Logo van Hogeschool Van Hall Larenstein
Logo van Hogeschool Van Hall Larenstein

Teamleider IVT

Larensteinselaan 26-A

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

21 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 40
Deze opdracht is exclusief te vinden op Opdracht Overheid.
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor onze afdeling IVT zijn wij op zoek naar een ervaren interim teamleider die gedurende één jaar leiding geeft aan het domein Techniek en de Servicedesk (in totaal 9 medewerkers, inclusief een coördinator). Deze rol is ontstaan vanwege de groei van de afdeling en de behoefte aan extra sturing en stabiliteit. Naast het leidinggeven vervult de teamleider een inhoudelijke rol als Technisch Adviseur.

De opdracht is uitdagend: het team kent een hoge werkdruk en een geschiedenis van wisselingen in leidinggevenden. Wij zoeken daarom nadrukkelijk iemand met senioriteit op zowel HR-taken als technische IT-kennis, die stevig in zijn schoenen staat en energie brengt in het team.

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Operationele aansturing en coaching van het team (Techniek & Servicedesk).
  • Ontwikkeling en performance gesprekken met jouw team.
  • Adviseren over technische vraagstukken op het gebied van o.a.: netwerk,, cloud (AWS/on-premise), Microsoft 365, packaging/images en security (SOC/vulnerability scanning).
  • Coördineren van technische projecten en verbeterinitiatieven.
  • Creëren van een positieve werksfeer, herstel van vertrouwen en motivatie binnen het team.

Doel van de opdracht:

Het team stabiliseren en in de kracht zetten, HR-processen op orde brengen en technische verbeteringen realiseren. Halverwege het jaar vindt een evaluatie plaats om te bepalen of de functie structureel wordt ingevuld.

Taken:

  • Leidinggeven aan het domein Techniek en Servicedesk
    • Aansturen van 9 medewerkers (incl. coördinator Servicedesk).
    • Dagelijkse operationele aansturing en coaching.
  • HR-verantwoordelijkheden
    • Voeren van ontwikkeling en performance gesprekken.
    • Opvolgen en vastleggen van HR-dossiers (inclusief complexe casuïstiek).
  • Technisch advies en coördinatie
    • Adviseren over infrastructuur: netwerk, telefonie, cloud (AWS/on-premise), Microsoft 365, packaging/images, security (SOC/vulnerability scanning).
    • Coördineren van technische projecten en verbeterinitiatieven.
  • Teamontwikkeling en motivatie
    • Creëren van een positieve werksfeer, herstel van vertrouwen en motivatie.
    • Begeleiden van nieuwe medewerkers en integratie in het team.
  • Stakeholdermanagement
    • Afstemmen met manager IVT, teamleider IVT en andere interne stakeholders.
    • Rapporteren over voortgang, knelpunten en resultaten.

Resultaten

  • Stabiel en gemotiveerd team: merkbare verbetering in samenwerking, vertrouwen en werkplezier (momenteel loopt een afdelingsbreed teamontwikkeltraject).
  • Technische uitdagingen aangepakt: concrete adviezen en uitvoering van verbeterprojecten.
  • Heldere structuur en processen: duidelijke taakverdeling en werkafspraken binnen het team.
  • Succesvolle evaluatie na 6 maanden: inzicht of structurele invulling haalbaar is.

Eisen

  • Ervaring als teamleider (minimaal 5 jaar), bij voorkeur in IT-omgeving.
  • Sterke HR-kennis: ervaring met complexe dossiers en personeelsvraagstukken.
  • Technische senioriteit: kennis van infrastructuur, cloud (AWS), Microsoft 365, security en packaging.
  • Projectmanagementvaardigheden: ervaring met coördineren van IT-projecten.
  • Beschikbaarheid: fulltime inzet voor 12 maanden.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met interim opdrachten in vergelijkbare context.
  • Affiniteit met verandertrajecten en het herstellen van teamdynamiek.
  • Humor en empathie: in staat om een positieve cultuur te stimuleren.
  • Ervaring met servicedesk-omgevingen en klantgerichte processen.

Competenties

  • Situationeel leiderschap: duidelijk, coachend, motiverend.
  • Communicatief sterk: helder, transparant, overtuigend.
  • Stressbestendig: kan omgaan met weerstand en hoge werkdruk.
  • Analytisch vermogen: snel inzicht in technische en organisatorische vraagstukken.
  • Resultaatgericht: focus op concrete verbeteringen en teamontwikkeling.
  • Organisatiesensitiviteit: begrijpt interne verhoudingen en belangen.

Organisatie en team

Organisatie

Hogeschool Van Hall Larenstein (HVHL) is de duurzaamste hogeschool van Nederland met een internationale focus. We combineren onderwijs en toegepast onderzoek binnen verschillende lectoraten om studenten op te leiden tot hoogwaardige professionals die bijdragen aan een duurzame wereld. Ons Instellingsplan 'Groeien als experts in transitie' voor de periode 2022-2027 geeft richting aan ons onderwijs en onderzoek en richt zich op vier cruciale transities:
1. Klimaatverandering en aanpassing.
2. Duurzame landbouw en voedselketens.
3. Duurzaam waterbeheer.
4. Biodiversiteit en welzijn in landelijke en stedelijke gebieden. We werken samen met het werkveld en de overheid om deze transities te bevorderen en staan voor een belangrijke opgave.

Over de afdeling Informatievoorziening & Technologie (IVT)

De afdeling IVT is verantwoordelijk voor alle digitale diensten die geleverd worden aan studenten en medewerkers van de hogeschool. De afdeling bestaat uit ongeveer 35 medewerkers. In een voortdurend sneller veranderende externe omgeving is het strategisch belang van deze afdeling de afgelopen jaren sterk toegenomen en ook zichtbaarder geworden binnen de organisatie: cybersecurity, anytime & anywhere beschikbaarheid en betrouwbaarheid van de diensten, flexibilisering, blended learning, leven lang leren, de toenemende samenwerking tussen onderwijsinstellingen en het hoge tempo waarmee nieuwe technologie beschikbaar komt.

Gespreksinformatie

Gesprekken gepland op 1 december.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Projecten waar dit team mee te maken heeft / krijgt in 2026:

  • Implementatie BYOD voor studenten
  • Aanbesteding en Implementatie Network-as-a-Service
  • Uitfasering en migratie datacentre
  • Aanbesteding beheerpartij Microsoft 365
  • Herinrichting servicedesk
  • Implementatie Microsoft Intune
  • Aanbesteding en Implementatie Identity & Access Management
  • Implementatie AI-tooling
  • Programma Way-of-Working
    • Actualiseren en borgen van de CMDB in TOPdesk
  • SURF toetsingskader Informatiebeveiliging
    • Voldoen aan alle controls met een minimale score van 3
  • Inrichting van resourcemanagement
  • Implementatie Wifi-tenzij (uitfaseren groot deel bekabeld netwerk)
  • Implementatie van LLO (Leven Lang Ontwikkelen)
  • Migratie naar een nieuwe VPN-oplossing
  • Updatetraject voor servers
  • Uitfasering van SMTP
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur