Jurist Openbare Ruimte

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 15 dagen
€95 24 Utrecht

Begindatum:

19 nov 2024

Einddatum:

19 nov 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

23 okt 2024

Jurist Openbare Ruimte
Periode: z.s.m. voor 12 maanden met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 24 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 95 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

Wij zijn op zoek naar een tijdelijk juridisch adviseur met kennis en ervaring op privaatrechtelijk en bestuursrechtelijk vlak voor het organisatieonderdeel Stadsbedrijven. Het dagelijks werk van Stadsbedrijven is het visitekaartje van de gemeente. Of het nu gaat om het inzamelen van afval, het beheren, onderhouden of reinigen van de openbare ruimte, sportlocaties, zwembaden, parkeergarages, begraafplaatsen, bomen, grachten, havens en markten.
Aan alle werkgebieden van Stadsbedrijven zit ook een juridische kant. En daar draag jij je steentje aan bij.

Als juridisch adviseur werk je samen met drie collega juridisch adviseurs. Je plek in de organisatie is binnen de groep Directiezaken van de afdeling Bedrijfsvoering. De juristen geven advies aan alle zeven afdelingen van Stadsbedrijven: Inzamelen, Markten en Havens (IMH), Wijkonderhoud & Service (W&S), Beheer Openbare Ruimte (BOR), Vastgoedexploitatie (VGE), Stadsingenieurs (SI), Control en Bedrijvingsvoering (BV) zelf.

Je taken zijn:
De juridisch adviseurs zijn het inlooppunt voor alle juridische vragen (publiek- en privaatrechtelijk) van de medewerkers van Stadsbedrijven op het gebied van de openbare ruimte.

Je taken zijn onder meer het adviseren op directie- en managementniveau, maar ook aan medewerkers en andere afdelingen. Jouw focus ligt met name op juridische aangelegenheden die betrekking hebben op diverse werkgebieden van de afdeling Beheer Openbare Ruimte (BOR). Je behandelt uiteenlopende vragen over aangelegenheden in de openbare ruimte. Deze kunnen betrekking hebben op het groen in de stad, maar ook op bruggen, wegen, kabels en leidingen in de ondergrond, verkeersinstallaties, speeltoestellen, installaties, riolering en water.

Daarnaast kan er beroep op je worden gedaan voor:

  • Het controleren en/of opstellen van contracten, juridische documenten en regelgeving (bv verordeningen);

  • Het coordineren van Woo-verzoeken;

  • Het meewerken als adviseur in projectgroepen over themas die Stadsbedrijven raken;

  • Het signaleren van ontwikkelingen en/of problemen en daarop acteren;

  • Het actief delen van kennis;

  • Contact met (externe) advocaten en adviseurs in juridische procedures;

  • Vraagbaak over wet- en regelgeving.

Jij hebt:

  • WO diploma Rechten afgerond;

  • Aantoonbare werkervaring op bestuursrechtelijk en privaatrechtelijk vlak (minimaal 5 jaar);

  • Je hebt affiniteit met het werkgebied van Stadsbedrijven (beheer en onderhoud openbare ruimte) en het is mooi meegenomen als je kennis en ervaring hebt in het bouwrecht;

  • Je bent communicatief vaardig in woord en schrift;

  • Je bent analytisch, hebt bestuurlijke- en organisatiesensitiviteit, bent politiek geinteresseerd en omgevingsbewust;

  • Je kan snel schakelen en tegelijkertijd het overzicht bewaren, bent zelfstandig en stressbestendig.

  • Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 28 november. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur