Markt 11, 6811 CG Arnhem, Nederland
Begindatum:
19 mei 2025Einddatum:
31 okt 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
3 apr 2025Organisatie
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en gaaf te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en andere partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals energietransitie, mobiliteit of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
Omschrijving van de opdracht
Provincie Gelderland werkt aan integrale gebiedsopgaven met partners in de regio. Dat doen we door middel van Omgevingsgericht werken, waarbij we de vertaling van sectorale opgaven naar integrale gebiedsopgaven willen maken. Hiervoor heeft de provincie Gelderland met de samenwerkende gemeenten in regionaal verband en de betrokken waterschappen, regioarrangementen gemaakt. In deze regioarrangementen zijn de grote (ruimtelijke) opgaven tot 2040 geagendeerd. In provincie Gelderland werken we daarin samen in 7 regio’s waarin we deze ambitie willen realiseren. Een Regionale Investeringsagenda (RIA) kan in de programmering en realisatie van opgaven een belangrijke rol hebben.
Een Regionale Investeringsagenda (RIA) is een werkwijze om op regionaal niveau publieke, semipublieke, private en maatschappelijke partijen, op basis van een samenhangend perspectief en programma sectorale middelen, gecoördineerd gebiedsgericht in te zetten. In 2024 is het onderzoek naar de werking van een RIA in de Groene Metropool Regio Arnhem Nijmegen (GMR) gestart. Daarin zijn een aantal belangrijke stappen gezet om de integrale bovenregionale gebiedsopgaven in beeld te brengen en de investeringen die daarmee gemoeid zijn. Het onderzoek heeft een eerste beeld opgeleverd van de opgaven, gebaseerd op het regioarrangement.
De opdracht bestaat uit drie onderdelen:
Verder uitwerken van de investeringen
Om deze Regionale Investeringsagenda verder te ontwikkelen moeten de opgaven in de GMR verder worden geconcretiseerd. Er ligt nadere informatie die getoetst en verwerkt kan worden. Ook wordt informatie van andere partijen hieraan toegevoegd zoals van gemeenten, waterschappen en niet overheden (bijv. via The Economic Board, Woningcorporaties etc.).
De informatie richt zich op de economische component, de ontwikkelingen op het gebied van energie, het verfijnen van de maatregelen in het landelijk gebied en o.a. de investeringen in de woningbouw. Deze uitwerking vindt plaats voor specifiek één van de deelgebieden in de Groene Metropool Regio en een grootschalige woningbouwlocatie. Hierbij houden we er rekening mee dat we iets opbouwen waarmee we ook in de andere deelgebieden aan de slag kunnen gaan. Daarnaast moet de opgebouwde kennis ook beschikbaar komen voor andere regio’s in Gelderland. Het huidige model wat is opgezet wordt daarmee verrijkt en gebruiksklaar gemaakt voor gebruik door de samenwerkingspartners zoals een regio-organisatie.
Het verzamelen en vastleggen van afspraken en kaders
Bij de vorming van een investeringsagenda horen ook procesafspraken en kaders tussen de partners onderling. Deze afspraken en kaders gaan over hoe de partners met de RIA omgaan en hoe bepaald wordt welke onderdelen opgepakt moeten worden. Hierbij wordt onderscheid gemaakt naar generieke afspraken (uniform toepasbaar) en specifieke afspraken van toepassing voor de samenwerkende partijen in de GMR. We willen antwoord op in ieder geval de volgende vragen: Welke partners gaan deze afspraken dragen? Op welke wijze kunnen en doen ze dat? Welke bestaande governance kan het gesprek over de RIA dragen? Wat vergt dit van hun gezamenlijke organisatie? Wat betekent dit voor de provinciale organisatie?
Advies over aansluiting op ontwikkelingen bij het Rijk en Europa
In de NOVEX ANF werken we samen met het Rijk, provincie Utrecht, 3 waterschappen, 26 gemeenten en 2 regio's. Ook in de Foodvalley wil men stappen zetten richting de ontwikkeling van een RIA. Het Rijk wil ook in het NOVEX gebied aan de slag. In het hoofdlijnenakkoord van de huidige regering is opgenomen dat onder coördinatie van de minister van VRO met de provincies en regio’s toegewerkt wordt naar regionale investeringsagenda’s in vervolg op en in samenhang met de NOVEX aanpak en de Regio Deals en ‘Elke regio telt’. Daarnaast heeft het onderzoek van de TU Delft, naar een gezamenlijke investeringsagenda, een handreiking opgeleverd met stappen om te komen tot een RIA. Voor de NOVEX opgave Arnhem – Nijmegen en Foodvalley wordt een advies gegeven over hoe dit kan aansluiten op de landelijke en Europese ontwikkelingen.
De taken en verantwoordelijkheden van een kwartiermaker RIA bestaan met name uit:
Verder uitwerken van de investeringen.
Het verzamelen en vastleggen van afspraken en kaders.
Advies over aansluiting op ontwikkelingen bij het Rijk en Europa.
Beschikbaarheid
Externe is inzetbaar vanaf 19 mei 2025 tot en met 31 oktober 2025 voor gemiddeld 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 6 maanden. Afhankelijk van de beschikbaarheid van externe, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits externe uiterlijk 1 juni 2025 inzetbaar is voor gemiddeld 36 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
CV-eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. U dient bij alle eisen en gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit ZAL leiden tot uitsluiting.
Externe is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland.
Eisen
Externe beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding.
Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de afstudeerrichting en het afstudeerjaar.
Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2010 - heden) in een tactisch/strategische financiële functie als financieel controller of business controller of in een vergelijkbare rol, bij of voor een overheidsorganisatie.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting, met minimaal 2 complexe investeringsopgaven/projecten, de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 5 jaar ervaring voldoet. Bij een vergelijkbare rol graag aangeven waarom deze rol vergelijkbaar is met die van financieel controller of business controller.
Externe beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2010 - heden) met werken bij of voor een 200.000+ gemeente en/of provincie.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 2 opdrachten/projecten waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet.
Externe beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2010 - heden) met werken in een complexe omgeving met meerdere belangen en meerdere organisaties.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 2 opdrachten/projecten waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet. Graag concreet de belangen en de organisaties benoemen.
Het maximale uurtarief is € 140,-
Competenties
Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:
Nauwkeurigheid: Je bent zorgvuldig en werkt secuur. Je vindt kwaliteit belangrijk en probeert fouten te voorkomen. Je behoudt overzicht en voert je taken uit op een georganiseerde manier.
Samenwerkingsgerichtheid: Je levert een bijdrage aan een gezamenlijk resultaat en bent in staat om in teamverband daaraan te werken. Je raadpleegt en betrekt anderen, informeert anderen proactief en stemt af met anderen. Je bent sociaal en geeft ruimte aan anderen.
Omgevingssensitief: Je bent je bewust van anderen, de omgeving en je eigen invloed daarop. Je houdt bij je werk rekening met de diverse organisatieculturen en zoekt draagvlak.
Analytisch vermogen: Je signaleert problemen, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Verder spoor je mogelijke oorzaken van problemen op en zoek je naar ter zake doende gegevens. Je bent in staat onvolledige of onbetrouwbare informatie te identificeren en je kan hoofd- en bijzaken duidelijk onderscheiden. Je denkt voordat je wat doet.
Proactief/initiatief nemend: Je onderzoekt de wensen en behoeften van de (interne of externe) klant/gebruiker en handelt hiernaar. Hiermee begin je liever uit jezelf dan dat je passief afwacht. Je wil verbeteren, ontwikkelen en denkt vooruit.
De Externe wordt per competentie beoordeeld. Indien de Externe aan de competentie voldoet, krijgt de Externe de daarvoor genoemde punten.
Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie - 10 punten
Voldoet voldoende aan competentie - 5 punten
Voldoet onvoldoende aan competentie - 0 punten
In totaal zijn er vijf (5) competenties. De Externe kan op deze vraag daardoor maximaal 50 punten scoren.
Gunningscriteria
Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met het werken met datamodellen en het creëren daarvan, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
40 %
Externe kan tenminste 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring blijkt met het werken met datamodellen en het creëren daarvan (10 punten)
Externe kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring blijkt met het werken met datamodellen en het creeren daarvan (6 punten)
Externe heeft geen ervaring met het werken met datamodellen en het creëren daarvan (0 punten)
Externe beschikt aantoonbaar over ervaring/expertise met het samenwerken met verschillende (overheids) organisaties in regionale samenwerkingen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
30 %
Externe kan tenminste 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring/expertise blijkt met het samenwerken met verschillende (overheids) organisaties in regionale samenwerkingen (10 punten)
Externe kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring/expertise blijkt met het samenwerken met verschillende (overheids) organisaties in regionale samenwerkingen (6 punten)
Externe heeft geen ervaring/expertise met het samenwerken met verschillende (overheids) organisaties in regionale samenwerkingen (0 punten)
Externe beschikt aantoonbaar over ervaring/expertise met de ontwikkeling van regionale investeringsagenda’s op landelijk en/of regionaal niveau, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
30 %
Externe kan tenminste 2 opdrachten/projecten beschrijven waaruit ervaring/expertise blijkt met de ontwikkeling van regionale investeringsagenda’s op landelijk en/of regionaal niveau (10 punten)
Externe kan 1 opdracht/project beschrijven waaruit ervaring/expertise blijkt met de ontwikkeling van regionale investeringsagenda’s op landelijk en/of regionaal niveau (6 punten)
Externe heeft geen ervaring/expertise met de ontwikkeling van regionale investeringsagenda’s op landelijk en/of regionaal niveau (0 punten)
Aanvullende informatie
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de Externe in aanmerking komt voor een interview.
Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar een afgeronde opleiding/certificaat, dan dient een kopie diploma en/of certificaat te worden overlegd op het moment daar hierom wordt gevraagd. Kan Externe dit niet aantonen, dan is definitieve afwijzing het gevolg.
Indien sprake is van detachering van de Externe door een Leverancier, dient na gunning van de opdracht een VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag) van de Externe te worden overgelegd. Leverancier dient een digitale aanvraag van een VOG met het algemene screeningsprofiel voor Externe klaar te zetten (zie https://justis.nl/producten/verklaring-omtrent-het-gedrag-vog/aanvragen). Dit algemene screeningsprofiel bevat 8 risicogebieden. Leverancier dient een VOG van Externe aan te leveren waarin door Justis is gescreend op het risicogebied “Informatie”. De kosten van de VOG kunnen als éénmalige kosten op de factuur worden doorberekend aan de provincie Gelderland. Indien de VOG niet tijdig wordt overgelegd kan dit leiden tot beëindiging van de overeenkomst.
Het overeengekomen uurtarief is in euro’s, omvat alle belastingen (maar exclusief BTW) en betreft de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten en de kosten van de verpakking.
Expliciet vermelden wij dat eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer niet voor vergoeding in aanmerking komen. De opgegeven prijs dient marktconform en reëel te zijn. Marktconform en reëel houdt in dat Leveranciers eerlijke, kostendekkende en in de markt gebruikelijke prijzen dienen op te geven, als basis voor een gezonde Inhuuropdracht. Het doel hiervan is te voorkomen dat prijzen worden ontvangen die te veel afwijken van hetgeen in de markt gebruikelijk is, welke enerzijds de gunningsmethodiek negatief beïnvloeden en anderzijds praktisch niet toepasbaar zijn.
Het door de Externe bij zijn Offerte ingediende uurtarief is vast tot en met 31 mei 2026. Dit uurtarief kan eenmaal per jaar opnieuw worden vastgesteld op basis van de CBS-index: "Cao-lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020=100)" voor de bedrijfstak/branche "O-Q Overheid en zorg".
Opdrachtgever faciliteert aan opdrachtnemer een provinciale laptop, die eigendom is van de provincie en die ook beheerd wordt door de provincie. Dit om te voldoen aan wettelijke verplichtingen op het gebied van informatieveiligheid. Opdrachtgever beschikt verder over voldoende kantoorvoorzieningen waar opdrachtnemer gebruik van kan maken.