thumbnail
thumbnail

Webredacteur

Martinikerkhof 12, 9712 JG Groningen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€90
8 tot 16 Groningen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

8 tot 16

Publicatiedatum:

23 nov 2022

Organisatie
Wij zetten ons in voor een prettige werk- en leefomgeving voor alle Groningers! De provincie doet het werk waarvoor het Rijk te groot is en de gemeenten te klein. Maar dit doen wij niet alleen. We werken samen met inwoners, medeoverheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties hard aan alle uitdagingen waar we in Groningen voor staan. Zo verzilveren we kansen op het gebied van leefbaarheid, economie, vergroening, digitalisering en ecologie.

Al ruim 400 jaar zetten we ons in voor Groningen. Door te zorgen voor onze natuur, landschap en woningbouw. Maar ook door wegen aan te leggen en te onderhouden. We ondersteunen culturele activiteiten en organisaties zodat het culturele aanbod in Groningen levendig blijft. Er zijn subsidies voor het bedrijfsleven en ondernemers, om ze te helpen innoveren en verduurzamen.

Werken bij ons
Met onze vakkennis, betrokkenheid en liefde voor het gebied zorgen we er voor dat Groningen een plek is waar inwoners en gasten graag zijn. Wij werken allemaal met passie voor de samenleving. Dat vind je ook terug in de werksfeer. We werken veel samen om doelen te bereiken. We bieden veel ruimte voor eigen initiatief en het nemen van eigen verantwoordelijkheid. Samen met collega's werk je aan uiteenlopende opdrachten, in een complexe maar vooral uitdagende omgeving. Geen dag bij de provincie is hetzelfde!

Opdracht
Team communicatie van de provincie Groningen is op zoek naar iemand die vanaf begin november 2022 twee maanden lang de webredactie kan versterken. Je werkt mee aan een project om de provinciale website te koppelen aan een Europees portaal. Het gaat in eerste instantie om 16 uren per week, die flexibel zijn in te zetten. Mogelijk zijn er meer uren nodig voor het project.

Als webredacteur help je binnen dit project mee de verschillende diensten of producten van de provincie Groningen (bijvoorbeeld een kap- of vuurwerkvergunning) te ontsluiten via de zogeheten Single Digital Gateway (SDG), een Europees portaal (gateway). Dit portaal heet YourEurope en moet burgers en bedrijven makkelijk toegang geven tot de digitale dienstverlening van overheden binnen de EU. Wie een bedrijf in Duitsland wil beginnen, naar Spanje wil verhuizen of wil studeren in Italië kan dat eind 2023 makkelijk regelen via YourEurope.

De werkzaamheden bestaan concreet uit:

  • Het testen van de nieuwe functionaliteit die voor de koppeling tussen het portaal en de website zorgt. Daarbij is het zaak om na te gaan of alles naar behoren werkt en of we er als webredactie goed mee kunnen werken.
  • Het schrijven en redigeren van teksten. De teksten voor de verschillende producten en diensten die de provincie levert moeten prettig leesbaar zijn en de bezoeker van de website goed op weg helpen.
  • Het plaatsen van de teksten in het systeem. De teksten moeten geplaatst worden in het content management systeem van de provincie Groningen, zodat ze zichtbaar worden in het Europese portaal.
  • De webredactie eventueel ondersteunen bij andere taken, zoals het bijhouden van de sociale mediakanalen of het schrijven en plaatsen van teksten voor intranet of de provinciale website.

De webredactie houdt zich voornamelijk bezig met nieuws, sociale media, de provinciale website en intranet. Medewerkers van team communicatie werken vanuit het monumentale provinciehuis aan het Martinikerkhof, maar ook vanuit huis. Regelmatig overleg is prettig tijdens het project, dus samenwerken vanaf kantoor heeft onze voorkeur. Uiteraard is werken op afstand ook mogelijk. Daar zijn we volledig op ingericht.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Communicatie of Journalistiek;
2. Aantoonbare werkervaring met content management systemen (geef dit duidelijk aan in het cv);
3. Aantoonbare werkervaring als webredacteur;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Communicatie of Media (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met Typo 3 (30 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als webredacteur binnen een (semi)-overheidsinstelling (30 punten);
7. Uurtarief maximaal €90,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (10 punten).

Voor kandidaten/bureaus: Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  1. Een proactieve houding;
  2. Een flexibele instelling;
  3. Stressbestendigheid. 

Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 9.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (in overleg met kandidaat en opdrachtgever).

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 30 november 2022 . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 29 november 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

Meer informatie
Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 25 november 2022, 12.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Webredacteur die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.