Begindatum:
2 jun 2025Einddatum:
30 apr 2026Uren per week:
36Publicatiedatum:
16 apr 2025Omschrijving van de opdracht
De provincie is een informatie producerende en verwerkende organisatie. Om dit op een kwalitatief hoog niveau te kunnen realiseren, zorgt I&A voor het juiste gereedschap: ICTsystemen, infrastructuur, applicaties en bijbehorende ICT-ondersteuning. Daarnaast voert I&A regie over de informatievoorziening en is I&A partner van de organisatie hoe ICT ingezet kan worden bij het realiseren van de provincie brede doelen en ambities. Om hier snel op te kunnen anticiperen ontwikkelt I&A zich naar een opgavegerichte organisatie.
Je komt te werken bij een in een team wat ervan overtuigd is dat we onze doelen en ambities alleen kunnen waarmaken door ruimte en vertrouwen te geven aan onze medewerkers. Ruimte voor innovatie en lef. Dit ondersteunen we met veel mogelijkheden voor persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling. Op IT-gebied ontwikkelt onze organisatie zich van een klassieke beheerorganisatie naar een regie organisatie om zo optimaal aan de wensen van onze afnemers te kunnen voldoen. Op de afdeling zijn ca. 1800 medewerkers werkzaam. Daarnaast is een flexibele schil van medewerkers beschikbaar.
Je komt te werken in complexe, maar goed uitgeruste IT-omgeving. PZH werkt hybride en alle benodigde faciliteiten zijn daarvoor aanwezig. Om de continu veranderende technologische en maatschappelijke ontwikkelingen bij te houden, ontwikkelen wij ons naar een opgave gerichte werkwijze. We denken dus niet in taken, maar in opgaven. Hierdoor blijven wij wendbaar en flexibel.
Om de toenemende vraag naar informatie op een kwalitatief hoog niveau te kunnen realiseren, zorgt de afdeling I&A voor het juiste gereedschap. Denk hierbij aan passende ICT- systemen, een goede digitale infrastructuur, de juiste applicaties en de bijbehorende ondersteuning hoe je hiermee uit de voeten kunt. Daarnaast voert I&A de regie over de informatievoorziening en adviseert de provincie hoe ICT ingezet kan worden bij de realisatie van de onze doelen en ambities.
Het programma digitaal omgevingsbeleid zoekt daarvoor een backend ontwikkelaar om de genoemde producten te optimaliseren. Bij de opdrachtgever lopen verschillende programma’s en projecten voor de implementatie en doorontwikkeling van nieuwe omgevingen.
Het programma digitaal omgevingsbeleid zoekt voor de doorontwikkeling van haar producten een Front-end ontwikkelaar om de genoemde producten te optimaliseren. Als ontwikkelaar verleen je ondersteuning bij het opzetten van de werkzaamheden die nodig zijn om software door te ontwikkelen, te testen en geschikt te maken voor (eind)gebruikers.
Je helpt het projectmanagement bij de invulling van (non-) functional requirements en de realisatie daarvan. De succesvolle kandidaat zal nauw samenwerken met onze UX designer, frontend ontwikkelaars, productowners, scrummaster, procesmanager, database ontwerpers, beheerders en gebruikers om de website en interne webtools bij te werken om ze efficiënter te maken.
Terugkoppeling van (deel)resultaten / producten
De kandidaat geeft terugkoppeling van (deel)resultaten en producten aan de projectmanager.
Eisen
Door het indienen van een inschrijving verklaart de Inschrijver zich akkoord met alle hieronder genoemde eisen
Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 2 juni 2025 tot 30 april 2026 beschikbaar voor 36 uur per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 2 juni 2025 kunnen starten, of eerder in onderling overleg;
Vormvereiste CV: De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001530’ en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld. NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling
Vormvereiste invulformulier Kwaliteit: Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025- 0001530’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;
Vormvereiste Uurtarief: Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001530’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform; BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001530’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief.
Bandbreedte Uurtarief: Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001530’ minimaal € 100,- en maximaal €120,- exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten;
Kennis en expertise: Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001530’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:
Minimaal HBO/universitair werk- en denkniveau in de richting van software engineering (aantoonbaar door een behaald HBO diploma en/of vijf (5) jaar werkervaring op HBO niveau)
Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring waaruit blijkt dat de aangeboden kandidaat een zelfstandige rol heeft gehad, waarbij de breedte en diepte van de werkervaring op het gebied van Software Engineering duidelijk is;
Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring met Python (versie 3) ontwikkeling;
Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring met web technologieën en met Docker;
Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring met Postgresql en relationele databases;
Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring met GIT ontwikkeling;
Aantoonbare werkervaring met overheidsinstanties
Competenties
Uit de door de inschrijver ingediende stukken en het verificatiegesprek blijkt dat de kandidaat minimaal over de onderstaande competenties beschikt. Deze competenties staan in relatie met de wijze waarop de opdracht moet worden uitgevoerd.
Communicatieve vaardigheden Kan technische concepten helder uitleggen aan niet-technische collega’s
Luistert actief naar feedback en gebruikerswensen
Samenwerken Werkt effectief samen in multidisciplinaire teams (bijv. frontend, UX, DevOps)
Staat open voor pair programming, code reviews en kennisdeling
Probleemoplossend vermogen. Denkt analytisch en gestructureerd bij het debuggen of optimaliseren van code
Neemt initiatief bij het aandragen van duurzame oplossingen
Plannings- en organisatievermogen
Kan inschatten wat realistisch is binnen een sprint of projectfase
Werkt zelfstandig aan tickets en bewaakt voortgang
Stressbestendigheid en flexibiliteit Blijft kalm bij bugs, productie-issues of last-minute wijzigingen
Past zich aan als prioriteiten of requirements veranderen
Leergierigheid en ontwikkelgerichtheid Houdt technische ontwikkelingen bij (denk aan nieuwe frameworks, API-standaarden, etc.)
Staat open voor feedback en persoonlijke groei
Klantgerichtheid en gebruikersbewustzijn Denkt mee over backend-oplossingen die de eindgebruiker écht helpen
Begrijpt het belang van performance, betrouwbaarheid en security
Gunningscriteria
Aantoonbare werkervaring met software engineering
25 punten
Aantoonbare werkervaring met Python (versie 3) ontwikkeling.
20 punten
Aantoonbare werkervaring met web technologieë n en met Docker;
15 punten
Aantoonbare werkervaring met Postgresql en relationele databases
10 punten
Aantoonbare werkervaring binnen overheidsins tanties
20 punten
Uurtarief: Het aangeboden uurtarief bedraagt minimaal € 100,- en maximaal € 120,- exclusief BTW (inclusief alle overige kosten) en bij elke Euro hoger dan € 100,- geldt een mindering van 2 punten.
10 punten
Aanvullende informatie
Plaats tewerkstelling: Provincie Zuid-Holland, standplaats Den Haag en/of andere locatie van PZH invullen indien van toepassing
Verlenging: Aanbestedende dienst kan eenzijdig besluiten de overeenkomst maximaal acht (8) maal (voor bepaalde tijd) te verlengen met een maximale inhuurtermijn van 48 maanden exclusief de initiële inhuurperiode. De bepaalde tijd van de verlenging wordt per verlengingsoptie bepaald. Er wordt overgegaan tot verlening als het project niet binnen de initiële looptijd wordt afgerond.
Locatie waar verificatiegesprek plaatsvindt: Online via Teams
De bewijsstukken die meegenomen moeten worden tijden het verificatiegesprek zijn
Certificaat
Diploma
Rijbewijs
Let op!: Met de inwerking treding van de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties en het vervallen van de VAR-verklaring is er risico ontstaan bij de aanbestedende diensten met betrekking tot schijnzelfstandigheid en de afdracht van belastingen. Om dit risico te beperken vragen wij bij inzet van ZZP’ers de modelovereenkomst te ondertekenen door de in te zetten ZZP’er. In dit kader stelt de aanbestedende dienst nadrukkelijk dat:
Opdrachtnemer als zelfstandige werkzaamheden verricht en expertise heeft op het gebied van de voorliggende verder omschreven werkzaamheden en bereid is deze buiten dienstbetrekking ten behoeve van de Opdrachtgever te verrichten;
Als gevolg van het voornoemde geen hierarchische aansturing zal plaatsvinden;
Opdrachtnemer over eigen apparatuur beschikt voor de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitsluitend met elkaar wensen te contracteren op basis van een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 e.v. BW;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een arbeidsovereenkomst aan te gaan in de zin van artikel 7:610 e.v. BW;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een aanstelling in dienst van Opdrachtgever in de zin van artikel 1 Ambtenarenwet jo. B.1 CAP tot stand te laten komen.