thumbnail
thumbnail

Business controller

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€120
16 Utrecht

Begindatum:

27 mei 2023

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

26 mei 2023

Business controller
Periode: direct t/m 31.12.2024 met 6x 1 maand de optie tot verlenging (maximaal 24 maanden inhuurtermijn)
Belasting: 16 uur per week gemiddeld
Tarief: max 120 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Omschrijving van de omgeving en de huidige situatie
Houd je complexe transformatievraagstukken? Van nadenken over hoe dingen anders en hoe dingen beter kunnen? Wij zoeken jou! Een ervaren business controller. Het lukte de gemeente Utrecht de afgelopen jaren nog om de kosten in het sociaal domein te financieren binnen de begroting. Nu is ook voor Utrecht het gat onoverbrugbaar geworden. Er is een houdbaar zorgstelsel nodig en we moeten de trends doorbreken van stijgende vraag en kosten in een dalende arbeidsmarkt. Dat vraagt van de gemeente en onze partners stevige keuzes om de opgaven in het sociaal domein het hoofd te kunnen bieden. Tegelijkertijd willen we ook geen ontwrichtend effect creeren.

Dit is je werk
Als business controller ben je de strategisch partner voor het programmateam dat deze transformatie gaat realiseren. Je adviseert/spiegelt de collegas over de toekomstige inrichting van de sociale basis, de jeugdzorg en Wmo en vertaalt scenarios naar een financieel perspectief waarmee bestuur en politiek de goede afwegingen kunnen maken. Ook wat betreft governance stel je de nodige vragen: hoe en/of in welke mate kunnen we grip houden op de uitvoering? Hoe kan de gemeente regisseren, terwijl we ook midden in de uitvoering zitten en diverse rollen hebben (financier, opdrachtgever, uitvoerende partij)? De transformatie is een complex traject. Door een helder inzicht te geven, help
jij het programmateam die inzichten ook te verwerken in toekomstig beleid.

Dit vragen we van je

  • Je beschikt over ten minste een afgeronde HBO en hebt je opleiding bij voorkeur aangevuld met een relevante bedrijfseconomische specialisatie.

  • Je hebt tenminste 3 opdrachten afgerond als kwartiermaker op het gebied van transformatieprocessen

  • Je hebt bij voorkeur ervaring op het sociaal domein, voorkeur met de sociale basis, jeugd of Wmo.

  • Je hebt ervaring bij de gemeentelijke overheid, G4 ervaring must!

  • Je bent een prettige gesprekspartner voor collegas en externen, hebt goede advies- en communicatievaardigheden en bent samenwerkingsgericht;

  • Je beschikt over een sterke organisatiesensitiviteit, bent nieuwsgierig en daagt graag uit als het gaat om de kwaliteit van analyses en de onderbouwing van besluiten;

  • Flexibiliteit en veerkracht om in een dynamische omgeving te functioneren.

Goed om te weten:
De gesprekken hebben wij ingepland op donderdag 8 juni in de ochtend. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden. De uiterlijke startdatum is 3 juli.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

    Vind jouw volgende opdracht

    Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

    Kies een opdracht
    Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
    Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
    Opdracht Adviseur
    Jan de Vries
    opdracht adviseur
    ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

    Ben jij de Business controller die deze organisatie zoekt?

    Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
    Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.