Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Provincie Flevoland
Logo van Provincie Flevoland

Regisseur-energie Coach/Netwerker Verduurzaming Vastgoed

Visarenddreef 1, 8232 JN Lelystad, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jan 2027

Uren per week:

18 - 22

Publicatiedatum:

24 nov 2025
Opdracht tarief 105Opdracht uren 18 - 22
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wil jij je inzetten voor de maatschappij? Leg je makkelijk contact met ondernemers en heb je een passie voor Energie en Duurzaamheid? Dan is deze opdracht zeker iets voor jou. Deze opdracht bestaat uit twee onderdelen, de (ervaren) regisseur Energie 85% (het Stimuleringsprogramma Energiehubs) en de coach/netwerker verduurzaming vastgoed 15%. (het ontzorgingsprogramma kleine en micro MKB-ondernemingen).

Regisseur Energie (85%)

Voor het onderdeel Stimuleringsprogramma Energiehubs ligt de focus op het begeleiden van kansrijke energiehub-initiatieven in Flevoland. Energiehubs zijn een relatief nieuw concept binnen het energiesysteem, waardoor er nog veel wordt gepionierd. Begeleiding bij het uitvoeren van onderzoek, het onderhouden van contact met de netbeheerder en het aanjagen op het bedrijventerrein is hierbij essentieel. We zijn op zoek naar iemand die bedrijven die hinder ondervinden van netcongestie op deze manier kan ondersteunen bij de mogelijke ontwikkeling van een energiehub. Door het ondersteunen van kansrijke energiehub-initiatieven wil de provincie decentrale energie-initiatieven stimuleren en faciliteren. Het gaat om initiatieven die gericht zijn op lokale samenwerking tussen gebruikers en producenten van energie, waarbij gezamenlijk wordt gewerkt aan het op elkaar afstemmen van energieopwekking, -transport, -opslag, -conversie en -verbruik.

Werkzaamheden

  • Het begeleiden van het initiatief;
  • Het onderhouden van contact met stakeholders, zoals de netbeheerder;
  • Het ondersteunen bij het aanvragen van subsidies;
  • Het ondersteunen bij het uitzetten van onderzoeken;
  • Het informeren van potentiele initiatiefnemers over manier hoe om te gaan met netcongestie middels een bijeenkomsten op bedrijventerreinen.

Resultaten

Het beoogde resultaat van het stimuleringsprogramma is dat er eind juni 2026 in Flevoland vijf nieuwe energiehubs in de ontwerp- en planfase zijn ontwikkeld en vier energiehubs zich in de realisatiefase bevinden.

Coach/Netwerker Verduurzaming Vastgoed (15%)

Voor het onderdeel ontzorgingsprogramma kleine en micro MKB-ondernemingen ligt de nadruk op de rol als coach/netwerker verduurzaming vastgoed. Waar wij naar op zoek zijn is iemand die als coach/netwerker helemaal in zijn kracht staat en de ondernemer kan enthousiasmeren om te gaan verduurzamen in de breedste zin van het woord. Vanuit dit ontzorgingsprogramma worden kleine en micro MKB-ondernemers die de intentie hebben om hun vastgoed te verduurzamen geholpen met kennis en capaciteit. Met dit ontzorgingsprogramma wil de provincie deze organisaties ontzorgen bij de verduurzamingsopgave. Het betreft MKB-ondernemingen gevestigd in de provincie Flevoland, de ondernemer heeft de intentie of is bereid om minimaal een zelfverkozen verduurzamingsmaatregel uit te voeren en behorend tot een van de volgende doelgroepen: De micro-mkber heeft tot 10 werknemers en de jaaromzet of het jaarlijkse balanstotaal is minder dan 2 miljoen euro; De kleine mkber heeft tot 50 werknemers en de jaaromzet of het jaarlijkse balanstotaal is minder dan 10 miljoen euro; De mkber is eigenaar is van het bedrijfsmatig vastgoed waarin zij is gevestigd of waarbij de eigenaar van het bedrijfsmatig vastgoed ingestemd heeft met de activiteiten; ZZPers zijn uitgesloten, tenzij zij een bedrijfsruimte huren, niet zijnde een woning; Bij een verzamelpand met meerdere kleine ondernemers als huurders is er ruimte voor maatwerk; Achtergrondinformatie, de bovenstaande MKB-ondernemingen kunnen bij de provincie een ontzorgingspakket aanvragen.

Diensten/Werkzaamheden

  • het uitvoeren van een analyse van het energieverbruik
  • het inzichtelijk maken van mogelijke verduurzamingsmaatregelen en de te nemen stappen (op korte-, midden- en lange termijn), incl. mobiliteitsvraagstukken
  • het opstellen van een verduurzamingsplan/een plan van aanpak
  • het in kaart brengen van de subsidie- en financieringsmogelijkheden en het ondersteunen bij het aanvragen daarvan
  • het begeleiden van organisaties bij de implementatie van verduurzamingsmaatregelen en ondersteunen bij het vinden van een geschikte uitvoerende partij
  • nazorg.

Een (ervaren) energieadviseur voert de bovengenoemde diensten uit. De werving van deelnemers aan het ontzorgingsprogramma is primair voor de doelgroepen op de bedrijventerreinen de verantwoordelijkheid van de (ervaren) regisseurs Energie, die ook optreden als coaches/netwerkers verduurzaming vastgoed. Deze doen de intakegesprekken en toetsen of de organisaties in aanmerking komt voor een ontzorgingspakket alsook of het gebouw geschikt is voor een energiescan of dat hulp op een alternatieve manier meer passend is. Na de aanmelding en tijdens de daadwerkelijke uitvoering van het ontzorgingspakket wordt de (ervaren) energieadviseur het eerste aanspreekpunt voor zowel de deelnemers als voor andere adviseurs/regisseurs.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en toebehoren. Indien nodig stelt de opdrachtgever een token ter beschikking;
  • Aantoonbare werkervaring met (grootschalige) projectbegeleiding en stakeholder management;
  • Aantoonbare werkervaring met coachen/netwerken binnen de doelgroep MKB;
  • Maandelijkse aanwezigheid bij het fysieke overleg met het projectteam in het provinciehuis in Lelystad, alsook fysieke bezoeken bij de doelgroep;
  • Uurtarief maximaal 105,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon- werk en fee Flextender;
  • In staat te zijn de opdracht voor beide onderdelen individueel uit te voeren (vervulling in duo verband is niet mogelijk).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare technische, juridische en financiële kennis in relatie tot energiehubs: een concreet uitgewerkt voorbeeld van jouw kennis met een beschrijving van je rol (20 punten); twee of meer uitgewerkte concrete voorbeelden met een beschrijving van je rol (35 punten).
  • Aantoonbare ervaring met het opzetten van bijeenkomsten voor bedrijventerreinen/MKB: geen aantoonbare werkervaring, wel een netwerk binnen de provincie Flevoland (5 punten); tot 3 jaar relevante werkervaring (20 punten); tot 3 jaar relevante werkervaring binnen de provincie Flevoland (25 punten); meer dan 3 jaar relevante werkervaring (35 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met het stimuleren van organisaties om te verduurzamen, incl. het wijzen op subsidie- en financiering-mogelijkheden: een concreet uitgewerkt voorbeeld met een beschrijving van je rol (20 punten); twee of meer uitgewerkte concrete voorbeelden met een beschrijving van je rol (30 punten).

Competenties

  • Je bent in staat te enthousiasmeren;
  • Je bent communicatief vaardig;
  • Je bent pro-actief en neemt initiatief;
  • Je bent een aanpakker en behoudt overzicht;
  • Je hebt een flexibele houding.

Organisatie en team

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Flevoland mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Provincie Flevoland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

De provincie Flevoland wil decentrale energie-initiatieven stimuleren en faciliteren door het ondersteunen van kansrijke energiehub-initiatieven. Met het ontzorgingsprogramma wil de provincie kleine en micro MKB-ondernemingen ontzorgen bij de verduurzamingsopgave.

Maandelijkse aanwezigheid bij het fysieke overleg met het projectteam in het provinciehuis in Lelystad.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de provincie zijn gepland op donderdag 11 december 2025 tussen 12:00 en 16:00 uur. De gesprekken vinden op het provinciehuis plaats. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 9 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de uitkomst van de procedure.

Beoordelingsproces

  1. Beoordeling cv's op minimumeisen: De opdrachtgever beoordeelt de cv's op de minimumeisen/ knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
  2. Selectie tien (10) cv's die aan de organisatie worden voorgelegd: De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de opdrachtgever. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. Inschrijvingen met een lager uurtarief krijgen in dat geval de voorkeur boven inschrijvingen met een hoger uurtarief. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
  3. Uitnodiging voor een selectiegesprek: De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door de opdrachtgever zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). In principe worden de beste drie kandidaten uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
  4. Selectiegesprek: In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de provincie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 10 dagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Bring Your Own Device is van toepassing voor deze opdracht (bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop. Telefoon, software en toebehoren).

De provincie kan verzoeken tot het ondertekenen van een geheimhoudingsverklaring;

Voorafgaande het selectiegesprek kan een casus verstuurd worden ter voorbereiding;

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);

De Verwerkersovereenkomst kan onderdeel uitmaken van de opdracht welke is te vinden onder de Algemene Inkoopvoorwaarden van de Provincie Flevoland.

De provincie Flevoland is niet verplicht de Opdracht te gunnen. De provincie Flevoland behoudt zich het recht voor het aanbestedingsproces geheel of gedeeltelijk, tijdelijk of volledig, stop te zetten en/of de Opdracht niet te gunnen. Door deel te nemen aan of in te schrijven op deze aanbestedingsprocedure stemt deelnemer in met alle voorwaarden van deze uitvraag.

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 3 december 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 5 december 2025 gepubliceerd op onze website.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 8 december 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr