Adviseur Risicomanagement

Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland

Sluit over 12 dagen
105 20 Zuid-Holland

Begindatum:

20 jun 2025

Einddatum:

20 jun 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

16 apr 2025

Projectorganisatie
In de rol van adviseur risicomanagement werk je vanuit het Kenniscluster Integrale Projectbeheersing (KCIP) aan grote programma's en projecten op het terrein van natuur, water, gebiedsontwikkeling, milieu en verkeer en vervoer. Het KCIP is verantwoordelijk voor de advisering en ondersteuning op het brede terrein van projectbeheersing. Het kenniscluster richt zich op de integrale aanpak van risicomanagement, kostendeskundigheid, financiële beheersing en projectplanning.

Omschrijving van de opdracht
Het vervullen van de rol van adviseur risicomanagement ter ondersteuning van de projectleider en het projectteam van een groot infrastructurel project binnen het Domein Uitvoering. Daarbij wordt nauw samengewerkt met de projectplanner, financieel projectbeheerser en kostendeskundige binnen KCIP om de integraliteit van de dienstverlening te waarborgen.

Omschrijving van de werkzaamheden:
De adviseur risicomanagement ondersteunt de projectleider en de rest van het IPM team en is verantwoordelijk voor het:

  • Toepassen en uitvoeren van risicomanagement conform de uniforme methodiek en de gestelde kwaliteitseisen van de provincie.

  • Organiseren en aansturen van risicosessies met het projectteam en stakeholders waarin de risico’s worden geïnventariseerd en gewogen.

  • Vastlegging van betrouwbare risico-informatie in RiskID.

  • Genereren van actuele risico-informatie voor het team en projectrapportages

  • Genereren van actuele risico-informatie als input voor systeemgerichte contractbeheersing.

  • Uitvoeren van kwalitatieve en kwantitatieve (Monte carlo simulatie) risicoanalyses indien nodig.

Binnen KCIP draag je actief bij aan een uniforme werkwijze en kwaliteitsverbetering. Een van de taken is het leveren van sturingsinformatie (in samenwerking met de planner en projectbeheerser) aan de projectleider, waarbij je ook een signaleringsfunctie hebt.

Eisen
Door het indienen van een inschrijving verklaart de Inschrijver zich akkoord met alle hieronder genoemde eisen

  1. Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 20 juni 2025 tot 20 juni 2026 beschikbaar voor gemiddeld 20 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 20 juni 2025 kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum;

  2. Vormvereiste CV: De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001664.’ en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld. NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.

  3. Vormvereiste invulformulier Kwaliteit: Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025- 0001664’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;

  4. Vormvereiste Uurtarief: Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001664’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform; BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001664’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief.

  5. Bandbreedte Uurtarief: Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001664’ minimaal €85,00 en maximaal €105,00 exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten;

  6. Kennis en expertise: Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001664.’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:

    • Minimaal een afgeronde HBO diploma in de richting technische bedrijfskunde;

    • Minimaal een afgeronde opleiding en/of certificaat risicomanagement;

    • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de rol van adviseur risicomanagement;

    • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur risicomanagement of vergelijkbare rol met het werken in integrale beheerteams;

    • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met risicomanagement van infrastructurele projecten, waarvan minimaal 1 infrastructureel project van €100.000.000,-- of meer.

  7. Verklaring omtrent gedrag (VOGnp): De inschrijver zal in het geval deze de opdracht gegund krijgt een VOGnp van de kandidaat aanleveren via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na definitieve gunning. Het aanvragen van de VOGnp kan inschrijver zelf doen of hiervoor een dienstverlener inschakelen. Uitgangspunten hierbij zijn:

    • Provincie Zuid-Holland ondertekend het aanvraagformulier voor de VOG niet. Raadpleeg voor instructies hierover hoofdstuk 2 van het openbare document Aanvraagformulier Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

    • Selecteer bij de aanvraag het algemeen screeningsprofiel als uitgangspunt. Aanvullend vinkt u, op basis van de aard van de toekomstige werkzaamheden, de relevante risicogebieden aan.

