Casemanager Ruimtelijke Ontwikkeling

Gemeente Woensdrecht

Huijbergseweg 3, 4631 GC Hoogerheide, Nederland

Sluit over 4 dagen
135 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Word jij enthousiast van het meedenken met inwoners en bedrijven om hun woningbouwplannen te realiseren? Ben jij oplossingsgericht en niet bang voor een uitdaging? Dan is deze opdracht echt iets voor jou!

Casemanager Ruimtelijke Ontwikkeling
24 uur per week

Welkom!
Welkom in de gemeente Woensdrecht! Dat is het gevoel dat wij willen bereiken bij iedereen waarmee wij als organisatie samenwerken. Wij vinden het belangrijk dat organisaties en inwoners zich welkom en gehoord voelen. Bij de uitoefening van onze taken en verantwoordelijkheden handelen wij vanuit onze kernwaarden eigen wijze, betrokken, daadkrachtig en dienstbaar. We hebben oprecht interesse in de ander en vinden dat dienstverlening teamwork is. We zijn dan ook TEAM WOENSDRECHT!

Onze medewerkers
Onze mensen (dit zijn er zo’n 150) zijn betrokken en staan in verbinding met hun collega’s, maar ook met onze partners, inwoners en ondernemers. Dit doen zij in een steeds veranderende omgeving wat een groot beroep doet op het aanpassingsvermogen en flexibiliteit. Daarom geven we hen zoveel mogelijk zelf de regie over hun werk, goede opleidings- en loopbaanmogelijkheden en hebben oog voor hun talenten. We bieden een gezonde en veilige werkomgeving, focussen op ontwikkeling en groei en stimuleren creativiteit en initiatief. Onze werkzaamheden verrichten we op de plek die daar het beste bij past, dat kan op kantoor zijn, maar ook thuis of op een andere locatie. Dit doen we zonder elkaar uit het oog te verliezen. Samen zorgen we ervoor dat onze doelstellingen gerealiseerd worden.

Team
Je maakt deel uit van het Team Ruimtelijke Ontwikkeling, Vergunningverlening, Veiligheid, Toezicht en Handhaving (RO-VTH). Met ruim 25 collega’s benutten en beschermen we de fysieke leefomgeving. We helpen initiatiefnemers met hun ruimtelijke plannen en we zorgen voor de vergunningverlening. We houden toezicht op de correcte uitvoering van initiatieven en we handhaven daarbij als het nodig is.

Omschrijving van de opdracht
Als Casemanager Ruimtelijke Ontwikkeling draag je actief bij aan de woningbouwversnelling in de gemeente Woensdrecht. Je begeleidt woningbouwprojecten van begin tot eind. Je houdt overzicht en bewaakt de voortgang van de projecten. Je bent het aanspreekpunt voor interne collega’s en externe partijen.

Kandidaat omschrijving

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau in de richting van planologie of ruimtelijke ordening;

  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring met ruimtelijke projecten en het coördineren van procedures;

  • Je hebt actuele kennis van de Omgevingswet en de stikstofregels.

Daarnaast:

  • Ben je in staat om zowel zelfstandig als in een team te werken;

  • Heb je gevoel voor bestuurlijke verhoudingen, werk je nauwkeurig en ben je communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk;

  • Ben je stressbestendig en kun je goed hoofd- van bijzaken onderscheiden;

  • Heb je een proactieve en oplossingsgerichte houding.

 Wat bieden wij:

  • Een veelzijdige en afwisselende opdracht met verantwoordelijkheden in een informele organisatie met korte lijnen en gezellige collega’s;

  • De opdracht heeft in eerste instantie een looptijd van 1-juni t/m 31-dec 2025. Verlenging van de opdracht behoort tot de mogelijkheden.

Eisen

  1. Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau in de richting van planologie of ruimtelijke ordening. Dit moet blijken uit het CV.
    8 Punten

  2. Kandidaat heeft actuele kennis van de Omgevingswet en de stikstofregels. Dit moet blijken uit het cv.
    8 Punten

  3. Kandidaat heeft ervaring met MS Office. Dit moet blijken uit de CV
    8 Punten

Wensen

  1. Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
    1 Punt

  2. Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring met ruimtelijke projecten en het coördineren van procedures. Dit moet blijken uit het CV.

    • Minder dan 3 jaar werkervaring (0 Punten)

    • 3 jaar werkervaring (2 Punten)

    • 4 jaar werkervaring (4 Punten)

    • 5 jaar werkervaring (6 Punten)

    • Meer dan 5 jaar werkervaring (8 Punten)

  3. Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
    5 Punten

  4. Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
    5 Punten

  5. Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  6. Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  7. Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  8. Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Uitstekend (5 Punten)

    • Goed (3 Punten)

    • Matig (0 Punten)

  9. Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  10. Prijsscore = (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    25 Punten

Aanvullende informatie

  • Is deze opdracht op jouw lijf geschreven? Dan zijn we erg benieuwd naar jouw reactie! Laat het ons uiterlijk 18 mei a.s. weten. Sollicitatiegesprekken zijn gepland op woensdagmiddag 21 mei op ons kantoor in Hoogerheide.

Let op!: Deze opdracht is niet geschikt om als ZZPér uit te voeren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur