Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur klantbelevingsdata & feedbackmanagement

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€110 32-36 Utrecht

Begindatum:

1 jan 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

28 okt 2024

Adviseur klantbelevingsdata & feedbackmanagement
Periode: per 1 januari 2025 voor 1 jaar met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 32 - 36 uur per week gemiddeld
Tarief: Maximaal 110 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

**de startdatum is aangepast van 1 december 2024 naar 1 januari 2025

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

Binnen de gemeente Utrecht vinden we het belangrijk om te luisteren naar wat onze inwoners te zeggen hebben. Elke dag krijgen we op verschillende manieren feedback over de gemeente en de stad. Deze input is waardevol omdat het ons laat zien wat goed gaat en wat beter kan. Het gaat dan om data van onze dienstverleningskanalen maar ook kwalitatieve feedback uit klanttevredenheidsonderzoeken en klachten, meldingen openbare ruimte en signalen van onze medewerkers en partners.

Om deze feedback beter te kunnen benutten, zijn we bezig om het proces rond leren van inwonersignalen te standaardiseren.
Dit doen we bij het verzamelen van de inwonersignalen: we proberen de diverse signalen op een eenduidige manier te verzamelen en als geheel aan de organisatie aan te bieden.

Dat doen we ook op het gebied van verwerken: we ordenen de feedback zodat patronen makkelijker vindbaar worden en prioriteiten beter gesteld kunnen worden. Tenslotte zetten we in op standaarden rond verdiepen en vertalen van de inwonersignalen: we proberen een brede groep collegas, aan de hand van vaste methodieken, te laten ontdekken wat de feedback van Utrechters voor hun werk kan betekenen en hoe zij hiervan kunnen leren.

De verwachting is dat de opdracht voltooid is na 12 maanden.

Je taken zijn:

  • Jij zorgt dat er een standaard komt voor losse verzamelingen (vaak in Excel) met inwoner- en medewerkersignalen, zodat we de juiste informatie vastleggen. Je neem per losse verzameling de stakeholders mee in de nieuwe manier van werken. Ook zorg je dat gaandeweg steeds meer inwonersignalen gemeentebreed deelbaar worden. Je legt daarbij een basis die op termijn geautomatiseerd kan worden en aansluit bij de inrichting van ons datawarehouse.

  • Jij helpt mee aan het verder ontwikkelen van methodieken om de inwonersignalen te analyseren, waarbij je ook aanpassingen in dashboards in Tableau zelfstandig doorvoert.

  • Jij faciliteert bijeenkomsten waar je collegas met en zonder datavaardigheden enthousiasmeert en leert inzichten te halen uit de feedback.

  • Jij zorgt dat de informatiebehoefte rond inwonersignalen en dienstverleningsdata duidelijk is en gewaarborgd wordt bij vernieuwing en vervanging van informatiesystemen. Je fungeert daarbij ook als business owner richting het data-team van onze ICT-afdeling.

Jij hebt:

  • WO denk- en werkniveau;

  • Tenminste 5 jaar ervaring als data-analist met aantoonbaar ruime ervaring met Tableau;

  • Minimaal 3 jaar gemeentelijke ervaring, bij voorkeur met raakvlakken met dienstverlening;

  • Aantoonbare ervaring met het stimuleren van datagedreven werken en het datavaardiger maken van collegas, bij voorkeur in een dienstverleningscontext;

  • Ervaring met agile werken in multidisciplinaire teams op het snijvlak van gebruikers en IT;

  • Overtuigingskracht, sterke analytische vaardigheden en bent in staat zelfstandig tot tastbare resultaten te komen.

  • We werken hybride, we verwachten dat je de dinsdagen en donderdagen met het team op het Stadskantoor samenwerkt.

    Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland in de week van 11 november. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.