Competenties
Uit de door de inschrijver ingediende stukken en het verificatiegesprek blijkt dat de kandidaat minimaal over de onderstaande competenties beschikt. Deze competenties staan in relatie met de wijze waarop de opdracht moet worden uitgevoerd.

  • Resultaatgericht handelen:

    • Punctueel in werkzaamheden en aanspreekbaar op resultaten

    • Stressbestendig, accuraat, probleemoplossend;

  • Flexibiliteit

    • Tact, zorgvuldigheid

    • In werk en werktijden;

  • Samenwerking:

    • Teamspeler; open collegiale samenwerkingsgerichte houding;

  • Didactische vaardigheden: o

    • geduldig en bereid om zaken meerdere keren uit te leggen;

    • doorzettingsvermogen;

  • Communicatieve en adviesvaardigheden;

    • Communiceert en adviseert helder, tijdig en goed onderbouwd

  • Organisatie- en bestuurlijke sensitiviteit:

    • Inzicht in het functioneren van een organisatie die vergelijkbaar is met de provinciale organisatie en de daarmee samenhangende besluitvormingscircuits en de juridische omgeving waarin wordt geopereerd; 

Gunningscriteria

  1.  Mate van aantoonbare werkervaring als adviseur risicomanagement

    • Meer dan 3 en minder dan 4 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur risicomanagement (10 punten);

    • Meer dan 4 en minder dan 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur risicomanagement (20 punten);

    • Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur risicomanagement (30 punten).

  2. Mate van aantoonbare werkervaring als adviseur risicomanagement of een soortgelijke rol, binnen (semi-) overheidsorganisaties

    • Minder dan 2 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur risicomanagement of een soortgelijke rol, binnen (semi-) overheidsorganisaties (0 punten);

    • Meer dan 2 jaar en minder dan 4 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur risicomanagement of een soortgelijke rol, binnen (semi-) overheidsorganisaties (5 punten);

    • Meer dan 4 jaar als adviseur risicomanagement of een soortgelijke rol, binnen (semi-) overheidsorganisaties (10 punten).

  3. Aanvullend op het CV van de kandidaat, verzoeken we u in maximaal 1 A4 uw Visie en de aanpak te schetsen m.b.t. de voorliggende opdracht,

    • Sluit geheel niet aan op de voorliggende opdracht en biedt geen meerwaarde in de uitvoering van de functie (knock-out);

    • Sluit deels aan op de voorliggende opdracht en biedt minimale meerwaarde in de uitvoering van de functie (10 punten);

    • Sluit grotendeels aan op de voorliggende opdracht en biedt meerwaarde in de uitvoering van de functie (25 punten);

    • Sluit volledig aan op de voorliggende opdracht en biedt grote meerwaarde in de uitvoering van de functie (40 punten).

  4. Subgunningscriterium Uurtarief: Het aangeboden uurtarief bedraagt minimaal €85,00 en maximaal €105,00 exclusief BTW (inclusief alle overige kosten) en bij elke Euro hoger dan €85,00, geldt een mindering van 1 punten.
    (20 punten)

Let op!: Met de inwerking treding van de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties en het vervallen van de VAR-verklaring is er risico ontstaan bij de aanbestedende diensten met betrekking tot schijnzelfstandigheid en de afdracht van belastingen. Om dit risico te beperken vragen wij bij inzet van ZZP’ers de modelovereenkomst te ondertekenen door de in te zetten ZZP’er. In dit kader stelt de aanbestedende dienst nadrukkelijk dat:

  • Opdrachtnemer als zelfstandige werkzaamheden verricht en expertise heeft op het gebied van de voorliggende verder omschreven werkzaamheden en bereid is deze buiten dienstbetrekking ten behoeve van de Opdrachtgever te verrichten;

  • Als gevolg van het voornoemde geen hierarchische aansturing zal plaatsvinden;

  • Opdrachtnemer over eigen apparatuur beschikt voor de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden;

  • Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitsluitend met elkaar wensen te contracteren op basis van een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 e.v. BW;

  • Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een arbeidsovereenkomst aan te gaan in de zin van artikel 7:610 e.v. BW;

  • Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een aanstelling in dienst van Opdrachtgever in de zin van artikel 1 Ambtenarenwet jo. B.1 CAP tot stand te laten komen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur