Beleidsondersteuner asiel en migratie

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 20 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

22 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Omschrijving van de opdracht
Je gaat aan de slag bij de afdeling Publieke Dienstverlening (PD), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling is de verbindende schakel tussen bestuur, organisatie, partners en de inwoners van Overijssel. Samen met jouw collega’s draag je het profiel van de provincie Overijssel uit naar de buitenwereld. Een provincie met een eigentijds bestuur, die werkt aan een krachtige economie in een prettige en veilige leefomgeving.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Bestuur, Concerncontrol en advies, Communicatie,  Kabinet, Strategie.

Wil jij een waardevolle rol spelen bij de ondersteuning van de commissaris van de Koning in zijn Rijkstaak op Asiel en Migratie? Word dan beleidsondersteuner en kom het team Kabinet ondersteunen met je organisatorische en schrijfvaardigheden! 

Taken en verantwoordelijkheden
Als beleidsondersteuner ondersteun je de beleidsmedewerker Asiel & Migratie in team Kabinet. Met jouw proactieve houding zorg je voor een soepele . Er is een grote verscheidenheid aan werkzaamheden, enkele belangrijke zijn: 

  • Organiseren, voorbereiden en verslag doen van diverse regietafels, overleggen met externen en bijeenkomsten.

  • Ondersteunen van het team bij het behandelen van WOO- en bemiddelingsverzoeken. 

  • Ondersteuning van de beleidsmedewerker bij inhoudelijke vraagstukken, bijvoorbeeld bij het opstellen van annotaties voor diverse overleggen van de commissaris van de Koning. 

  • Het bijhouden van verschillende dashboards met actuele cijfers.

Je gaat 20 uur per week aan de slag. Je start zo snel mogelijk voor een periode van 10 maanden. Jouw werkdagen zijn afgestemd op die van de beleidsmedewerker Asiel & Migratie.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een maximum uurtarief van €90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;

  2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;

  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsondersteuner

Selectiecriteria  (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsondersteuner in dienst van een overheidsinstelling (40 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met het thema asiel en migratie (20 punten);

  3. Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift (toetsing tijdens interview) (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met Microsoft 365 (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten).

Competenties

  • Jij bent een proactieve en betrokken beleidsondersteuner die graag een positieve bijdrage levert aan de ontwikkeling en uitvoering van beleidstaken. Je bent stressbestendig, flexibel en kunt goed plannen en organiseren. Het team waarin je werkt, is toegewijd aan elkaar en denkt in mogelijkheden en kansen. Je hebt een vergelijkbare instelling. 

  • We zoeken een nieuwe collega die stevig in zijn/haar schoenen staat, die snel door heeft waar prioriteiten liggen en die proactief, doortastend en met de nodige tact en sensitiviteit handelt. 

  • Je verleent hands on ondersteuning binnen het team Kabinet. Een beleidsondersteuner ondersteunt en doet voorbereidende en uitvoerende werkzaamheden op onderdelen van het beleidsproces. 

  • Je bent zelfstandig en je neemt jouw verantwoordelijkheid serieus. Overzicht houden is jouw tweede natuur; je maakt onderscheid tussen hoofd- en bijzaken en dit weet je te vatten in heldere planningen, acties en overzichten. 

  • Je bent je bewust van politiek-bestuurlijke aspecten van je werk en kan hiernaar handelen. Je komt te werken in een uitdagende functie waar de helft voorspelbaar is en voor de andere helft de waan van de dag heerst. Daarvan raak je niet in de stress. 

  • Jouw dienstverlenende houding, flexibiliteit, probleemoplossend vermogen, besluitvaardigheid en integriteit maken je een waardevolle aanwinst.  

  • Werk jij graag in een nieuwe omgeving waar nog niet alles is uitgezocht en op orde is? Kom dan een bijdrage leveren aan een team die volop in beweging is en die zit te wachten op jouw overzicht en zorgvuldigheid! We zijn bezig met het anders organiseren van de beleidstaken binnen team Kabinet.  Je helpt je collega bij haar werkzaamheden door het uitvoeren van beleids- en ondersteunende werkzaamheden. Een belangrijk onderdeel van je werk is het faciliteren van overleggen en het ordenen, vastleggen en bewaken van vergaderstukken en de bijbehorende besluitvorming, alsmede het opstellen van annotaties.  

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1-2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Standplaats: Zwolle

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 2 april 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 1 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Overijssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Overijssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.