Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Veenendaal
Logo van Gemeente Veenendaal

Projectleider IAM

Raadhuisplein 1, 3901 GA Veenendaal, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

30 sept 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

4 dec 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Ben jij een ervaren projectleider met een passie voor digitale veiligheid en procesoptimalisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou! Binnen onze gemeente speelt het professionaliseren van Identity & Access Management (IAM) een cruciale rol. Onze huidige inrichting heeft een verandering nodig om beter in te kunnen spelen op organisatieveranderingen. Daarom willen we onze IAM structuur veranderen. Meer procesgericht inrichten en zo ook de samenwerking tussen collega's over teams heen beter faciliteren.

Werkzaamheden:

  • Optimaliseren van IAM-processen en gerelateerde procedures

  • Adviseren over het beleggen van IAM-verantwoordelijkheden binnen de organisatie

  • Creëren van bewustwording over IAM bij de gehele gebruikersorganisatie

  • Coördineren van de implementatie van de organisatiewijziging

  • Ondersteunen bij het aansluiten van applicaties op de IAM-oplossing

  • Opstellen van beleid rondom toegangsbeheer en controle in relatie tot het IDU-proces.

Kandidaat omschrijving

Je bent een stevige gesprekspartner met ruime ervaring in IAM binnen een bestuurlijke omgeving.

Daarnaast beschik je over:

  • Sterke communicatieve vaardigheden (schriftelijk en mondeling);

  • Ervaring met stakeholdermanagement en het omgaan met weerstand;

  • Aantoonbare ervaring bij een gemeente met ongeveer 70.000 inwoners;

  • Kennis van IAM-processen, role-based access en ICT-architecturen;

  • Kennis van directory services zoals LDAP en Active Directory (pré);

  • Gedegen kennis van informatiebeveiliging en AVG-wetgeving.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring bij of in opdracht van een gemeente met minimaal 70.000 inwoners (benoem in het cv welke gemeente dit was).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider binnen een overheidsorganisatie (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met Identity & Access Management (IAM), inclusief procesoptimalisatie (benoem in het cv waar dit is opgedaan) (40 punten);

  • Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (inclusief fee) (30 punten).

Competenties

  • Analytisch vermogen;

  • Proactieve houding;

  • Resultaatgerichtheid;

  • Stressbestendigheid;

  • Teamspeler en verbinder.

Organisatie en team

De gemeente Veenendaal is een middelgrote gemeente met een centrale ligging, een goede bereikbaarheid en dynamischer dan ooit.

Je komt te werken in een organisatie die veel ambities heeft waarin jij uitgedaagd wordt je talenten volop te benutten en verder te ontwikkelen. Samenwerken is één van onze kernwaarden en de lijnen zijn kort.

De organisatie kent een open en informele sfeer. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken. Dat geldt ook voor de verhouding tussen werk en privé, je krijgt veel ruimte ervoor te zorgen dat dit goed in balans is en je daar kunt zijn waar je nodig bent. Onze goede arbeidsvoorwaarden en hybride manier van werken maken dat goed mogelijk.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 17 december 2025 van 15:00 uur tot 17:00 uur. Of donderdag 18 december van 12:00 uur tot 14:00 uur. Of vrijdag 19 december 2025 van 12:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1x 9 maanden

Overig:

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr