Logo van Gemeente Zwartewaterland
Logo van Gemeente Zwartewaterland

Financieel Adviseur Sociaal Domein

Telvorenstraat, 8061 CB Hasselt, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

26 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Een baan als financieel adviseur is nooit saai, zeker niet binnen de gemeente Zwartewaterland. Zo weet je s morgens vaak nog niet wat jou die middag te wachten staat. Misschien schuif je aan bij een adviesgesprek met de deelbudgethouders of werk je aan het opstellen van de jaarrekening. Wat wel vaststaat, is dat dit een maatschappelijk betrokken baan is, waarin je de vrijheid hebt om het beste uit jezelf te halen.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
  • Je bent eerste aanspreekpunt voor de deelbudgethouders van de eenheden Sociaal Domein en Externe Dienstverlening en bewaakt de budgetten.
  • Je ondersteunt de control adviseurs van het Sociaal Domein en Externe Dienstverlening
  • Je denkt mee en adviseert bij financiële vraagstukken, gevraagd en ongevraagd.
  • Je analyseert en rapporteert de financiële gegevens
  • Je werkt mee aan het samenstellen van producten uit de planning- en control cyclus.
  • Je hebt in eerste aanleg bijzondere aandacht voor de financieel / administratieve processen van het Sociaal Domein, te denken aan:
    • Meehelpen bij het moderniseren en vastleggen van de financiële processen binnen het Sociaal Domein.
    • Uitvoeren van aansluitcontroles tussen de vak-applicatie (Suite4SD, Centric) van het Sociaal Domein en het financiële systeem (FMS, Pantheon).
    • Analyseren van verschillen op de tussenrekeningen Sociaal Domein en bepalen van te nemen vervolgacties.
  • Daarnaast heb je een mogelijke bijzondere verantwoordelijkheid voor:
    • Het uitvoeren van de treasury functie op tactisch/strategisch niveau. Zowel advies als risicomanagement. Denk hierbij aan het bewaken van de geldstromen, opstellen en bijhouden van een liquiditeitsplanning, aantrekken van geldleningen, opstellen treasury beleid en het opstellen van de paragraaf financiering.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Financieel Adviseur bij een gemeente

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van Bedrijfseconomie of Accountancy
  • Aantoonbaar certificaat Lean Greenbelt
  • Aantoonbare werkervaring met BBV
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Financieel Adviseur bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met Power BI en Suite4SD

Competenties

  • Overtuigingskracht
  • Organisatiesensitiviteit
  • Proactief
  • Oplossingsgericht
  • Assertiviteit
  • Leergierige nieuwsgierige instelling
  • Positieve verbindende instelling

Organisatie en team

Organisatie Beleef de Gemeente Zwartewaterland

De gemeente Zwartewaterland bestaat uit 3 kernen en een mooi buitengebied. Genemuiden staat bekend om zijn grootschalige tapijtindustrie van internationale allure. Hanzestad Hasselt kent een rijke en eeuwenoude historie. Zwartsluis heeft veel watersport en scheepsbouw en fungeert als toegangspoort naar Nationaal Park Weerribben-Wieden. Zwartewaterland is dus een bedrijvige en een groene gemeente, prachtig gelegen aan het Zwartewater. Belangrijk daarbij is het behoud van evenwicht tussen economie en ecologie. Kenmerkend is verder het respect van de mensen naar elkaar en de betrokkenheid van de gemeenschappen bij onze samenleving. Bij de gemeente Zwartewaterland werken we met ongeveer 200 mensen. Het is overzichtelijk, persoonlijk en collegiaal. Samen creëren we de beste ondersteuning voor onze inwoners, door breed te denken op een kleinschalige manier en altijd met een passende oplossing. Daarvoor maken wij ons hard. Onze kernwaarden zijn: menselijke maat, oog en oor voor iedere stem, sterke samenwerking, dienstbaarheid en kwaliteit. Onze organisatie kent weinig hiërarchie en veel korte lijnen. Als medewerker van Zwartewaterland draag je grote verantwoordelijkheden. Je wordt uitgedaagd om buiten vakspecialistische kaders te denken. Daarbij hanteren we vanzelfsprekend moderne arbeidsvoorwaarden. Vanuit ons kantoor in Hasselt, aan de rand van de binnenstad, ben je binnen 10 minuten op de A28. Prima bereikbaar vanaf bijvoorbeeld Zwolle, Meppel en Kampen.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv's op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 11 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 8 december 2025 bericht. Maximaal 10 kandidaten worden geselecteerd voor de beoordeling door de organisatie (stap 3) en de beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend.

CV-eisen

  • Maximaal 5 pagina's

  • Opgesteld in het Nederlands

  • Minimaal 2 referenties

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de
desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio.

  • Bring your own device is van toepassing. (eisen apparatuur)

    • De laptop draait op Windows 10 of Windows 11 en heeft een USB-C aansluiting die de Thunderbolt 4 standaard ondersteunt.

    • De telefoon wordt door de fabrikant nog ondersteund met updates en is voorzien van de laatste updates.

    • Wordt niet op afstand beheerd door een andere organisatie (2 MDM beheer oplossingen op 1 toestel is niet mogelijk)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr