Logo van Provincie Zeeland
Logo van Provincie Zeeland

Operationeel Inkoper

Balans 25, 4331 BL Middelburg, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jul 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

1 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 28 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Provincie Zeeland koopt op een professionele en zorgvuldige wijze leveringen, werken en diensten in, verleent op dezelfde wijze concessies en profileert zich naar buiten toe als een zakelijke, betrouwbare en integere partner. Goed ingerichte, uitgevoerde en transparante inkoopprocessen waarborgen dat inkoop bijdraagt aan de provinciale doelen. Hierbij streeft Provincie Zeeland onder meer naar:

  • Gebruik van ontwikkelingen en innovaties in de markt;

  • Professioneel inrichten en uitvoeren van inkoopactiviteiten;

  • Een integrale aanpak vanaf de ideefase van een project om te komen tot een goede marktuitvraag en kwaliteit tegen de meest gunstige voorwaarden;

  • Optimaliseren van samenwerkingsverbanden in inkoopsamenwerkingen, maar ook in het ontwikkelen van (nieuwe) inkoopmethodieken;

  • Maatschappelijk verantwoord opdrachtgeven en inkopen, aandacht voor regionaal en Kleinbedrijf;

Binnen Provincie Zeeland wordt een nieuw geïntegreerd inkoop- en financieel systeem geïmplementeerd. Daardoor is veel inzet benodigd van het bestaande team en de verwachting is dat begin 2026 de meest ervaren operationeel inkopen met pensioen gaat.

Werkzaamheden

Wat ga je doen
Je adviseert en begeleidt interne klanten op het gebied van leveringen, diensten en werken bij de opdrachtfase in het inkoopproces. Voor opdrachten waarvoor kan worden volstaan met een offerte, geef je begeleiding op de fases van offerteaanvraag tot vragen in de uitvoeringsfase. Tevens werk je samen in het team van operationele inkoopadviseurs en help je de teamleden die nog niet veel ervaring hebben.Je voert de inkoopaanvragen van collega's uit, stemt de vraag af op het aanbod en geeft aan wat de wettelijke kaders zijn om bij te dragen aan de uitvoering van resultaatopdrachten. Verder verwijs je daar waar nodig door naar de inkoopadviseurs, signaleer je of alle benodigde kanalen zijn ingeschakeld voor bijvoorbeeld wat betreft AVG en informatieveiligheid en geef je ad-hoc adviezen over offertes en offerteaanvragen. Je overlegt waar nodig met de aanbestedingsjurist of verwijst door voor het toepassen van de algemene inkoopvoorwaarden. Je signaleert mogelijkheden voor maatschappelijk verantwoord opdrachtgeven en inkopen (MVOI).

Hoe

  • Je biedt helpdeskondersteuning, telefonisch, via software of persoonlijk, aan alle collega's ongeacht hun functie bij het gebruikmaken van ons inkoop- en bestelsysteem PROACTIS en zorgt voor relevante en duidelijke communicatie over werkwijzen richting de organisatie;

  • Je zorgt ervoor dat kaders helder worden gemaakt;

  • Je biedt ondersteuning bij collega's die 1 of 2 maal per jaar een enkelvoudige offerte uitvraag moeten doen

Wat zoeken we:

  • Je hebt minimaal mbo werk- en denkniveau;

  • Je bent in het bezit van een relevante inkoopopleiding;

  • Je hebt gedurende minimaal 2 jaar voor deze opdracht relevante werkervaring;

  • Je hebt kennis van en inzicht in inkoopprocessen en methoden en technieken met betrekking tot inkoop;

  • Je kan offertes kritisch lezen en beoordelen of deze aan (wettelijke) kaders voldoen;

  • Je hebt vaardigheid om met een inkoopsysteem te kunnen werken en uitleg en instructies te kunnen geven aan anderen die met het systeem moeten werken;

  • Je kunt goed en integraal samenwerken, bent proactief en resultaatgericht;

  • Je beschikt over onderhandelingsvaardigheden;

  • Je kunt omgaan met verschillende belangen op ambtelijk niveau.

Eisen

Vereisten/knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO 4 in de richting van logistiek of commercie;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als operationeel inkoper;

  • Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van offertes op wettelijke kaders. Benoem dit duidelijk in het CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare kennis van de aanbestedingswet. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als boekhouder of een boekhoudkundig diploma van een opleiding/cursus (60 punten).

Competenties

  • Je werkt nauwkeurig, gestructureerd en weet goed overzicht te houden;
  • Je bent proactief, denkt mee en neemt initiatief;
  • Sterke communicatievaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.

Organisatie en team

Provincie Zeeland koopt op een professionele en zorgvuldige wijze leveringen, werken en diensten in, verleent op dezelfde wijze concessies en profileert zich naar buiten toe als een zakelijke, betrouwbare en integere partner. Goed ingerichte, uitgevoerde en transparante inkoopprocessen waarborgen dat inkoop bijdraagt aan de provinciale doelen.

Binnen Provincie Zeeland wordt een nieuw geïntegreerd inkoop- en financieel systeem geïmplementeerd. Daardoor is veel inzet benodigd van het bestaande team en de verwachting is dat begin 2026 de meest ervaren operationeel inkopen met pensioen gaat.

Je werkt samen in het team van operationele inkoopadviseurs en helpt de teamleden die nog niet veel ervaring hebben.

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in de 3e week van december. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 4 december, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 5 december 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 8 december, 09.00 uur.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr