoonbare werkervaring als HvK’er (10 punten);

    • B. Minimaal acht (8) en tot tien (10) jaar aantoonbare werkervaring als HvK’er (20 punten);

    • C. Tien (10) jaar of meer aantoonbare werkervaring als HvK’er (30 punten).

  3. Aanvullend op het CV van de kandidaat, verzoeken we u in maximaal een (1) A4 uw Visie en de aanpak te schetsen m.b.t. veiligheid in de uitvoering, (Max. te behalen punten: 30 punten).
    In de visie willen wij graag de volgende punten terugzien:
    - Visie op samenwerking met het veiligheidsteam van de aannemer;
    - Visie op omgang met IPM team;
    - Visie op omgang zowel intern als externe stakeholders.

    • A. Sluit geheel niet aan op de voorliggende opdracht en biedt geen meerwaarde in de uitvoering van de functie (knock-out);

    • B. Sluit deels aan op de voorliggende opdracht en biedt minimale meerwaarde in de uitvoering van de functie (5 punten);

    • C. Sluit grotendeels aan op de voorliggende opdracht en biedt meerwaarde in de uitvoering van de functie (20 punten);

    • D. Sluit volledig aan op de voorliggende opdracht en biedt grote meerwaarde in de uitvoering van de functie (30 punten).

  4. Subgunningscriterium Uurtarief Totaal aantal te behalen punten voor het subgunningscriterium Uurtarief: 20 punten.
    Voor het bepalen van de score voor het uurtarief wordt de volgende formule gehanteerd:

    • maximale punten Uurtarief – ((aangeboden tarief – minimale toegestane tarief) x (maximale punten prijs / (maximale tarief - minimale tarief))) = score prijs.

    Het aangeboden uurtarief bedraagt minimaal €100,- en maximaal €125,- exclusief BTW (inclusief alle overige kosten) en bij elke Euro hoger dan €100,-, geldt een mindering van 0,8 punten.

Aanvullende informatie

  • Tijdens het verificatiegesprek vindt allereerst de verificatie van de eventuele bewijsstukken plaats. De bewijsstukken die meegenomen moeten worden tijden het verificatiegesprek zijn:

    • Een erkend diploma HvK;

    • Een geldig VCA-certificaat VOL 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOLVCA).

  • Plaats tewerkstelling: Provincie Zuid-Holland, standplaats Den Haag en/of Wateringen (werklocatie aannemer).

  • Beoogde startdatum: 28 juli 2025 of eerder indien mogelijk

  • Verlenging: Er is een optie om te verlengen met 3 keer 1 jaar.

  • Beoogde einddatum van de opdracht: 31 december 2028

  • Locatie waar verificatiegesprek plaatsvindt: Zuid-Hollandplein 1, Den Haag

Let op!: Met de inwerkingtreding van de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties en het vervallen van de VAR-verklaring is er risico ontstaan bij de aanbestedende diensten met betrekking tot schijnzelfstandigheid en de afdracht van belastingen. Om dit risico te beperken vragen wij bij inzet van ZZP’ers de modelovereenkomst te ondertekenen door de in te zetten ZZP’er. In dit kader stelt de aanbestedende dienst nadrukkelijk dat:

  • Opdrachtnemer als zelfstandige werkzaamheden verricht en expertise heeft op het gebied van de voorliggende verder omschreven werkzaamheden en bereid is deze buiten dienstbetrekking ten behoeve van de Opdrachtgever te verrichten;

  • Als gevolg van het voornoemde geen hiërarchische aansturing zal plaatsvinden;

  • Opdrachtnemer over eigen apparatuur beschikt voor de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden;

  • Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitsluitend met elkaar wensen te contracteren op basis van een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 e.v. BW;

  • Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een arbeidsovereenkomst aan te gaan in de zin van artikel 7:610 e.v. BW;

  • Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een aanstelling in dienst van Opdrachtgever in de zin van artikel 1 Ambtenarenwet jo. B.1 CAP tot stand te laten komen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur