Jan Schamhartstraat 5B, 8121 CM Olst, Nederland
Begindatum:
4 nov 2024Einddatum:
31 mrt 2025Publicatiedatum:
5 okt 2024Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst te gaan op detacheringsbasis om de opdracht uit te kunnen voeren.
Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.
Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?
Opdracht
Ben jij een ervaren allround Consulent Inkomen die op zoek is naar een tijdelijke nieuwe uitdaging waarin je zelfstandig kunt handelen? Mooi, want dan hebben wij een uitdagende functie binnen een leuke organisatie voor jou!
Het team Werk, Inkomen en Zorg staat klaar voor inwoners die ondersteuning nodig hebben. Het team houdt zich bezig met werkzaamheden die hoofdzakelijk voortvloeien uit de Participatiewet, het gemeentelijk Minimabeleid, de Wmo en de Jeugdwet. Het totale team bestaat uit 41 medewerkers
Wat breng je mee?
Je bent een enthousiaste, initiatiefrijke, accurate en communicatief sterke collega met ten minste een afgeronde HBO- opleiding. Aanvullend heb je als Consulent Inkomen recente werkervaring op het terrein van de Participatiewet en dan met name op het onderdeel Inkomen. Je ziet kansen, denkt creatief en in oplossingen. Je werkt zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en zoekt de interne en externe samenwerking.
Daarnaast ben je maatschappelijk betrokken en voel jij je thuis in een kleine gemeentelijke organisatie die zich opstelt als partner in de samenleving. In onze organisatie tref je korte lijnen en krijg je veel ruimte om je werk zelfstandig te organiseren. Je werkt klantgericht en komt gemaakte afspraken na. Je werkt volgens de bedoeling, kijkt en denkt integraal en gaat analytisch te werk
Wat ga je doen?
Beoordelen van nieuwe aanvragen in het kader van de Participatiewet;
Afhandelen van mutatieonderzoeken;
Boetebeoordeling;
Terugvordering;
Beheren van een caseload en uitvoeren van daaruit voortkomende werkzaamheden.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als allround consulent inkomen;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de Participatiewet;
3. Uiterlijk beschikbaar per 4 november 2024 voor minimaal 24 uur;
4. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad;
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Sociaal, Maatschappelijk of juridische richting (10 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als allround consulent inkomen (40 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met boetebeoordelingen en terugvorderingen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (30 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met / kennis van CivSam (20 punten).
Competenties
- Klantgericht;
- Komt afspraken na;
- Analytisch;
- Communicatief sterk;
- Enthousiast;
- Initiatiefrijke,
- Accuraat
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

