Senior handhavingsspecialist Inspectie kinderopvang

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
115 0-8 Utrecht

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

0-8

Publicatiedatum:

26 nov 2024

Senior handhavingsspecialist Inspectie kinderopvang
Periode: 1 jan 2025 -31 dec 2025 met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 0 8 uur per week gemiddeld. Waarvan het eerste halfjaar 8 uur per week. En gedurende het tweede halfjaar 1-2 uur per week op afroepbasis (alleen gemaakte uren worden gefactureerd).
Tarief: max. 115 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 11a

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!
Bij Volksgezondheid werken we aan het vergroten van gezondheidswinst voor alle Utrechters, aan het verkleinen van gezondheidsverschillen en aan het vermeerderen van gezondheidskennis. We voeren een aantal belangrijke wettelijke taken uit, waaronder de jeugdgezondheidszorg, de zorg voor de meest kwetsbare Utrechters en de inspectie van de kinderopvang. Het team Inspectie kinderopvang (circa 20 medewerkers) valt onder de afdeling Volksgezondheid. Deze opdracht oefen je uit vanuit ons Stadskantoor in Utrecht, en deels vanuit huis.

De Inspectie kinderopvang draagt zorg voor het actueel houden van het Landelijk Register Kinderopvang, houdt toezicht op de kwaliteit van kinderopvang binnen de gemeente Utrecht door het inspecteren van gemiddeld 600 kinderdagverblijven, buitenschoolse opvang, gastouderbureaus, gastouders en jeugdverblijven, en handhaaft waar nodig. De wettelijke taken voeren we uit aan de hand van kwaliteitseisen vastgelegd in landelijke wet- en regelgeving en het handhavingsbeleid van de gemeente Utrecht. We geven ondernemers in onze stad ruimte waar het kan, maar we handhaven als het moet. Een constructieve afstemming met de ondernemers van kindercentra vinden we belangrijk.

Je taken zijn:
Als senior handhavingsspecialist draag je bij aan het werk van de Inspectie kinderopvang op het gebied van handhaving. Je bent een belangrijke sparringspartner en adviseur voor de handhavingsspecialisten. Hierbij handel je conform het gemeentelijke handhavingsbeleid dat in 2018 is vastgesteld. Door het huidige en toekomstige personeelstekort in de kinderopvang staan de toegankelijkheid en kwaliteit van de sector onder druk. Daarnaast zijn er vele ontwikkelingen (waaronder de flexibele inspectieactiviteit, aanpassing van boeteregels in het strafrecht, de vernieuwde evenredigheidstoets, rechterlijke uitspraken en recente casussen) die aanleiding kunnen zijn voor het herzien van het gemeentelijke handhavingsbeleid.
Het is van belang dat het gemeentelijke handhavingsbeleid juridisch correcte en praktisch bruikbare kaders voor handhaving van de Wet kinderopvang bevat. Vanuit dat perspectief speel jij een sleutelrol in het evalueren, actualiseren en verder ontwikkelen van het huidige gemeentelijke handhavingsbeleid.

Jij hebt:

  • Aantoonbaar wo werk- en denkniveau en bij voorkeur een afgeronde studie Rechten/ Rechtsgeleerdheid;

  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie, kennis van het bestuursrecht en aantoonbare ervaring met de Wet kinderopvang;

  • Je hebt een frisse blik en bent flexibel, dienstverlenend en betrokken;

  • Je beschikt over uitstekende schriftelijke vaardigheden.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
De manager neemt contact op als je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Voor de eerste zes maanden geldt dat de opdracht gemiddeld 8 uur per week in beslag neemt. Voor het twee halfjaar geldt dat de kandidaat gemiddeld 1-2 uur op afroepbasis beschikbaar is. Alleen uren die gewerkt zijn worden gefactureerd.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.