Logo van Gemeente Urk
Logo van Gemeente Urk

Beleidsadviseur wonen en zorg

Singel 9, 8321 GT Urk, Nederland

Sluit morgen
om 16:00

Begindatum:

2 feb 2026

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

28 nov 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een betrokken adviseur met oog voor wonen, zorg en welzijn? Kun jij goed samenwerken met verschillende organisaties en denk je graag mee over oplossingen voor mensen die hulp nodig hebben? Dan zoeken wij jou voor deze tijdelijke opdracht!

Opdracht

Bij de gemeente Urk zoeken we een tijdelijke Beleidsadviseur Wonen en Zorg die helpt om wonen en zorg goed te regelen voor onze inwoners.

Ben jij hét visitekaartje van de gemeente Urk?
Urk heeft een unieke ligging, sterke gemeenschapszin en volop ambitie. De gemeente groeit hard en ontwikkelt zich razendsnel. Van een moderne buitendijkse haven tot een maritiem bedrijventerrein en 1800 nieuwbouwwoningen: op Urk staan we niet stil. Met zo’n 260 collega’s werken we samen aan een toekomstbestendige, dienstverlenende organisatie waarin verbinding, verantwoordelijkheid en vertrouwen centraal staan. Help jij mee om onze inwoners, bedrijven en instellingen elke dag professioneel en klantgericht te helpen?

Werkzaamheden
Je bent een ervaren adviseur op het gebied van wonen, zorg en welzijn. Je verbindt het sociaal domein met ruimtelijke ontwikkelingen en zorgt ervoor dat woonzorgconcepten, maatschappelijke functies en urgente woonvragen op de juiste plek landen. Je werkt samen met zorginstellingen, woningcorporaties en regiopartners om opgaven als Beschermd Wonen, maatschappelijke opvang en urgentieverordening vorm te geven.

Eisen

  • Opleiding: Je bent in het bezit van een relevante, afgeronde hbo opleiding. Of je hebt hbo werk - en denkniveau, aantoonbaar door je jarenlange ervaring in een soortgelijke functie (minimaal 7 jaar).
  • Ervaring: Je hebt minimaal drie jaar ervaring binnen een (gemeentelijke) overheidsorganisatie als adviseur binnen het sociaal domein in de afgelopen 5 jaar.
  • Talenkennis: Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands.
  • Startdatum: Je kunt op 1 februari met minimaal 28 uur per week starten en kan dit binnen een maand opschalen naar de volledige contracturen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je bent een bruggenbouwer met visie en daadkracht.
  • Je bent bestuurlijk sensitief, weet belangen te verbinden en kunt schakelen tussen strategisch beleid en praktische uitvoering.
  • Je woont op een rijafstand van maximaal een uur van Urk.
  • Ervaring bij een (gemeentelijke) overheidsorganisatie:
    • 3-5 jaar (weging 5 %)
    • 5-7 jaar (weging 10 %)
    • >7 jaar (weging 20 %)
  • Je bent bekend met de sociale infrastructuur in en om Urk op het terrein van wonen, zorg en welzijn (geef een voorbeeld).
  • Je hebt aantoonbare kennis van wet- en regelgeving rond Wmo, Beschermd Wonen en volkshuisvesting.
  • Je hebt aantoonbare ervaring op het snijvlak van wonen, zorg en welzijn.

Competenties

  • Kennis van wonen, zorg en welzijn.
  • Kennis van wet- en regelgeving rond Wmo, Beschermd Wonen en volkshuisvesting.
  • Kennis van sociale infrastructuur in en om Urk op het terrein van wonen, zorg en welzijn.
  • Communicatieve en samenwerkingsvaardigheden.
  • Politiek bestuurlijke sensitiviteit.

Organisatie en team

Urk heeft een unieke ligging, sterke gemeenschapszin en volop ambitie. De gemeente groeit hard en ontwikkelt zich razendsnel. Van een moderne buitendijkse haven tot een maritiem bedrijventerrein en 1800 nieuwbouwwoningen: op Urk staan we niet stil. Met zon 260 collegas werken we samen aan een toekomstbestendige, dienstverlenende organisatie waarin verbinding, verantwoordelijkheid en vertrouwen centraal staan. Help jij mee om onze inwoners, bedrijven en instellingen elke dag professioneel en klantgericht te helpen?

Je werkt binnen het team beleid Sociaal Domein en stemt nauw af met het Ruimtelijk Domein. Binnen het beleidsteam werk je aan complexe maatschappelijke vraagstukken. Urk is een gemeente met ambitie en menselijke maat.

Gespreksinformatie

De interviews worden gepland in de week van 15 december.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • Kennis van wet- en regelgeving rond wmo, beschermd wonen en volkshuisvesting

  • Kennis van sociale infrastructuur in en om Urk op het terrein van wonen, zorg en welzijn.

  • Communicatieve en samenwerkingsvaardigheden

  • Politiek bestuurlijke sensitiviteit

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

2 x 6 maanden

Toelichting op rooster

Range = 32-36 uur per week Bij voorkeur eerder starten

Tarief

Het uurtarief is inclusief reis- en verblijfskosten en gebruik van een eigen smartphone. De gemeente Urk stelt een laptop in bruikleen beschikbaar.

Hybride werken

We verwachten je minimaal drie dagen (24 uur) per week op het gemeentehuis in Urk

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr