Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland
Begindatum:
2 mrt 2026Einddatum:
1 mrt 2027Publicatiedatum:
16 dec 2025De afdeling zoekt daarvoor een Technisch Product Owner om de genoemde producten te optimaliseren. De succesvolle kandidaat zal nauw samenwerken met de Business en de ICT en zo de brug vormen die het team nodig heeft om een goede applicatie te ontwikkelen. De succesvolle kandidaat zal dus nauw samenwerken met onze UX designers, Back-end ontwikkelaars, database ontwerpers en beheerders om de website en interne webtools bij te werken om ze efficiënter te maken.
De kandidaat heeft een hands-on mentaliteit en kan zelfstandig werken. Ondertussen is de kandidaat binnen de verschillende teams van I&A volwaardig teamlid en manifesteert zich ook op die manier.
Werkzaamheden:
Bewaken van technische richting en kwaliteit:
Zorgen dat oplossingen technisch haalbaar, schaalbaar en toekomstbestendig zijn, en dat productontwikkeling aansluit op de architectuur.
Backlog- en prioriteitenbeheer:
Opstellen en prioriteren van user stories en technische items, met een balans tussen klantwaarde en technische kwaliteit.
Samenwerking met het ontwikkelteam:
Afstemmen over technische details, beoordelen van technische voorstellen en zorgen dat het team begrijpt wat er gebouwd moet worden en waarom.
Stakeholdermanagement:
Fungeren als aanspreekpunt voor business en ontwikkel team, verwachtingen managen en communiceren over planning, risico's en afhankelijkheden.
Kwaliteit & releases:
Ondersteunen van teststrategie en acceptatiecriteria, en het plannen en communiceren van releases.
De provincie werkt samen met een groeiend aantal andere overheden en partijen uit de samenleving aan maatschappelijke opgaven, die complex en onderling verweven zijn: het vergroten van de economische concurrentiekracht van de Zuidelijke Randstad via innovatiebevordering, energietransitie, verbetering van de bereikbaarheid, zorg voor een aantrekkelijk vestigingsklimaat door een gevarieerde verstedelijking, het werken aan een vitaal platteland, en het realiseren van natuur- en recreatiegebieden. Data, informatie en kennis zijn anno 2020 een belangrijk productiemiddel voor het realiseren van deze opgaven.
De afdeling Informatisering & Automatisering faciliteert de organisatie bij het realiseren van haar opgaven door de volgende producten en diensten te leveren:
Een gegevenspakhuis voor de opslag van data (enterprise datawarehouse);
Gereedschap (applicaties) om met data te kunnen werken;
Portalen om data en (geo)-informatie toegankelijk te maken en te kunnen vinden;
Informatieproducten zoals: dashboards, storyboards, rapportages en atlassen;
Advies en ondersteuning.
De afdeling Informatisering & Automatisering (I&A) wordt steeds uitgedaagd door externe veranderingen en door interne behoeften en verwachtingen. I&A maakt samen met de provinciale gebruikers en partners keuzes om het gevoelige evenwicht te bewaren tussen de beschikbare middelen en het voorzien in behoeften, vernieuwen en innoveren.
Afhankelijk van het aantal inschrijvingen en de kwaliteit van de aangeboden kandidaten worden maximaal drie (3) gesprekken gevoerd. De interviews vinden plaats in week 3 of 4 van 2026.
Locatie waar verificatiegesprek plaatsvindt: Zuid-Hollandplein 1, Den Haag C2.30 Omgevingslab of Online via Teams.
Tijdens het verificatiegesprek vindt allereerst de verificatie van de eventuele bewijsstukken plaats. De bewijsstukken die meegenomen moeten worden tijden het verificatiegesprek zijn: Diploma.
Optie tot verlenging: Aanbestedende dienst kan eenzijdig besluiten de overeenkomst maximaal acht (8) maal (voor bepaalde tijd) te verlengen met een maximale inhuurtermijn van 48 maanden exclusief de initiële inhuurperiode. De bepaalde tijd van de verlenging wordt per verlengingsoptie bepaald.
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: Eén (1)
Overig algemeen:
De inschrijver zal in het geval dat deze de opdracht gegund krijgt een VOG van de kandidaat via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na definitieve gunning aanleveren. Het aanvragen van de VOG kan inschrijver zelf doen of hiervoor een dienstverlener inschakelen.
Uitgangspunten hierbij zijn:
Toegang tot niet gevoelige data van de Provincie.
Toegang tot gebouwen van de Provincie
Ontwikkelen van een dienst